Gå til innhold

Er du en god mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

.. Blir du ofte irritert?Lar du ditt dårlige humør gå ut over barna .eller sysn du du gjør en veldig god jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg er en midt-på-treet-mor. Jeg blir irritert, frustrert og hever stemmen litt for ofte. Jeg er også vanvittig glad i dem, og det tror jeg de er helt trygge på. Jeg er ofte redd og nervøs for dem, slapper best av når de sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare et menneske, så jeg blir irritert, har dårlig humør osv.. Men prøver å ikke la det gå utover ungen, noen ganger så hender at han kanskje får litt snerring eller noe, men det har ikke så mye å si for det skjer ikke så ofte. Er helheten som teller.

 

 

Jeg er en god mor, jeg prøver, feiler, gjør ting feil, gjør ting rett. Har en trygg, selvstendig, omsorgsfull gutt. Vi lærer og feiler sammen på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Ja, vi fikk en tøff start så jeg er veldig bevisst på hvordan jeg vil og skal være som mor, og det gjenspeiler min datters gode humør og lynne. Jeg er trygg og fornøyd med meg som mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en god mor. Men jeg er ikke den moren jeg trodde jeg skulle bli eller ønsker å være.

 

Barna mine er trygge,flotte barn som har alt de trenger og de får masse kjærlighet så de har det bra med meg som mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Blir du ofte irritert?Lar du ditt dårlige humør gå ut over barna .eller sysn du du gjør en veldig god jobb?

Skjønner ikke spørsmålet.Kan man ikke være en god mor om man blir irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en god nok mor for min datter. Jeg mener man kan vise irritasjon, og alikevel være en god mor. Man kan ikke være hyggelig hele tiden, og min datter lytter ikke hele tiden på beskjeder som blir gitt, i en lystig tone. ;-)

 

Jeg har for kort lunte, men den har klart blitt lengre nå. I vinterperioden er jeg sliten, så det går litt ut over henne. Men hun er en trygg jente, med foreldre som stiller opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er først og fremst et menneske; Jeg prøver og feiler, noen ganger treffer jeg rett i mål, mens på andre ting driver jeg å bommer til enhver tid. Jeg prøver å ikke la mitt stress/mangel på søvn/tidspress gå utover mitt humør ovenfor henne, men selvfølgelig er det noen ganger jeg ikke klarer å holde meg. Da sier jeg unnskyld etterpå osv.

 

Jeg er en god mor for min datter, men jeg vet at jeg ikke gjør alt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Jeg tror jeg er den beste moren han kan ha. Jeg er utrolig glad i ham og stolt av ham, jeg gjør så god jeg kan, jeg snill og raus og vil ham alt godt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en god mor, men husk at virkeligheten oppleves ulikt fra person til person. Kanskje synes ikke barna mine at jeg er en god mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er en god mor. :-)

Absolutt ikke feilfri ( hvem er vel det..?), men tror og håper han vil si det samme om meg når han er voksen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt være irritert eller sur, alle har vi våre gode og dårlige dager. Men siden jeg har et barn som er veldig var for slikt, og responderer veldig på dårlig stemning, så har jeg vært tvungen å lære meg å prøve å skjule irritasjonen min og alltid være positiv.

Men jeg tror ikke det er det som gjør meg til en god mor. Jeg tror ikke barn ("normale barn") har vondt av litt irriterte foreldre iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en god nok mor.. jeg vil så gjerne ha overskudd, være sprudlende, lyttende, leke mer med de, finne på aktiviteter osv.. men når ettermiddagen kommer er det stramt program med middag, lekser ,kveldsstell og legging. Vi rekker nesten ingenting og jeg er søkk-sliten etter jobben min, som er ekstremt krevende. Det blir for mye tv-titting og for få samtaler, for lite latter og for lite leking..

Jeg elsker de over alt, og de elsker meg også! Men jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde mer overskudd! Mange ganger tar jeg meg i å glede meg til de er i seng så jeg kan slenge meg på sofaen.. Veldig trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg er en kjempe god mor! Jeg elsker datteren min og det kommende barnet uendelig, og gjør hva som helst for dem.

At jeg er en god mor vil jeg si det faller seg naturlig å også ta hensyn til seg selv, vi er ikke super mennesker. Vi trenger hvile, vi trenger å få slippe ut irritasjon/frustrasjon som alle andre. Det er de små feilene vi lærer av , de feilene som ikke gjør oss perfekte som gjør oss til gode mødre. Ikke hun som aldri setter seg selv først , aldri tar seg en kveld med venninne, aldri lar husvasken vente litt ekstra eller barna få høre at mamma er sint. Synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Da min yngste sa: Jeg liker deg jeg mamma, da skjønte jeg at jeg gjorde ting riktig :). Jeg veileder, roser prosesser, roser resultater. Gir de konsenkvenser når det trengs. Forteller de hva de gjør som er bra. Så jeg mener selv at jeg er en god mor ja :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nok omsorgsgiver møter barnas behov, ser og anerkjenner dem og er psykologisk tilgjengelig.

 

Ja, jeg er en god nok mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en mor som har få dårlige dager, og en sjelden gang i blandt så glipper det for meg at jeg kan bli litt fort sinna på barna for liten grunn.

 

ellers er jeg en mor som står på for at barna skal ha det best mulig.

barna betyr alt for meg,..

 

jeg er ung mor og har hatt mine utfordringer med det at folk dømmer meg litt vell fort pga min alder. jeg føler jeg har gjort en bra jobb til nå med barna. får ofte skryt av at barna er så snille, blir likt av alle, og er bare glade... aldri så mye problem med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt umulig å definere, kommer jo an på sammenlikningsgrunnlaget og hvem som bedømmer?

 

Jeg føler ikke alltid at jeg er en god mor. Men barnet mitt har alt det trenger, får kjærlighet og omsorg, blir sett og lekt med hver dag, og beskyttes mot det jeg mener det er viktig å beskytte mot, men får spillerom jeg også føler det trenger. Jeg slår ikke, jeg misbruker ikke, utnytter ikke. Jeg gjør det en mor bør og som er forventet av en. Det er jo min plikt, og jeg gjør det med glede, fordi jeg elsker barnet mitt. Men av og til er jeg sur og grinete, og lei av situasjonen. Jeg prioriterer også livet mitt utenfor det å ha barn. Men jeg gjør så godt jeg kan for meg selv, barnet mitt og familien i helhet. Noe mer enn det kan en vel ikke forvente. Men god mor? Hvem har rett til å vurdere det spørsmålet- jeg? - eller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

 

 

jeg er ung mor og har hatt mine utfordringer med det at folk dømmer meg litt vell fort pga min alder. jeg føler jeg har gjort en bra jobb til nå med barna. får ofte skryt av at barna er så snille, blir likt av alle, og er bare glade... aldri så mye problem med dem.

 

"Sliter" med det samme. Var 19 når første kom, og jeg vet det er helt rart, men jeg hater å dra steder med begge ungene uten av gubben er med. Det hjelper heller ikke at jeg ser yngre ut enn det jeg er. Jeg får fremdeles barnebillett på bussen på steder sjåføren ikke kjenner meg...

 

I og med at jeg har depresjoner, så ja, jeg blir nok irritert litt oftere enn ellers, og jeg griner lett.

Pappaen har sagt at eldstejenta at jeg er syk, så det hender hun kommer og trøster meg om jeg bryter sammen pga et glass melk som ble sølt utover teppet.

(Helt feil at hun skal trøste meg, men likevel. Det varmer og er utrolig godt der og da.)

 

Men jeg elsker ungene, de får alt de vil og litt til av kjærlighet og oppmerksomhet

Vi leker og har det gøy sammen, finner på ting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er milevis langt fra perfekt! Jeg kan nok til tider være irritalbel og da klarer jeg ikke alltid la være at det går litt utover ungene. Jeg har til tider alt for liten tålmodighet og løser nok en del problemstillinger på helt feil måte. Men jeg elsker gjengen min over alt annet og gjør så godt jeg kan. Mer kan jeg ikke gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg en god mor. Den første tiden fram til h*n var 1,5 - 2 år synes jeg at jeg gjorde en god jobb, og fikk mye skryt fra andre. Følte selv at jeg gjorde en god jobb. Jeg nærmest utslettet meg selv og levde kun for ungen omtrent. Ungen er nå 2,5 år, og jeg er så sliten. Jeg er gravid og samboeren /far til barna flyttet ut. Jeg lar det uheldigvis gå ut over barnet mitt litt for ofte:/ Jeg orker ikke å leke med h*n slik jeg burde, tåler lite fantestreker. Men jeg skal ta meg sammen. H*n fortjener den moren jeg var! Og jeg vil ikke være en uptight mamma som ikke tåler det minste rot og søl. H*n er veldig glad i meg da, løper mot meg og kysser og klemmer meg når jeg henter i barnehagen. Er veldig kosete og er trygg og god. H*n tør heldigvis å tøye grensene hver eneste dag! Så kanskje jeg ikke er så ille lell :) Jeg bare vet at jeg må jobbe med tålmodet og telle til ti noen ganger. Ikke være så perfeksjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og håper at jeg er en god mor. Men som med alle andre mødre der ute, så er det alltid rom for forbedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det syns jeg at jeg er :) Er trygg i mine valg, og vet at jeg innimellom kan bli irritert osv. Syns ikke det er DET som avgjør om man er god forelder eller ikke. Jeg gir sønnen min masse kjærlighet, tid og omsorg. Vi leker, synger, og ler osv. Andre ganger må jeg sette grenser, og gjør det. Jeg tør å være litt kjipe-mamma når jeg må. Har en trygg og flott gutt som er god mot alle rundt seg, så noe riktig må jeg (egentlig VI da, har en flott pappa til han også) ha gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...