Gå til innhold

Får opp selvangivelsen til noen andre?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

Har prøvd å logge meg inn på Altinn flere ganger i dag for å sjekke skatteoppgjøret. Har som regel fått beskjed om at det er for stor trafikk, og at jeg må prøve igjen senere.

 

Prøvde igjen for 20 minutt siden, ved å "oppdatere" (refresh) nettsiden jeg hadde oppe fra tidligere, og da kom jeg inn. Tenkte "jippi, endelig" før jeg så at det ikke var MIN selvangivelse jeg hadde fått opp?! Det er selvangivelsen til en mann i Oslo som jeg aldri har hørt om før. Jeg kan også trykke på en "rullgardinmeny" ved navnet hans, og da får jeg også opp et damenavn (kona?) som jeg kan trykke på.

 

Jeg har ingen interesse av å vite noe om skatten deres, så logga meg ut med en gang, trykte bort nettsiden og startet nettleseren på nytt. Skrev inn "www.altinn.no" og trykte på "logg inn"-knappen på nytt...vips, ingen spørsmål om passord eller annet, men rett inn på samme fyren sin selvangivelse igjen!! Prøvde et par ganger til med samme resultat.

 

Hva skjer? Har prøvd å ringe nummeret Altinn oppgir på siden, men får bare beskjed om å prøve igjen senere...

 

Det irriterer meg litt å ikke få se skatteresultatet mitt, men enda mer at jeg (uten skyld) kan se andre sine personlige opplysninger. Lurer for eksemple om andre kan se MINE skatteopplysninger?

 

Har dette skjedd med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja.. står om det på vg.no nå, skjedd en feil så alle som gikk inn på altinn etter nedetiden kom inn på denne mannen.. stakkars fyr..lurer å hva slags erstatning han får...eller om han bare får en kjip beklagelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en så alvorlig feil at jeg merker jeg er litt skeptisk til hele nettstedet nå. Tenk om det skjer flere og like alvorlige feil? Jeg tenker han og kona får erstatning, siden de har blitt offentliggjort på den måten. Jeg ville blitt rasende om det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lokalavisen, da reagerer de sikkert

lokalavisa?? Er jo ute i alle riksdekkende mediaer, er jo litt mere tyngde der enn i lokalavisa..

 

Skummelt at slikt kan skje ja.. men er spent på hva altinn velger å gjøre med det videre...er liksom ikke nok å "beklage på det sterkeste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vg har ikke akkurat hjulpet mannen med at de først la ut bilde av selvangivelsen hans med alle opplysninger synlig. De fikset det fort, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fadern, er det virkelig muuuuulig? Jeg hadde blitt så sint om det var meg. Stakkars folk! Internett er ikke så sikkert bestandig gitt.

Og jeg sier i år,som i fjor. De burde legge ned hele nettstedet sitt om de snart ikke kan klare å gjøre det sikkert og godt nok for det det er beregnet for. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra de fant ut hva som var galt, men stakkars mann!

 

Hadde klikket fullstendig om det var meg det gjaldt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også uttaler de at de vet at private opplysninger om mannen og damen ikke er kommet i hendene på uvedkommende. Hva pokker er fullt personnr,adresse,arbeidsplass,inntekt osv da? Er ikke det private opplysninger så veit ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg mer bekymret. I kommentarer på vgs facebookside kommer det frem at det er noen som har kommet inn på andre enn denne mannen (K.) og hans kone. Skremmende dårlig at sikkerheten er så elendig på et så viktig nettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er visst ikke helt anonym her inne heller. På varselsiden ser jeg nicket til siste som har kommentert her anonymt. Har sett det før også. Litt uheldig i tråder som handler om mer private ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...