Utrolig skuffet, og gleder meg ikke til oppholdet på sykehuset..
Skrevet 24 mars 2012 - 21:56
Snarvei til forumene
Skrevet 25 mars 2012 - 08:03
Anonym bruker skrev 23 mars 2012 - 13:13:
Dere gravide vil alltid ha noe stygt å si om andre...
Helt enig, slutt å sure. Du må da tåle å høre at familierom er et gode du ikke kan forvente å få, og du har jo fått mange hyggelige svar! Sykehuset hvor jeg skal føde har ikke noe fam. rom, far må pent reise hjem om ettermiddagen. Det må jo prioriteres hvem som skal få fam rom og da er det klart at dette må forbeholdes de som har fått barn med kompli kasjoner, lang liggetid og lang reisevei. Skjønner du er skuffet da du hadde sett for deg noe annet enn slik det blir. Men jwg kan love deg at skuffelsene kommer til å stå i kø dersom du yar slik på vei for en liten bagatell, det er mye som ikke blir som planlagt framover
Skrevet 25 mars 2012 - 19:28
Men hadde det vært i bruk betyr ikke nødvendigvis det at det hadde vært ledig når du fødte heller.
Som oftest har de ikke altfor mange slike rom,og de som finnes er de første som blir tatt, og det er alltid mange som er skuffet fordi de haddesett for seg noe annet.
Men slike rom er dessverre en bonus
Håper du får en fin opplevelse uansett, lykke til
Skrevet 26 mars 2012 - 20:06
Skrevet 26 mars 2012 - 20:21
det sagt, må jeg si att jeg føler med deg! jeg anbefaller deg å dra hjem tidligere hvis du ikke får noen kompikasjoner. og hvis dere er vrange nok får han sikkert sove i en stol. det gjorde jeg når min mann var lagt inn på isolat:P
lykke til! håper du klarer å innstille deg på att han ikke er det, så du slipper å grue deg så færlt!
Skrevet 26 mars 2012 - 20:36
gutt2010-nybaby2012! skrev 26 mars 2012 - 20:21:
det sagt, må jeg si att jeg føler med deg! jeg anbefaller deg å dra hjem tidligere hvis du ikke får noen kompikasjoner. og hvis dere er vrange nok får han sikkert sove i en stol. det gjorde jeg når min mann var lagt inn på isolat:P
lykke til! håper du klarer å innstille deg på att han ikke er det, så du slipper å grue deg så færlt!
Skrevet 26 mars 2012 - 21:07
Skrevet 27 mars 2012 - 10:37
Da nr 2 kom ville jeg også vær på ABC avdeligen. Men da de tok vannet (fikk ikke rier, de bare kom og gikk med timers mellomrom og hadde 5 cm åpning) var det helt grønnt. Det ble føden på meg da også. Etter 2 timer var gutten ute. Uten epidural, men med komplikasjoner. Mista hjertelyden to ganger, og legen sa at dersom han hadde fall eller bortfall av hjertelyden en gang til ble det sugekopp eventuelt hasteks - heldigvis kom han ut bare minutt etterpå. Ble hotellet med far på rommet første natta. Gutten var veldig gul og ble liggende 3,5 døgn i lys - og jeg fikk meg 5 dager på hotellet uten far (da han måtte være hjemme med eldste dattera vår). Ingen ville heller komme og se gutten, for de fikk jo ikke hodle han. så der satt jeg i flere dager uten gutten min, uten noen på besøk, og kjeda meg. Etterpå måtte jeg reise frem og tilbake til sykehuset i flere dager etterpå (1 timer hver vei) for å ta blodprøver og få legesjekk. I ettertid har legen sagt at han burde vært innlagt mye lenger, i tillegg til at han burde vært på nyfødtavdelingen da han var så veldig gul og slapp....... gutten er helt frisk nå :-)
Men det jeg vil frem til er at du må prøve å ikke være så skuffa over at du ikke får familierom. En kan ikke planlegge fødselen eller barseltiden. Det kan være så mye som blir forandret underveis og prøv å ikke bli skuffet! Det er lettere sagt enn gjort. Jeg gråt mye da jeg satt alene på hotellet etter at jeg hadde født nr 2..... Men det kommer mange dager etterpå. Og kommer du på flermannsrom kan det jo hende at du har noen å snakke med der. Jeg fikk i alle fall, etterhvert, snakka med andre mødre i samme situasjon da vi ble to mødre som satt med hvert vårt lysbarn 2 døgn på rad. Satt i fellesarealet på hotellet og snakka mye om hvordan det var - selv om det var veldig sårt.
Dette er ikke kritikk av deg! Jeg forstår skuffelsen din, men prøv å vær postiv fremover og gled deg til å treffe den lille! Far kan ofte få være mye på sykehuset selv om han ikke får sove der. Min mann vil ikke sove på hotellet når vi nå skal ha nr 3!
#30 Gjest_veldigspent_75_*
Skrevet 27 mars 2012 - 13:59
Skrevet 27 mars 2012 - 20:14
Skrevet 27 mars 2012 - 20:41
Stemmer jo ikke helt dette heller da.... Man har da babyen sammen med seg på rommet selv om man ikke har familierom. Det er 2012 og så sant babyen og mor er frisk er mor og barn sammen. Og det kan hende at der beste for dere er å være et par dager på barsel fremfor å reise hjem, selv om dere ikke har familierom. Dere blir vist stell av babyen og du har ansatte rundt seg du kan ringe på. Det er ikke lett å vite påmforhånd hvordan dere vil takle disse første timene og dagene og mange synes det er trygt med fagpersoner rundt seg.
Når det er sagt så forstår jeg godt skuffelsen din. Vi trodde også med førstemann at vi skulle få familierom, men det ble tremannsrom, gitt. Det hadde vært perfekt for oss på familierom, men det var greit på barsel også. De ansatte var hyggelige og flinke, men jeg følte ikke behov for å bli der lenge. Fikk lov til å reise tidlig hjem og være sammen med mannen min og det passet oss. Ikke lett å vite sånt i forkant. Men husk at du ikke er der alene. Du har noen du kan spørre og be om hjelp døgnet rundt selv om mannen din ikke er der på natta.
Skrevet 27 mars 2012 - 20:55
Anonym bruker skrev 27 mars 2012 - 20:41:
Stemmer jo ikke helt dette heller da.... Man har da babyen sammen med seg på rommet selv om man ikke har familierom. Det er 2012 og så sant babyen og mor er frisk er mor og barn sammen. Og det kan hende at der beste for dere er å være et par dager på barsel fremfor å reise hjem, selv om dere ikke har familierom. Dere blir vist stell av babyen og du har ansatte rundt seg du kan ringe på. Det er ikke lett å vite påmforhånd hvordan dere vil takle disse første timene og dagene og mange synes det er trygt med fagpersoner rundt seg.
Når det er sagt så forstår jeg godt skuffelsen din. Vi trodde også med førstemann at vi skulle få familierom, men det ble tremannsrom, gitt. Det hadde vært perfekt for oss på familierom, men det var greit på barsel også. De ansatte var hyggelige og flinke, men jeg følte ikke behov for å bli der lenge. Fikk lov til å reise tidlig hjem og være sammen med mannen min og det passet oss. Ikke lett å vite sånt i forkant. Men husk at du ikke er der alene. Du har noen du kan spørre og be om hjelp døgnet rundt selv om mannen din ikke er der på natta.
da er det sikkert forkjellig praksis fra sykehus til sykehus