Er det noe vits i å kjøpe amme-bh på forhånd? Eller er det bortkastet penger?
Opprettet av
Anonym bruker
, mars 28 2012 10:56
15 svar til dette emnet
Skrevet 28 mars 2012 - 10:56
Går en debatt på anonymf. og tenkte jeg skulle poste min erfaring og anbefaling her og:
Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte amme bh på forhånd!! Slet med ammingen og en baby som var urolig og gråt mye, da melken endelig kom var brystene både sensitive, store og harde + lakk, så ut og kjøpe ammebh hadde vært et mareritt!
Mange mener jo at det er tull å kjøpe på forhånd, men her gikk barnet ned i vekt på sykehuset og jeg måtte være der i 4 dager. Da jeg kom hjem hadde jeg lite lyst til å gå noen steder. Jeg hadde heller ikke gamblet på å reise ut på "shopping" når jeg kommer hjem, for man vet jo aldri hvilken fødsel man får. Noen revner, hasteks, kolikkbaby - da er det fantastisk å ha alt klart. Jeg skjønner at det er enkelt for dem som har hatt en drømmefødsel og får en sovebaby å fikse mange ting etter fødsel, men slik er det ikke for alle, desverre.
Med barn nr. 2 kom jeg over denne amme bh'en:
http://www.lilleprin...los-og-myk.html
Den er helt fantastisk, husker jeg smilte litt for meg selv da den ansatte i butikken sa at hun fortsatt brukte den selv om hun var ferdig med amme-perioden. Endte opp med å gjøre det samme selv, hehe! Er nå gravid med nr. 3 og har brukt disse amme bh'ene helt fra før jeg fikk nr. 2 fordi den er helt fantastisk herlig (har 4 stk og skal kjøpe meg enda en).
Fordelen med denne bh'en er at den passer "flere str.", bare se på str. oversikt:
http://ammebutikken....ss-amme-bh.aspx
Hvis du bor sentralt kan du nok finne den i en butikk og prøve den så finner du ut hvilken str. du trenger m/vokseplass. Babyshop el. barnas hus selger den f.eks.
Jeg liker også at det er igjen litt stoff/stropp overnfor puppen når man ammer, jeg følte meg veldig naken med ammebh'er som man brettet ned hele stoffet på. Sikkert smak og behag og noen bryr seg nok ikke, men jeg følte meg mer vel med den, enn en der man åpnet opp hele (dårlig forklart, men håper noen skjønte hva jeg mener).
Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte amme bh på forhånd!! Slet med ammingen og en baby som var urolig og gråt mye, da melken endelig kom var brystene både sensitive, store og harde + lakk, så ut og kjøpe ammebh hadde vært et mareritt!
Mange mener jo at det er tull å kjøpe på forhånd, men her gikk barnet ned i vekt på sykehuset og jeg måtte være der i 4 dager. Da jeg kom hjem hadde jeg lite lyst til å gå noen steder. Jeg hadde heller ikke gamblet på å reise ut på "shopping" når jeg kommer hjem, for man vet jo aldri hvilken fødsel man får. Noen revner, hasteks, kolikkbaby - da er det fantastisk å ha alt klart. Jeg skjønner at det er enkelt for dem som har hatt en drømmefødsel og får en sovebaby å fikse mange ting etter fødsel, men slik er det ikke for alle, desverre.
Med barn nr. 2 kom jeg over denne amme bh'en:
http://www.lilleprin...los-og-myk.html
Den er helt fantastisk, husker jeg smilte litt for meg selv da den ansatte i butikken sa at hun fortsatt brukte den selv om hun var ferdig med amme-perioden. Endte opp med å gjøre det samme selv, hehe! Er nå gravid med nr. 3 og har brukt disse amme bh'ene helt fra før jeg fikk nr. 2 fordi den er helt fantastisk herlig (har 4 stk og skal kjøpe meg enda en).
Fordelen med denne bh'en er at den passer "flere str.", bare se på str. oversikt:
http://ammebutikken....ss-amme-bh.aspx
Hvis du bor sentralt kan du nok finne den i en butikk og prøve den så finner du ut hvilken str. du trenger m/vokseplass. Babyshop el. barnas hus selger den f.eks.
Jeg liker også at det er igjen litt stoff/stropp overnfor puppen når man ammer, jeg følte meg veldig naken med ammebh'er som man brettet ned hele stoffet på. Sikkert smak og behag og noen bryr seg nok ikke, men jeg følte meg mer vel med den, enn en der man åpnet opp hele (dårlig forklart, men håper noen skjønte hva jeg mener).
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 29 mars 2012 - 12:43
Takk for råd! Jeg tror jeg skal kjøpe meg en sånn i str L. ennå en stund igjen, men ingen BH-er passer, og har ikke lyst til å kjøpe en ny dyr bh jeg bare skal bruke i tre mnd til.
Skrevet 29 mars 2012 - 14:38
Hvor får jeg kjøpt den BHen du anbefalte først, fra lilleprinsen?
Skrevet 29 mars 2012 - 15:52
Skrevet 29 mars 2012 - 16:29
Kjøpte amme bher før gullet kom, bruker de enda, og kjøper vel inn noen ny før fødsel for nok en ammeperiode. Orket absolutt ikke fly ute i butikker de første ukene med gullet hjemme, var det bare kos å være hjemme
Skrevet 29 mars 2012 - 16:40
For meg var det bortkastet, jeg kjøpte de i en str større enn jeg bruker til vanlig, men når melken kom for fullt, så var de altfor små. Men, det var utrolig greit å ha med seg noen på klinikken, så helt bortkastet var det jo ikke i den forstand.
Skrevet 29 mars 2012 - 20:23
Anonym bruker skrev 29 mars 2012 - 14:38:
Hvor får jeg kjøpt den BHen du anbefalte først, fra lilleprinsen?
Jeg har kjøpt mine på babyshop og barnas hus. Noen ganger har de hatt 25% e.l. tilbud på barnas hus men det har jeg ikke sett siste året iallefall (følger med fordi jeg kunne tenkt meg en til). HI
Skrevet 29 mars 2012 - 20:37
Her er forresten bilder, og så ser jeg at det jeg sa om denne stroppen over er feil, det må ha vært en annen amme bh 
http://www.ammebutik...efalinger-.html
Men men, kan ikke få i både pose og sekk, jeg brukte mye ammeklær (boob) sist ammeperiode så tenkte tydeligvis ikke over at den var borte på favoritt-ammebh'en min
http://www.ammebutik...efalinger-.html
Men men, kan ikke få i både pose og sekk, jeg brukte mye ammeklær (boob) sist ammeperiode så tenkte tydeligvis ikke over at den var borte på favoritt-ammebh'en min
Skrevet 30 mars 2012 - 09:58
æsj, kjøpte bravado i går, og tenkte at den sikkert ville passe i L. Det var det som skulle passe etter anvisningen på pakningen i forhold til str. Hadde dårlig tid og prøvde den ikke. Kom hjem, og den var for stor rundt ryggen og for liten foran. Jeg burde jo skjønt tegninga, for jeg har det alltid sånn med alle bh-er, jeg har for store pupper (og det er ikke skryt). Ble litt lei meg, faktisk. Håper de tar den tilbake. Den er jo bare prøvd en gang.
Skrevet 30 mars 2012 - 20:44
Sillylilly skrev 30 mars 2012 - 09:58:
æsj, kjøpte bravado i går, og tenkte at den sikkert ville passe i L. Det var det som skulle passe etter anvisningen på pakningen i forhold til str. Hadde dårlig tid og prøvde den ikke. Kom hjem, og den var for stor rundt ryggen og for liten foran. Jeg burde jo skjønt tegninga, for jeg har det alltid sånn med alle bh-er, jeg har for store pupper (og det er ikke skryt). Ble litt lei meg, faktisk. Håper de tar den tilbake. Den er jo bare prøvd en gang.
Jeg bruker selv 75D til vanlig, men etter jeg ble gravid har brystene vokst til E og jeg bruker str. M, passer helt perfekt selv om jeg har vokst
Skrevet 31 mars 2012 - 21:47
det er bare dumt å kjøpe før fødsel.. for 3 dager etterpå kommer melkeproduksjonen skikkelig i gang å da øker du jerne 3 bh strelser selv om du har økt en del i graviditeten. jeg var dum nok til å kjøpe det å angret etterpå. måtte sende min mormor ut å kjøpe nye til meg xD
Skrevet 01 april 2012 - 05:58
Kjære dere, puppene blir enorme med en gang, men de går seg til og blir litt mindre etter en mnd eller to. Så det er ikke bortkastet uansett om de skulle bli for små.
Skrevet 01 april 2012 - 05:59
Forresten meget interessant anbefaling den der bravado
Skrevet 01 april 2012 - 21:29
Kjøpte litt på forhånd sist. Fleire av dei ligg fortsatt ubrukt i skuffa, då eg etter litt leiting fant det som for meg var supre og likevel fine og praktiske amme-bher på Change
www.change.no
Dei har også nettside, men det fine i butikkane er at dei måler deg og ha svært godt utvalg i str. Har mest vanlige bher, men også nokre amme-bher.
Kjøpte store nok sist til å ha plass til ammeinnlegg....fekk forrige i des. Denne gongen blir det midten av aug., men reknar med eg treng eingangsinnlegg som eit minimum...ull også på høsten/vinteren. Har frå sist. Dette er det kjekt å ha plass til i bhen.
www.change.no
Dei har også nettside, men det fine i butikkane er at dei måler deg og ha svært godt utvalg i str. Har mest vanlige bher, men også nokre amme-bher.
Kjøpte store nok sist til å ha plass til ammeinnlegg....fekk forrige i des. Denne gongen blir det midten av aug., men reknar med eg treng eingangsinnlegg som eit minimum...ull også på høsten/vinteren. Har frå sist. Dette er det kjekt å ha plass til i bhen.
Skrevet 01 april 2012 - 21:53
Kjøpte inn 3 stk før fødsel forrige gang, det var ganske bortkastede penger. Fikk brukt de i akkurat 3 uker, da var de altfor store, gikk fort ned i vekt(til 75 cm), og da var 85 cm rundt midjen ALTFOR stort!