Gå til innhold

Utsette til andre trimester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en midlertidig fylling i en jeksel i underkjeven som ble lagt for fem mnd siden. Jeg skulle egentlig gått til tannlege nå, men har valgt å utsette timen noen uker for å komme til andre trimester først. Det må tas nye røntgen, deretter enten fylling eller rotfylling. Jeg mistet i u11 i forrige svangerskap og er engstelig. Er det noen rasjonell grunn til å vente? Følelsen er bare at fosteret da er mindre sårbart. Noen tanker? Fyllingen ligger foreløpig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en midlertidig fylling som jeg har hatt i 1 år!!! Fikk den da jeg var gravid sist, og da kunne han ikke ta røntgen så lenge jeg var gravid. Hadde tenkt å ordne det etter plutten kom, men midt i ammetåka glemte jeg det, og nå er jeg gravid på ny :) så må vente lenger :-/ den gjør litt vondt til tider, så håper den holder noen mnd til :-/

 

Jeg fikk derimot en spesialbedøvelse, men røntgen ville han ikke ta på meg.

 

Du får ringe og høre :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) tannlegen sier både røntgen og bedøvelse er uproblematisk..men jeg vet det er litt delte meninger og vil være forsiktig. gratulerer med spiren :) og fyllingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det går fint.. men fortell tannlegen at du er gravid.. tror det er noen ting de ikkje kan bruke da.. muligens enn anna bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også midlertidig fylling og har fått time i 2. trimester for påsetting av krone. Ikke anbefalt i 1. trimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :) jeg har utsatt timen til u13. Har egentlig lyst til å utsette til barnet er født..men så lenge tviler jeg på at fyllingen holder? ;) Tannlegen mente fyllingen holdt ca 6 mnd, fått ny time ca 7 mnd etter at den ble lagt nå. litt forvirrende med ulik praksis ulike steder..men så lenge det er usikkerhet vil jeg utsette så sant jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg ville ha ventet litt. Men hvis du kjenner smerter i tannen bør du ta kontakt med tannlegen din. Det er viktig å unngå å du får betennelse. Hvis du må ta røntgen er dosene små, men best å vente til lengre ut i svangerskapet.

 

Hilsen fra tannpleier Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ville ha ventet litt. Men hvis du kjenner smerter i tannen bør du ta kontakt med tannlegen din. Det er viktig å unngå å du får betennelse. Hvis du må ta røntgen er dosene små, men best å vente til lengre ut i svangerskapet.

 

Hilsen fra tannpleier Ellen

Tusen takk for svar :) tenker du at jeg gjør lurt i å utsette til senere enn uke 13 også, hvis fyllingen ligger og det ikke er betent eller smerter? Det må tas røntgen for å se om det holder med vanlig fylling eller om den må rotfylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...