Gå til innhold

Utrolig skuffet, og gleder meg ikke til oppholdet på sykehuset..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg "fikk" (betalte) familierom med førstemann. og vi fiikk da mye hjelp forde? de viste oss (mannen, da jeg ikke kom med opp av senga. ingen spes komplisert fødsel) bleieskift, matlaging, bading osv alikevell!? familierom betyr att du har babyn inne hos deg ( ikke på egen avdelig om natten) og att pappan får mat og seng, ikke att du blir overlatt til deg selv.. sånn hotellsykehus er sikkert en annen sak:)

 

det sagt, må jeg si att jeg føler med deg! jeg anbefaller deg å dra hjem tidligere hvis du ikke får noen kompikasjoner. og hvis dere er vrange nok får han sikkert sove i en stol. det gjorde jeg når min mann var lagt inn på isolat:P

lykke til! håper du klarer å innstille deg på att han ikke er det, så du slipper å grue deg så færlt!

tusen takk :D skal nok prøve å "syte" oss til at mannen min skal være sammen med oss. han sier at hvis han ikke får være sammen med meg på rommet, så blir han å være i "gangen" bare han vet at han er under samme tak som oss :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matlaging? Kokkekurs på føden?

 

så ukomplisert som att jeg ikke amma og vi derfor ble vist en gang hvordan man lagde flaske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst å gi et lite perspektiv på det hele. Til min første fødsel hadde jeg ønska meg ABC fødsel i vann. På grunn av at vannet gikk og at jeg måtte settes igang ble det fødeavdelingen. Hadde også ønska oss familierom, men da vi ikke var på den loakel ABC avdelingen ble det pasienthotellet på et lite kott. Jeg måtte også til med epidural, noe jeg i forkant ikke ville ha! Skuffelsen var der ja, men kan jeg gjøre noe med det?? Nei. Jenta var frisk og jeg kom meg også på beina etter noen dager. De ville egentlig legge meg på barselavdelingen, men da det var stappfullt der ble det hotellet, selv om jeg ikke kunne gå selv og brukte rullestol i to dager etter epiduralen......... Så langt fra slik jeg hadde drømt om.

 

Da nr 2 kom ville jeg også vær på ABC avdeligen. Men da de tok vannet (fikk ikke rier, de bare kom og gikk med timers mellomrom og hadde 5 cm åpning) var det helt grønnt. Det ble føden på meg da også. Etter 2 timer var gutten ute. Uten epidural, men med komplikasjoner. Mista hjertelyden to ganger, og legen sa at dersom han hadde fall eller bortfall av hjertelyden en gang til ble det sugekopp eventuelt hasteks - heldigvis kom han ut bare minutt etterpå. Ble hotellet med far på rommet første natta. Gutten var veldig gul og ble liggende 3,5 døgn i lys - og jeg fikk meg 5 dager på hotellet uten far (da han måtte være hjemme med eldste dattera vår). Ingen ville heller komme og se gutten, for de fikk jo ikke hodle han. så der satt jeg i flere dager uten gutten min, uten noen på besøk, og kjeda meg. Etterpå måtte jeg reise frem og tilbake til sykehuset i flere dager etterpå (1 timer hver vei) for å ta blodprøver og få legesjekk. I ettertid har legen sagt at han burde vært innlagt mye lenger, i tillegg til at han burde vært på nyfødtavdelingen da han var så veldig gul og slapp....... gutten er helt frisk nå :-)

 

Men det jeg vil frem til er at du må prøve å ikke være så skuffa over at du ikke får familierom. En kan ikke planlegge fødselen eller barseltiden. Det kan være så mye som blir forandret underveis og prøv å ikke bli skuffet! Det er lettere sagt enn gjort. Jeg gråt mye da jeg satt alene på hotellet etter at jeg hadde født nr 2..... Men det kommer mange dager etterpå. Og kommer du på flermannsrom kan det jo hende at du har noen å snakke med der. Jeg fikk i alle fall, etterhvert, snakka med andre mødre i samme situasjon da vi ble to mødre som satt med hvert vårt lysbarn 2 døgn på rad. Satt i fellesarealet på hotellet og snakka mye om hvordan det var - selv om det var veldig sårt.

 

Dette er ikke kritikk av deg! Jeg forstår skuffelsen din, men prøv å vær postiv fremover og gled deg til å treffe den lille! Far kan ofte få være mye på sykehuset selv om han ikke får sove der. Min mann vil ikke sove på hotellet når vi nå skal ha nr 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldigspent_75

Jeg forstår at du er skuffet. Jeg fikk selv familierom ved første fødsel og håper det lar seg ordne denne gangen også. Jeg fikk all den hjelpen jeg trengte av personalet, selv om vi hadde familierom. Var fantastisk å dele denne tiden med min mann, istedet for å ligge på rom med fremmede. Vi er alle ulike, og takler ting forskjellig. Men det er klart at får en ikke familierom så må en jo godta det. Synes allikevel det må være greit å ha ønsker uten å bli oppfattet som sutrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er så mange som er negative til barselavfelingen. Jeg har storkost meg alle tre gangene jeg ligget der (Riksen). Pleierne er jo så behjelpelige og søte. Fedrene og søsken kan jo være der mesteparten av dagen. Men som en sier over her; er vi alle forskjellige. Den store lykken er jo barna, så ikke la skuffelsen gå så inn på deg. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg "fikk" (betalte) familierom med førstemann. og vi fiikk da mye hjelp forde? de viste oss (mannen, da jeg ikke kom med opp av senga. ingen spes komplisert fødsel) bleieskift, matlaging, bading osv alikevell!? familierom betyr att du har babyn inne hos deg ( ikke på egen avdelig om natten) og att pappan får mat og seng, ikke att du blir overlatt til deg selv.. sånn hotellsykehus er sikkert en annen sak:)

 

det sagt, må jeg si att jeg føler med deg! jeg anbefaller deg å dra hjem tidligere hvis du ikke får noen kompikasjoner. og hvis dere er vrange nok får han sikkert sove i en stol. det gjorde jeg når min mann var lagt inn på isolat:P

lykke til! håper du klarer å innstille deg på att han ikke er det, så du slipper å grue deg så færlt!

 

Stemmer jo ikke helt dette heller da.... Man har da babyen sammen med seg på rommet selv om man ikke har familierom. Det er 2012 og så sant babyen og mor er frisk er mor og barn sammen. Og det kan hende at der beste for dere er å være et par dager på barsel fremfor å reise hjem, selv om dere ikke har familierom. Dere blir vist stell av babyen og du har ansatte rundt seg du kan ringe på. Det er ikke lett å vite påmforhånd hvordan dere vil takle disse første timene og dagene og mange synes det er trygt med fagpersoner rundt seg.

 

Når det er sagt så forstår jeg godt skuffelsen din. Vi trodde også med førstemann at vi skulle få familierom, men det ble tremannsrom, gitt. Det hadde vært perfekt for oss på familierom, men det var greit på barsel også. De ansatte var hyggelige og flinke, men jeg følte ikke behov for å bli der lenge. Fikk lov til å reise tidlig hjem og være sammen med mannen min og det passet oss. Ikke lett å vite sånt i forkant. Men husk at du ikke er der alene. Du har noen du kan spørre og be om hjelp døgnet rundt selv om mannen din ikke er der på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg "fikk" (betalte) familierom med førstemann. og vi fiikk da mye hjelp forde? de viste oss (mannen, da jeg ikke kom med opp av senga. ingen spes komplisert fødsel) bleieskift, matlaging, bading osv alikevell!? familierom betyr att du har babyn inne hos deg ( ikke på egen avdelig om natten) og att pappan får mat og seng, ikke att du blir overlatt til deg selv.. sånn hotellsykehus er sikkert en annen sak:)

 

det sagt, må jeg si att jeg føler med deg! jeg anbefaller deg å dra hjem tidligere hvis du ikke får noen kompikasjoner. og hvis dere er vrange nok får han sikkert sove i en stol. det gjorde jeg når min mann var lagt inn på isolat:P

lykke til! håper du klarer å innstille deg på att han ikke er det, så du slipper å grue deg så færlt!

 

Stemmer jo ikke helt dette heller da.... Man har da babyen sammen med seg på rommet selv om man ikke har familierom. Det er 2012 og så sant babyen og mor er frisk er mor og barn sammen. Og det kan hende at der beste for dere er å være et par dager på barsel fremfor å reise hjem, selv om dere ikke har familierom. Dere blir vist stell av babyen og du har ansatte rundt seg du kan ringe på. Det er ikke lett å vite påmforhånd hvordan dere vil takle disse første timene og dagene og mange synes det er trygt med fagpersoner rundt seg.

 

Når det er sagt så forstår jeg godt skuffelsen din. Vi trodde også med førstemann at vi skulle få familierom, men det ble tremannsrom, gitt. Det hadde vært perfekt for oss på familierom, men det var greit på barsel også. De ansatte var hyggelige og flinke, men jeg følte ikke behov for å bli der lenge. Fikk lov til å reise tidlig hjem og være sammen med mannen min og det passet oss. Ikke lett å vite sånt i forkant. Men husk at du ikke er der alene. Du har noen du kan spørre og be om hjelp døgnet rundt selv om mannen din ikke er der på natta.

 

da er det sikkert forkjellig praksis fra sykehus til sykehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...