Gå til innhold

IVF på CFC


IVFmamma

Anbefalte innlegg

Vet det varierer fra person til person, men på hvilken syklusdag tok dere ut egg - dere som har hatt IVF (på CFC). Og hvor mange dager mellom egguttak og egginnsett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttak 14

Insett 16

 

Gravid på første forsøk hos CFC :)

Endret av KLP <3spire<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :D Dere er supre altså! Grættis med spire, heldiggris! ;) Jeg har selv mitt første forsøk på CFC rett over påske :) Håper det blir det første OG siste!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6 insemineringer hos Storken bak meg i tillegg, gravid 3 ganger men mistet før uke 12 alle de gangene.

 

1 IVF i Norge, da gikk fostervannet halv veis i svangerskapet.

 

Så veien har vært lang, men CFC er uten tvil de som har truffet best på behandling :D

 

Masse lykke til, håper du lykkes på første forsøk :)

Endret av KLP <3spire<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh... :-/ Ja det var en lang og slitsom vei.. :(

 

Jeg har selv tre negative inseminasjoner på Stork Klinik bak meg, men velger nå å gå over på IVF hos CFC. Jeg har hørt mye godt om CFC, så jeg gleder meg til å dra ned snart nå:) Gruer meg også til selve IVF-en.. Og ikke minst til ventetiden mot et svar om IVF har lykkes eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ivf-mamma

 

Jeg er nettopp ferdig med mitt første, og negative, ivf-forsøk på cfc.

 

Jeg hadde to dager mellom uttak og innsett.

Ser for meg en ny samtale med legen før neste forsøk for å finne ut hva jeg eventuelt kan gjøre annerledes neste gang.....

Lurer spesielt på om jeg skal prøve assisted hatching.

 

Men nå lader jeg opp en måned.;-)

 

Håper det lykkes raskt for deg og at jeg selv har hellet med meg neste gang.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Det var veldig trist å høre, Philomele.. :( Off, det er så kjipt når det ikke klaffer... :( :( Jeg har tre negative inseminasjoner bak meg, så kjenner til den vonde følelsen når det ikke har gått!

Overnattet du i København i forbindelse med IVF-en? Har du evt. en anbefaling på hotel? Ønsker deg lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ivf-mamma, og takk for trøstende ord.

 

Nei, det er ikke noe gøy å mislykkes, men jeg har ikke tenkt å gi meg;-).

 

Jeg bodde i Kjøben fra uttak til innsett, men vet sannelig ikke om jeg kan anbefale noe hotell.

Jeg bodde på Carsten's Guesthouse på Christians Brygge. Veldig billig og sentralt. Er et slags pensjonat i en stor leilighet med bla. tilgang til kjøkken og stue.

Synes det var deilig å lage mat selv og rommene var ganske fine, men Carsten er jo en underlig skrue....

 

Vil forresten anbefale deg å vente med hjemreisen minst en dag etter innsett.

Jeg dro samme dag og syntes det ble ALT for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro hjem etter uttak og ned igjen for innsett, så direkte hjem etterpå, få timer imellom! Ja noe sting og mursov på flyet, men gravid er jeg nå! Men skal innrømme det ble litt stressfaktor og! :P Har du ikke barn hjemme er det nok en fordel bli, men jeg sov hele helga hjemme og følte det var et bra valg for meg! spørs hvor du drar fra, jeg fløy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Det var veldig trist Å høre, Philomele.. :( Off, det er sÅ kjipt nÅr det ikke klaffer... :( :( Jeg har tre negative inseminasjoner bak meg, sÅ kjenner til den vonde følelsen nÅr det ikke har gÅtt!

Overnattet du i København i forbindelse med IVF-en? Har du evt. en anbefaling pÅ hotel? ønsker deg lykke til videre! :)

 

Jeg har bodd pÅ mange hoteller i Køben, men trivdes best pÅ First Hotel Vesterbro. Har bodd der flere ganger. Comfort Hotel Excelsior og Grand Hotel er ogsÅ ok. De ligger nært HovedbanegÅrden. Bestilte pÅ booking.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, jenter! :D

Jeg venter mensen disse dager, og går rundt her og kaldsvetter og "gruer" meg hver gang jeg må på do.. Har ikke vært igjennom IVF før, så jeg har liksom bestemt meg at både sprøytene og selve IVF skla gjøre grusomt vondt da vettø... :-/ Jeg skulle egentlig gjøre det i mars, men ble brått feig og drøyde det til april.. Nå må jeg bare hoppe i det!

 

Bamby:

Gratulerer så mye med graviditeten! :D Jeg skal reise fra Oslo med fly. Hørtes ut som om det var litt stress, men det har tydeligvis ikke påvirket et positivt svar ;) Hvor mange dager hadde du mellom uttak og innsett?

 

Philomele:

Takk for tipset med å reise hjem minst én dag etter innsett - det tror jeg nok ikke jeg hadde tenkt på selv.. Det tror jeg jaggu jeg skal gjøre! :) jeg har jo fått sykemelding fra etter påske og frem til testdag, så hvorfor ikke reise hjem dagen etter uttak da? JO, det skal jeg! :D

Ha ha, jeg har hørt om Carsten´s guesthouse skjønner du :) Og flere har sagt at han er en merkelig skrue.. ;)

 

Håpefull38:

Jeg skulle egentlig bo på First Hotel Vesterbro i januar, da jeg skulle i gang med min 4. inseminasjon. Men så ble den turen avlyst fordi jeg skulle scanne meg hos gynekologen for å finne ut når jeg skulle ta eggløsningssprøyta, så hadde jeg allerede en folikkel på 23mm! Og jeg hadde fått en negativ eggl.test hjemme - til tross for at den var Så stor!! Da ble det for sent å insemineres, og turen måtte avlyses... :(

Men nå har jeg sagt takk og farvel til inseminasjon, og hei og hå til IVF! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om ivf hos Cfc om forhåpentligvis ikke så lenge. Skal begynne på Puregon i syklusdag 2. Skal da ta 300 til dagen...er det noen som har startet med så mye ? Hvor lenge tok dere Puregon ? Helt frem til utakk av egg, eller sluttet dere før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg lykkes på 3.ivf på CFC og fikk to gutter i januar. På første ivf var jeg i København fra uttak til innsett. Da hadde jeg 9 inseminasjoner bak meg og hadde fått sett mye av byen. Så jeg syns det ble litt stusselig å være der mellom uttak og innsett. Så på de to neste forsøkene fløy jeg tur/retur Oslo-København og syns det var godt å komme hjem til egen seng.

 

Jeg grua meg veldig for sprøyter. På første brukte jeg menopur som er pulver i glassampull som jeg blanda m væske - og det var stress. De to

neste forsøkene brukte jeg gonal-f som er type penn som du vrir og

"lader". Det passa meg bedre:-)

 

Lykke til med sprøyteoppstart og ivf-forsøk! Det er verdt det:-)

 

LA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lykkeligalene :)

Koselig å høre fra deg :) Jeg skal selv bruke Gonal F, og gruer meg veldig! Men jeg må si at jeg faktisk ble litt roligere over det du sa :) Takk! :D Hadde du to dager mellom uttak og innsettt da eller? Man fungerer tydeligvis etter både uttaket og innsettingen, siden flere faktisk har tatt fly tur/retur mellom :) Det varierer vel fra person til person det også :) Jeg har jo nesten bestemt meg på forhånd at det skal gjøre veldig vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, jenter! :D

Jeg venter mensen disse dager, og går rundt her og kaldsvetter og "gruer" meg hver gang jeg må på do.. Har ikke vært igjennom IVF før, så jeg har liksom bestemt meg at både sprøytene og selve IVF skla gjøre grusomt vondt da vettø... :-/ Jeg skulle egentlig gjøre det i mars, men ble brått feig og drøyde det til april.. Nå må jeg bare hoppe i det!

 

Bamby:

Gratulerer så mye med graviditeten! :D Jeg skal reise fra Oslo med fly. Hørtes ut som om det var litt stress, men det har tydeligvis ikke påvirket et positivt svar ;) Hvor mange dager hadde du mellom uttak og innsett?

 

Philomele:

Takk for tipset med å reise hjem minst én dag etter innsett - det tror jeg nok ikke jeg hadde tenkt på selv.. Det tror jeg jaggu jeg skal gjøre! :) jeg har jo fått sykemelding fra etter påske og frem til testdag, så hvorfor ikke reise hjem dagen etter uttak da? JO, det skal jeg! :D

Ha ha, jeg har hørt om Carsten´s guesthouse skjønner du :) Og flere har sagt at han er en merkelig skrue.. ;)

 

Håpefull38:

Jeg skulle egentlig bo på First Hotel Vesterbro i januar, da jeg skulle i gang med min 4. inseminasjon. Men så ble den turen avlyst fordi jeg skulle scanne meg hos gynekologen for å finne ut når jeg skulle ta eggløsningssprøyta, så hadde jeg allerede en folikkel på 23mm! Og jeg hadde fått en negativ eggl.test hjemme - til tross for at den var Så stor!! Da ble det for sent å insemineres, og turen måtte avlyses... :(

Men nå har jeg sagt takk og farvel til inseminasjon, og hei og hå til IVF! ;)

 

Takk! Jeg hadde 3 dager mellom, uttak fredag, innsett mandag! dro hjem siden det var helg! :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er opptatt av smerter kan eg røpe at det ikke gjorde vondt etter uttak Men dagen etter og neste 4 var jeg svimmel. Ingen problem reise hjem, og jeg måtte dra via Oslo så til Stavanger. Du skal jo eventuelt ikke mellomlande. Jeg måtte altså gå en del, men gikk fint! I køben brukte jeg både buss, Metro og tog! :) ble ganske så bereist ;) Sov hele helga i egen seng! deilig:) pris er omtrent lik!

 

Etter innsett tok jeg det roligere, tok taxi til flyplassen og direktefly hjem. FIkk en smerterunde midt i taxfreen, ala sterke menssmerter, men det varte kanskje 10 min hvor jeg tok det rolig så gikk fint :) Tok direktefly hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Så bra at du begynner med gonal-f:-)

Det ble 2 dager fra utrak til innsett på meg også. Jeg syns uttak var ubehagelig og fant etter hvert ut at 2 paracet 1 time før uttak var gull og å ha paracet med i veska til etterpå. Jeg mener å huske de sa man kunne ta 4-6 paracet etter uttak. Spør på CFC.

 

LA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips ang. paracet, Lykkeligalene :) Jeg skal dobbeltsjekke med CFC, men mener jeg har lest at man kan gjøre det ;) Nå er mensen i gang her! Hjelp, nå starter jeg strax på mitt 1. IVF-forsøk! Både gleder og gruer meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips ang. paracet, Lykkeligalene :) Jeg skal dobbeltsjekke med CFC, men mener jeg har lest at man kan gjøre det ;) Nå er mensen i gang her! Hjelp, nå starter jeg strax på mitt 1. IVF-forsøk! Både gleder og gruer meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg hadde et ferskforsøk i sept med gonal dose 112,5.

Husker ikke helt hvor lenge jeg gikk på sprøytene...

Fikk ut 4 gode egg, 3 ble befruktet, satt inn ett egg.

Jeg synes uttak var vondt, men vet at alle opplever det forskjellig.

Uttak en ons og innsett fredagen.

Negativt!

 

Så gikk den måneden, og så var det fryseforsøk på CFC.

Jeg tok da fly tur/retur samme dag,

begge eggene jeg hadde på frys overlevde opptining-

så da satt jeg inn begge.

Testet positivt, og er nå i uke 27 med en liten jente som jeg venter i begynnelsen av juli :-)

 

Jeg er ikke veldig fan av å reklamere for blogger,

men kanskje du finner ut av noe om du leser min?

http://2012bollen.blogspot.com/

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malene79 :)

 

Åh, er det du som eier den bloggen :D Den leser jeg skjønner du ;) Så stas med baby i magen :D Jeg håper jeg får blink i april! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...