Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kommer over hit! Flere som venter i desember?

• Logg inn for å svare
183 svar til dette emnet

#141 trollunger

trollunger

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 20:52

Da melder jeg meg også inn i desemberklubben og håper spiren sitter hele veien. Foreløbig termin er 31.12 - så kanskje det blir årets nyttårsbarn?!!

Annonsebilag
Annonsebilag

#142 Høytoppåfjellet

Høytoppåfjellet

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 450 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 09:53

Er det noen andre som skal ha tidlig UL? Jeg skal den 30. april :) Er da 8+5 og jeg håper på å se en sprellende liten reke!

Kjenner jeg grugleder meg! Tenk om det ikke er noe der?

#143 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 24 april 2012 - 11:35

Tenkte jeg skulle ta en tidlig UL midt i mai en gang. Rundt uke 11-12.

#144 *M&M*

*M&M*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 113 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 12:01

Vis innlegg*gravid90* skrev 04 april 2012 - 13:30:

Hei!
Slenger meg på her jeg også, helt ny her inne, men har sniklest litt tidligere.

Jeg har foreløpig termin 8. desember, klaffet i pp1 og er 4+6 i dag etter egne beregninger :)

Er fra Trøndelag forresten :)
Blir spennende å følge andre som er så og si likt!

Må dessverre melde meg ut herfra da det ende med SA for oss :(
Termin 22. februar <3

#145 mamman_til_oliver

mamman_til_oliver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 341 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 24 april 2012 - 12:56

Vis innleggHøytoppåfjellet skrev 24 april 2012 - 09:53:

Er det noen andre som skal ha tidlig UL? Jeg skal den 30. april :) Er da 8+5 og jeg håper på å se en sprellende liten reke!

jeg skal ha tidlig ul 3 mai, da er jeg 7+4, jeg føler det på akkuratt samme måte som deg, kjenner jeg både gleder og gruer meg.

har vært hos legen for å måle hcg idag, skal tilbake på torsdag for ny prøve, så får håpe jeg klarer å senke skuldrene litt hvis hcg nivået har steget normalt :)

#146 mamman_til_oliver

mamman_til_oliver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 341 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 24 april 2012 - 12:59

Vis innlegg*gravid90* skrev 24 april 2012 - 12:01:

Vis innlegg*gravid90* skrev 04 april 2012 - 13:30:

Hei!
Slenger meg på her jeg også, helt ny her inne, men har sniklest litt tidligere.

Jeg har foreløpig termin 8. desember, klaffet i pp1 og er 4+6 i dag etter egne beregninger :)

Er fra Trøndelag forresten :)
Blir spennende å følge andre som er så og si likt!

Må dessverre melde meg ut herfra da det ende med SA for oss :(

uff, så leit å lese :( håper det går bra med deg? vet akkuratt hva du går igjennom, hadde en sa 5 mars. og er ikke noe morro i det hele tatt :(

får ta vare på deg selv i de nærmeste dagene, og får håpe det klaffer for dere snart igjen :)

Dette innlegget har blitt redigert av mamman_til_oliver: 24 april 2012 - 13:03

#147 *M&M*

*M&M*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 113 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 13:20

Det går bra, men det er ingen morsom opplevelse nei :(
Håper det klaffer ganske raskt, jeg kommer sterkere tilbake med 2013-baby <3

Dette innlegget har blitt redigert av *gravid90*: 24 april 2012 - 13:24

Termin 22. februar <3

#148 mamman_til_oliver

mamman_til_oliver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 341 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 24 april 2012 - 13:50

Vis innlegg*gravid90* skrev 24 april 2012 - 13:20:

Det går bra, men det er ingen morsom opplevelse nei :(
Håper det klaffer ganske raskt, jeg kommer sterkere tilbake med 2013-baby <3

for meg klaffet det med en gang etter sa, rakk ikke engang å få tilbake mensen :) man er jo ekstra fruktbar etter en sa også, så får krysse fingre og tær for at det klaffer kjapt for deg også  ;)

#149 Gjest_AnnaMathea_*

Gjest_AnnaMathea_*
  • Gjest

Skrevet 24 april 2012 - 18:15

Vis innleggHøytoppåfjellet skrev 24 april 2012 - 09:53:

Skal på tidlig ul litt ut i mai, er da 12 uker. Grugleder meg selv. Sist var jeg på ul i uke 6 og 12, men tenkte å vente til uke 12 denne ganger. Kjenner det er lenge til...

#150 Lapskaus

Lapskaus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 18:37

Melder meg på jeg og, 26.desember blir forhåpentligvis en lykkens dag. :)

#151 IrisBodlo

IrisBodlo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 06:39

Jeg skal på tidlig ultralyd 16. mai :) Er da 10+6, gleder meg enormt til å se :)

#152 Kakaoen

Kakaoen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 245 Innlegg:
  • StedSørlandet

Skrevet 26 april 2012 - 18:12

Slenger meg også med her:D
Har forløpig termin 2 desember, og skal på tidlig UL 2 mai. Da er jeg 9+5.
Begynner å bli nervøs allerede. Livredd for at det ikke er noe liv inni der, selv om jeg er oversvømt av symptomer!!
Har ikke fortalt det til så mange enda, men kjenner jeg må holde meg i selen for å ikke røpe meg inni mellom :P
Venter på adventsgaven vår <3

#153 Ahavis

Ahavis

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 21:26

Nå har kvalmen kommet for fullt her. Foreløpig ikke kastet opp. Har også lagt på meg fem kilo på fire uker. Er 8+5. Er det noen andre her som har lagt på seg noe særlig? Jeg liker det iallfall ikke i det hele tatt! Ikke så mye, såå tidlig. :/

#154 IrisBodlo

IrisBodlo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 10:07

Hvordan gikk UL Høytoppåfjellet? :)

Er veldig kvalm også, men kaster heldigvis heller ikke opp :)
Har lagt ikke lagt på meg ennå, men er veldig oppblåst så ser ut som jeg er 5 mnd på vei om kvelden..

#155 Høytoppåfjellet

Høytoppåfjellet

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 450 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 20:00

UL gikk bra :) Vi vikk se en liten en som sprellet og som hadde så fin hjertelyd! Hadde det ikke vært for denne gjennomtrengende altoppslukende kvalmen så hadde ting vært helt perfekt..! :P

#156 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 02 mai 2012 - 07:05

Vis innleggAhavis skrev 30 april 2012 - 21:26:

Nå har kvalmen kommet for fullt her. Foreløpig ikke kastet opp. Har også lagt på meg fem kilo på fire uker. Er 8+5. Er det noen andre her som har lagt på seg noe særlig? Jeg liker det iallfall ikke i det hele tatt! Ikke så mye, såå tidlig. :/

Jeg har lagt på meg et par kilo, men etter et magevirus i helga gikk jeg tilbake til den vekta jeg starta på. Har vært veldig oppblåst to-tre uker, men på mandag virket det som ting snudde litt og jeg fikk litt mer energi igjen. Er 9+5 eller noe sånt i dag...

#157 IrisBodlo

IrisBodlo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 20:56

Vis innleggHøytoppåfjellet skrev 01 mai 2012 - 20:00:

UL gikk bra :) Vi vikk se en liten en som sprellet og som hadde så fin hjertelyd! Hadde det ikke vært for denne gjennomtrengende altoppslukende kvalmen så hadde ting vært helt perfekt..! :P

Det er bra :) Håper for din del at kvalmen gir seg snart og hvertfall når du er ferdig med disse 3 mnd :)

#158 scirocco

scirocco

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 15:12

Tok min første test i går, og den var positiv! :) I følge terminkalkulator er terminen den 23.12, og jeg er nå 7+5. Er fortsatt usikker på om det virkelig er sant, siden de fleste jeg kjenner har slitt veldig med å bli gravide og vi knapt nok har prøvd. I tillegg har nesten alle mine venninner mistet sin første, så jeg tør nesten ikke å glede meg over det nå, før det har gått litt lenger tid. Samtidig har jeg lyst til å skrike det ut i glede til alle jeg kjenner, så det er en litt småfrustrerende situasjon... ;)

Det merkelige er at jeg ikke har vært noe kvalm. Har hatt ømme bryster, tett nese og vært mere trøtt enn vanlig, men ellers ingen spesielle symptomer, bortsett fra litt "mens-smerter" slik at jeg hele tiden trodde jeg skulle ha mensen. Det var først da jeg i går kom til å tenke på at det var veldig lenge siden siste mens, at jeg det slo meg at jeg kanskje var gravid, og kjøpte en test som viste seg å være positiv. Men som sagt så tør jeg nesten ikke å tro det enda... :D

#159 Kakaoen

Kakaoen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 245 Innlegg:
  • StedSørlandet

Skrevet 09 mai 2012 - 20:05

Vis innleggscirocco skrev 09 mai 2012 - 15:12:

Tok min første test i går, og den var positiv! :) I følge terminkalkulator er terminen den 23.12, og jeg er nå 7+5. Er fortsatt usikker på om det virkelig er sant, siden de fleste jeg kjenner har slitt veldig med å bli gravide og vi knapt nok har prøvd. I tillegg har nesten alle mine venninner mistet sin første, så jeg tør nesten ikke å glede meg over det nå, før det har gått litt lenger tid. Samtidig har jeg lyst til å skrike det ut i glede til alle jeg kjenner, så det er en litt småfrustrerende situasjon... ;)

Det merkelige er at jeg ikke har vært noe kvalm. Har hatt ømme bryster, tett nese og vært mere trøtt enn vanlig, men ellers ingen spesielle symptomer, bortsett fra litt "mens-smerter" slik at jeg hele tiden trodde jeg skulle ha mensen. Det var først da jeg i går kom til å tenke på at det var veldig lenge siden siste mens, at jeg det slo meg at jeg kanskje var gravid, og kjøpte en test som viste seg å være positiv. Men som sagt så tør jeg nesten ikke å tro det enda... :D

Gratulerer så mye med spire :D
Er i uke 11 snart, så begynner å spre hemmeligheten til folk. Er 20% sykemeldt, så mine kollegaer begynner å lukte lunta.

At du ikke er kvalm skal du bare være glad for! Det er noe hærk! Blir kvalm og brekker meg når jeg ikke spiser i tide. I dag morges "spydde" jeg i kjøkkenvasken før frokost. Kan vel ikke kalle det spy når man er tom i magen og det bare så vidt kommer opp noe ekkel magesyre :(

Masse lykke til. Krysser fingra for at spira henger godt fast :)
Venter på adventsgaven vår <3

#160 1gangspreggers

1gangspreggers

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 10 mai 2012 - 08:53

Foreløpig termin 17 desember :) Ny her på forum :P Kansje starte opp en fb gruppe? Har ei venninne som gjorde det da hun var gravid?