Gå til innhold

Se mirakelet om baby og hør om hensikten med livet..


Mahaa

Anbefalte innlegg

Som jeg tidligere har nevnt min venn er at bibelen og toraen har mistet sin troverdighet, det er derfor det er flest mennesker for tiden som er ateister. Folk har endret disse bøkene uttalige mange ganger, og når folk selv endrer de så er ikke de gylidge lengre, de kan ha vært tilføyet vers og andre ting. Se på Koranen, den har vært uendret siden den kom for 1400 år siden, anbefaler de som ikke har lest om å lese den. Det er også faktiske den mest populære boken som blir omtalt verden rundt, men minst fulgt av folk flest, så det er en utfordring for enhver om de kan utdype og innhente kunnskapen fra koranen og slå satan.

 

Her er Koranen oversatt på norsk...

 

(Dette er 1 kap) av totalt 114 kapiteler i boken.

 

Om Jesus fvmh i islam:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muslimer blir desverre opplært til å tro at bibelen er endret, at Jesus kun er profet og at han aldri sa: "jeg er Gud, tilbe meg". Dere tror at bibelen ikke er sann, allikevel bruker dere bibelen til å "bevise" at koranen er fra Gud...? Det forstår jeg ikke helt.

 

Det sterkeste talerør Gud har i dag, siden så få faktisk tror på Guds ord, er de som har møtt han gjennom døden. Derfor vil jeg på det sterkeste anbefale http://www.insightsofgod.com.

Endret av ´¯`•.♥.•´¯
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull at muslimer blir lært opp til dette, hva med ovennevnte folk som tidligere var kristne som deler sin kunnskap med andre etter å ha fått øynene åpnet ved å ha lest Koranen om hva realiteten er og sannheten og fakta er. Disse var også ateister, kristne, katolikker o.l. før også konverterte de seg over til muslimer etter å ha studert og hørt, det er jo derfor man ha øyne og ører for å bruke de. Jeg selv er født muslim, jeg har spist gelatin med svin inni i godter og ikke viste jeg hva det å være muslim innbar forid jeg ble ikke lært opp. Jeg leste meg etterhvert selv og innhentet kunnskap, takket være Allah (gud), kun han hjalp meg, så hvorfor skulle jeg eller andre muslimer bli opplært til dette? Bibelen lekker med feil, og det at Jesus påtok seg synedene til folk og ble korsfestet er den største løgnen som er spredt når bibelen ble endret av folk selv, og det var ingen muslimer som endret i disse bøkene.

 

så enhver har ansvar for egen læring og å innhente kunnskap, ingen blir opplært til noe, det er BEVIST at bibelen er endret, og hvis du selv blar opp og hører godt etter så vil det vekke logikk og tanke selv. Jeg selv måtte lese bibelen, og fikk besøk av jehovas vitner, men de ble tomme for ord når jeg spurte spørsmål som de kom med som de trodde på, de hadde ingen svar. Men Koranen har svaret på alt. Derfor anbefaler jeg meget å ikke ruge på egen tanke og andres eller forfedrenes meninger, fordi da går det ingen vei. Det er man selv som skal ta initiativet.

 

Hvis Jesus hadde påtatt seg andres synder på seg selv, så hadde verden idag vært urettferidg og mye ondskap hadde vært i sirkel, så dette er ingen god selvbilde av Jesus dere gir. Han fortalte derimot at alle individer har hvert sitt ansvar på hva de enn foretar seg, ingen kan legge over skylden på andre - og han kom med å fortelle om rettferdighet, og kunne derfor ikke være et forbilde for urettferdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg ihjel! Makan til mannskjiiit! Religion er roten til alt vondt, og at islam skal være fredens religion eller hva det nå var jeg leste, det er bare bullshit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Jehovas vitner er ikke kristne, så det er ikke så rart at de ikke kan svare.. De tror på en helt annen Jesus enn den bibelen forteller om.

 

At Jesus tok på seg våre synder betyr ikke at VI kan synde. Det betyr at vi kan komme til han, få tilgivelse og en ny start.

 

Bibelen garanterer himmelen for de som følger oppskriften. Koranen garanterer ingenting. Jeg vil heller følge Jesus, en syndfri mann, en Mohammed, som var alt annet enn syndfri, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun Gud som tilgir, ingen jesus eller ingen Mohammed, ingen tilgir utenom kun Gud - Allah. Det er han som er sjefen, han som er skaperen, og han bestemmer. Koranen garanterer paradiset og advarer mot helvete. Jeg følger Mohammed fvmh som eksempel selv om jeg er født i Norge, og fant ut om islam nå og hva det innebar. Hadde du lest Koranen så hadde du bare vist, men ingen tvangi religion, alt er opptil enhver. Valget er derfor enkelte individs.

 

Religion er ikke roten til alt vondt, fordi religion byr på fred. Det er menneskenes eget valg og levemåter og egoisme, hovmod som er roten til ondskap, og som vil føre til at man blir dømt av gud for at man syndet og ignorerte sannheten på jorden mens man hadde muligheten til å innhente kunnskap. Valget er derfor igjen DITT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det går an å bli så forbanna hjernevaska?!

Det er komisk å lese deres påståelige innlegg.. Religion byr ikke på fred, tvert imot.. I følge bibelen skal man gå ut å gjøre alle folkeslag til disipler, og ifølge koranen skal islam overta verden koste hva det koste vil.. Det eneste som er forskjellig er måten ekstreme islamister gjør dette på..

Jeg er enig med A.B.B - Stopp islamiseringen av Norge (og resten)! Han gjorde riktignok ikke det han gjorde på grunn av egen religion, men fordi han ville redde oss andre fra Islam. Jeg mener IKKE(!!) at jeg er enig i hans måte å gjøre det på! Det er så sinnsykt mye krig og elendighet på grunn av religion, så kom ikke å fortell meg at det skaper fred, bullshit! Valget er mitt, takk og lov! Det er ikke i alle land valget er fritt, så det du sier om at alle individer får velge selv, bla bla bla, det er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til 1hjertegull+junispire: Man trenger hjernevask, og takket være gud at hjernen min nå er vasket og ikke like skittent som enkelte tenker om andre. Hvorfor skal man lære å være disipler ifølge biblee, er det en tvang? i islam og koranen så forteller dne mye at religion er ingen tvang, men sannheten og fakta er koranen, og det er opptil et hvert enkelt individ hva de velger, men vi kan bare opplyse. Jeg ser heller deg som ekstrem når du kommer med en slik mening og danner et forbilde for a.b.b., og han er din helt??! Har du tenkt på alle de foreldrene hva de gjennomgår når deres barn ble drept der ute? og her kommer du og støtter han? er det slik du og han tenker at man skal drepe sine egne for vekke en tanke til andre? Min religion islam sier tvert imot, islam lærer meg at jeg skal RESPEKTERE andre folkesalg uansett hudfarge, religion, bakgrunn, nasjon osv, og islam lærer meg rettferdighet, islam lærer meg at et menneskeliv er verdt så mye, at om du redder et menneske fra noe vondt så har du reddet HELE menneskeheten, og har du drept eller gjort vondt et menneske så har du gjort det mot hele menneskeheten. Det er faktisk mer vennskapelige mennesker blant muslimer om du bare hadde skjønt hvem de egentli er, A.b.B representerer ikke andre nordmenn, de finnes mange gode nordmenn, hyggelige og imøtekommende. Akkurat slik er det også med muslimer, at en som ikke praktiserer sin tro men er kalt "muslim" ved navnet ikke reprensterer andre muslimer. Hvert enkelt individ har ansvar for seg selv, ingen bærer ansvar for andre, og derfor kan heller ikke alle skjæres under samme kam kjære deg.

 

Hvis det er så synsykt mye krig og vold pga religion tror du de som representere og kriger gjør det i religionens navn, tenk om igjen NEI!, Religion tilbyr og byr kun på FRED uansett religion om du hadde bare lest. Det er menneskenes interesser, konflikter, og valg som er ondskap og roten til alt vondt, og det verste av alt er hovmod, statusoppnåelse osv!

 

Og man skal IKKE og ALDRI hylle en morder fordi han redder andre, i islam ser man en morder som en morder og hyller ikke han som en helt slik du gjør det. En som har drept en annen med vilje er en morder og ingen helt i våre øyne. Så du får ha din mening for deg selv, fordi vi ønsker kun fred på jorden og rettferdighet om du bare hadde vist hva dette innbar enn å følge slavisk mediasnakk og oppførsler til rasister.

Endret av Mahaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her hva som skjer med sjelen til de som virkelig vil sette seg inn og studere denne vakre religionen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger ord i munnen på meg, og slik vil ikke jeg diskutere.. Det er du som kaller han min helt, og sier at jeg støtter opp om hans gjerninger, men hvis du leser innlegget mitt så ser du at det ikke er det det står der..

 

Jeg så de to første videoene du la ut for å se hva dette handler om, alle de andre får du ha for deg selv, jeg blir bare oppgitt og hoderystende over det, så gidder ikke se dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble frustrert når du sa at du er enig med A.B.B uten å tenke på at han ville andre mennesker også vondt, hvorfor så mye hat? fremmedhat? Jeg har selv venner og bekjente som er nordmenn, og mange av dem er veldig veldig hyggelige og imøtekommende, ofte smil på ansiktet. Man lever jo ikke lykkelig med seg selv og har det godt med sitt selvbilde når man er gretten og full av frykt og hat ovenfor andre vel? Hva får man ut av det? man blir jo ikke bedre menneske av den grunn? det sprer tvertimot negative vibrasjoner som igjen skaper avstand. Husk at dette livet ikke varer evig, vi alle skal dø en dag, og hva tar vi med oss? at vi har vært ond og hatfulle mot hverandre? vært selvopptatte og selvstolte? Vi forlater jo alt når vi forlater denne reisen på denne verdne her.... :-(

 

Jeg ønsker at man skal være åpen for dialog, og ikke hakke ned mot hverandre, vise fremmedhat fordi jeg er født i Norge, og repskterer landets verdier og normer, og alle de som er norske. Er noen hyggelig mot meg så er jeg like hyggeligere tilbake, faktisk mere. Og er noen onde mot meg, så passer jeg heller på å holde tunga rett i munnen, fordi når jeg har sagt noe som sårer noen så har jeg kanskje påført noen sorg og smerte i vedkommendes hjerte, og det er ikke det som er meningen med livet. MaN SKAL TA VARE På HVERANDRE, og respektere hverandre uansett bakgrunn. Fordi ved hat for man ikke annet enn at man får påkjenning på sin egen helse og levealder blir svekket. Lev ,livet, og finn ut hensikten med livet er mitt råd til deg kjære venn 1hjertegull+junispire. Vær åpen, istedenfor å lukke dørene til ditt hjerte... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mahaa!

Jeg forstår at du er begeistret for det du tror på, på akkurat samme måte som jeg er begeistret for det jeg tror på. Men jeg ville bare gi deg en tilbakemelding på at måten du ønsker å "frelse" meg til det som for deg er sannheten, får akkurat motsatt effekt på meg. Det blir altfor voldsomt, og jeg gidder hverken se alle videoene eller lese de lage innleggene. Egentlig blir jeg bare irritert og oppgitt.Jeg føler at noen prøver å trykke mat de liker selv langt ned i halsen på meg for at jeg også må like det. Og det er vel ikke det du vil oppnå? Eller...??

Hvis du vil at folk skal få lyst til å høre på deg, tror jeg du må endre strategi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ved dommedagen har man intet valg, der vil ingen unnskyldninger bli tatt imot av skaperen. Så det å ikke "gidde" ....dette er sløvt og tegn på at satan er på vakt hos de som ikke gidder å lese eller innhente den riktige kunnskap. Lykke til!

 

Her fant jeg noen flere videoer på nettet som virkelig er en tankevekkere...

 

http://www.youtube.com/watch?v=YkhVi0fENkw&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud! Jaja, du endrer taktikk i allefall..

Tror heller det er Satan som har forpestet ditt sinn..

 

Det var gøy en stund å følge disse latterlige kommentarene dine (det man giddet å lese i så fall), men nå er jeg egentlig lei..

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Jehovas vitner er ikke kristne, så det er ikke så rart at de ikke kan svare.. De tror på en helt annen Jesus enn den bibelen forteller om.

 

At Jesus tok på seg våre synder betyr ikke at VI kan synde. Det betyr at vi kan komme til han, få tilgivelse og en ny start.

 

Bibelen garanterer himmelen for de som følger oppskriften. Koranen garanterer ingenting. Jeg vil heller følge Jesus, en syndfri mann, en Mohammed, som var alt annet enn syndfri, snarere tvert imot.

Hva slags påstand er "koranen garanterer ingenting"Hva vet du om koranen?Har du lest hele koranen?Hva vet du om Muhammed?Hva gjorde han?Fortell syndene hans.Du vet ingenting,men er veldig flink til å kaste dritt på islam.Anbefaler at du tar deg litt tid til å lese koranen.Tro på hva du vil,men vær så snill å ikke kast shit på islam og dens verdier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, beklager :-)

Jeg har ikke lest koranen, men lest mye om den. Har forstått det sånn at koranen ikke garanterer paradis for de trofaste, men at det er opp til Allah på dommedag om du har gjort "nok" godt.

 

At Mohammad var en synder ift Jesus kan vel alle enes om...?! Jesus er jo den eneste syndfrie som har levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du selv sammenligne Jesus og Mohammad: http://www.answering-islam.org/Silas/founders.htm

 

Jeg har forøvrig absolutt ikke noe ønske eller behov for å spre dritt om islam som du skriver, men jeg forsvarer Jesus når noen skriver at han er noe annet enn det han er og at kristne er noe annet enn etterfølgere av Ham.

 

Sjekk også: http://www.insightsofgod.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby♡Lykke

Jeg er ikke muslim og har ingen interesse av å se filmen.

Jeg syns religion har vært med på å skapt mye negativt opp igjennom historien.

Man kan være et godt menneske selv om man ikke er muslim, eller kristen osv. Tar man bort religionen i verden så tror jeg vi får en bedre verden å leve i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Fra youtube-kontoen til Drita Islamit? I så fall, hva med Grisefull Jesuit eller Pære Snydens Buddhabanker? Har ikke de noen video å bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...