Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

Kan ikke spise ditt, kan ikke spise datt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

husker da ste"monstret" var gravid med lilebror, det var midt på sommeren & vi var på ferie i spania. pappa & jeg spiste jordbær hele tiden pga hu hadde fått beskjed av lege at det var farlig å spise når man var gravid. siden hu elsker jordbær ble hu veldig sur & lei seg når vi spiste dem foran henne (hehe). hu var utrolig nøye med mat & drikke når hu var gravid. bare økologisk & naturlige produkter.. tviler på at jeg blir så nøye på allt men er nokk mye som blir kutta ut her også ja. selv er jeg alergisk mot latterlig mange ting pga at mamma´n min ikke passet på hva hun spiste eller gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Dessuten er lovene og reglene for import og salg av mat her i Norge såppas strenge, at f.eks en medium biff her, lite trolig vil gi barnet ditt noe skade...

Du skriver lite trolig...

Er du villig til å ta den sjansen, om babyen din kommer ut blind, var det fenalåret, den blodige biffen, den ene Salamien verd det? I think not...

 

Skjønner hva du mener og folk er kanskje noe hysterisk, men en dag er du den skrekkhistorien du selv hørte om. Jeg vil ikke være den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

jeg syntes det er vanskelig å følge alle anbefalingene, særlig nå som det har vært sommer. Legen min sa jeg kunne spise jordbær så jeg har gjort det. Jeg drikker ikke kaffe uansett men er veldig glad i pepsi max prøver å begrense inntaket. Ting som så klart er farlig som alkohol, tunfisk og spekemat holder jeg meg unna. Men jeg har ingen problemer med å kjøpe salami i butikken og spiser ost så lenge den er pasteurisert. Jeg vil ikke være hysterisk som ikke spiser noe godteri og steker biffen til den blir skosåle. For meg handler det mest om å holde meg unna det som er direkte farlig og tar resten med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må bare si at jeg irriterer meg grenseløst over de hysteriske vordende mødrene som ikke skal spise eller drikke en verdens ting.

Alt er farlig for fosteret og lite er egentig trygt.

Hvordan var det når våre mødre gikk med oss? Da var det vel færre engsteler og fortsatt sunne barn?

 

Jeg skjønner at kunnskapen om mat har utviklet seg, men gud bedre til hvilket nivå skal vi ta dette da?

 

Ser jo at det er mange som "når de først er blitt gravide, skal være så gravide de kan".

Blir bare for dumt for meg når de som følger alle disse "reglene" for mat og drikke ikke tenker på hvor mye annen drit de dytter i trynet av for eksempel godteri, junkfood, snaks og brus.

Tror ikke det er spesielt sunt heller?

 

Dessuten er lovene og reglene for import og salg av mat her i Norge såppas strenge, at f.eks en medium biff her, lite trolig vil gi barnet ditt noe skade..

 

All ære til de som greier å ha et variert og sunt kosthold, fremfor kan og kan ikke mentaliteten.

Når jeg ser hvordan det gikk med min venninne pga. dårlig kjøtt, er jeg glad for at jeg holdt meg til "reglene"! Folat spiser jeg også - me crazy woman... Er det så veldig farlig å holde seg til disse forsiktighetsreglene i 9 mnd?

 

Folat er kreftfremkallende og det er kun de tre første månedene det er anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...