Gå til innhold

4 cm åpning, men nå har alt stoppet opp, tips??


lisletitta

Anbefalte innlegg

Vet ingenting om medisinske bevis, men må jo være en grunn for at jordmødre no fraråder dette på det sterkeste. Noe min også har gjort!

Tenker det er tullete å ta slike sjanser når fødselen likevell er rett rundt hjørnet.. Og advarer så klart mot d når eg vet d har holdt på å gå så galt!

Får d bli opp til hver og en å velge ka de vil gjøre..

Fraråder de også dette på det sterkeste nå? Er visst ingenting som ikke er farlig lenger. En fødselsvideo vi så på skolen i helsefagarbeideropplæringen lærte oss at kvinner hvor fødselen har gått i stå, skal stimulere brystvortene. Tror den ble utgitt av jordmorforeningen og den kan leies på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ingenting om medisinske bevis, men må jo være en grunn for at jordmødre no fraråder dette på det sterkeste.

Fraråder de også dette på det sterkeste nå? Er visst ingenting som ikke er farlig lenger. En fødselsvideo vi så på skolen i helsefagarbeideropplæringen lærte oss at kvinner hvor fødselen har gått i stå, skal stimulere brystvortene. Tror den ble utgitt av jordmorforeningen og den kan leies på biblioteket.

 

Hun mener å ta lakserolje!

 

Har en venninne som er gyn. lege, spurte henne om dette og hun hadde ikke hørt at det var FARLIG å ta lakserolje, men hun anbefalte det ikke, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke bare ta vannet? Det gjorde de på meg på 4 cm. Regelmesdige rier etter kort tid. Ungen ute etter ca to timer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aner ikke, i natt ville de ikke engang ta meg inn for en sjekk for å betrygge meg som var helt alene. Grunnen deres var at jeg var førstegangsfødende og det ville ta lang tid med meg.

 

Men trodde jo faktisk de regnet aktiv fødsel fra 4 cm. Men tydeligvis ikke hvis de ikke engang vil sjekke hvor langt jeg er kommet. Blir så ufattelig frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes oxo det er rart med 4 cm! De er veldig opptatt av riene, hvor ofte og varighet.. Men ikke gå for lenge uten å forlange noe action, for man blir totalt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa jeg at jeg ville dra hjem til hjembygda som ligger 2-3 timer unna, så da ville de ha meg inn på sjekk først for å se om åpningen har blitt større. Den dama nå var hvertfall litt mer realistisk når det gjalt 4 cm åpning, så hun likte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei aner ikke, i natt ville de ikke engang ta meg inn for en sjekk for å betrygge meg som var helt alene. Grunnen deres var at jeg var førstegangsfødende og det ville ta lang tid med meg.

 

Men trodde jo faktisk de regnet aktiv fødsel fra 4 cm. Men tydeligvis ikke hvis de ikke engang vil sjekke hvor langt jeg er kommet. Blir så ufattelig frustrert

 

Aktiv fødsel regnes fra 5-6 cm med gode rier.

Man kan gå med 4 cm en god stund uten at noe skjer, dessverre. Men så lenge det ikke er vondt i lang tid, så er jo det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med deg, og føler med deg, Isletitta! Jeg var selv inne i natt med sterke rier, men så ga det seg etter 5-6 timer. Hjem igjen til frokost i dag, sove litt og så får jeg vel ut og gå en tur. Jordmora på morgenskiftet sa at jeg gjerne skulle være oppe og gå litt, rugge litt i sittende stilling, etc. Bruke tyngdekraften, rett og slett. Men store husvaskprosjekter styrer jeg unna. Vi har mye igjen for det om vi samler litt energi!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke bare ta vannet? Det gjorde de på meg på 4 cm. Regelmesdige rier etter kort tid. Ungen ute etter ca to timer. :-)

 

Var nede å fikk sjekket åpningen, og hun sa da at hadde jeg vært lenger på vei som i slutten av 39 eller 40 så hadde de tatt vannet, men de ville ikke det nå siden jeg var 38+2 og det kunne være at babyen ikke var helt klar enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, så frustrerende! Skjønner jo at de ikke vil være ansvarlige for noe dersom de tar vannet og det skulle vise seg at han veldig gjerne skulle vært der inne litt til. Men 38+2, da gitt... Jeg er 36+6 og synes godt jeg kan få litt hjelp til å få ham ut nå, i stedet for å gå her med rier og bli gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, men det var godt du var så nerme uke 37 hvertfall, for da anses du iallefall som fødeklar :) Men ja, det er en sjau å bare gå rundt å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til termin med begge de første, så jeg hadde gjerne gjort det nå også. Men når jeg går rundt med rier og sliter, må jeg innrømme det hadde vært fint å komme i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater det der "du er førstegangsfødende, det tar laaaang tid!" Var inne med rier og 4 cm åpning. Ikke spes sterke rier, det gikk greit.

Ble sendt hjem, for det kom til å ta laaaang tid!

 

Det endte med at jeg ikke rakk tilbake, ungen kom 2,5 timer etterpå. Hjemme.

 

Ikke helt det jeg hadde venta av første fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det der "du er førstegangsfødende, det tar laaaang tid!" Var inne med rier og 4 cm åpning. Ikke spes sterke rier, det gikk greit.

Ble sendt hjem, for det kom til å ta laaaang tid!

 

Det endte med at jeg ikke rakk tilbake, ungen kom 2,5 timer etterpå. Hjemme.

 

Ikke helt det jeg hadde venta av første fødsel.

 

 

Usj - nei, det er jo ikke slik det skal være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er jeg lei av masrier+føle ut som jeg blir knivstukket i flæsa. Og når jeg går på butikken eller går generellt så kjennes det ut som at ungen holde på å hoppe ut! Au. Tenkte jeg skulle ringe å høre når de tidligst var villige til å ta vannet mitt :) *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner de godt på føden jeg, skulle de tatt vannet til alle som gikk med litt åpning og maserier hadde de fått altfor mye å gjøre. Å gå sånn som du gjør nå er jo faktisk ganske vanlig... Vi er nå engang skapt til å føde disse barna når ungen og kroppen er klar, noen ting har man bare ikke kontroll over.

 

Og det med at førstegangs fødene blir sendt hjem igjen når de ikke er aktivt i fødsel er heller ikke rart, det er et fåtall som føder på kort tid og hvis de skulle fyllt opp fødeavdelingen med alle de som kanskje føder iløpet av det neste døgnet ville det joikke være plass til alle de som kommer inn med gode rier og som faktisk skal føde!

 

Ta det heller litt med ro dere, prøv å nyt den siste tiden før man har et barn som krever deg hele tiden. Men har man mye vondt så må man jo få noe hjelp da, men litt må man nok tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...