Gå til innhold

Litt hjelp til sjeldne/spesielle navn :-)


cheesie

Anbefalte innlegg

Nr 2 er på vei (vet ikke kjønn) og e interessert i å høre hva dere synes. Liker godt navn som er litt spesielle eller ikke mange som heter.

Her er noen favoritter:

 

Malia

Vilja

Fiona/Viola

Lizina

Indiah/Indie

Tilah

 

Cajus

Caspian

Samuel

Vincent

Erion

Milas

 

Navnet skal jo også passe til den kommende storebror også, som heter Victor :-) Hva passer best til det navnet?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malia (når det uttales med lang i vel og merke), Fiona, Caspian, Cajus, Samuel, Vincent, Erion og Milas passer til storebror Victor synes jeg.

 

 

Vilja passer ikke til Victor synes jeg - et helt annet opphav. Indiah/Indie klinger heller ikek så godt med storebrors navn. De andre likte jeg ikke.

 

Andre tips:

 

Victor og Tristan

Victor og Rohan

Victor og Leopold

Victor og Valdemar

Victor og Felix

Victor og Hadrian

Victor og Maldevin

Victor og Selmer

Victor og Valemon

Victor og Selius

Victor og Cedric

Victor og Othelius

Victor og Hector

Victor og Neo

Victor og Sophus

Victor og Titus

Victor og Castor

Victor og Constantin

Victor og Anselm

Victor og Vilhelm

Victor og Augustin

Victor og Aurelius

Victor og Zaccheus

Victor og Sakarias

Victor og Eron

Victor og Eridian

Victor og Justus

Victor og Calvin

Victor og Balthazar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielle og fine navn! Jeg er også for litt spesielle navn, og noen av mine favoritter er:

 

Benjamin

Birk

Ask

Gorm

Guttorm

Syver

Herman

Augustinius

Martinius

Sverre og Sigurd (sånne navn kommer igjen snart, tipper jeg! Hva tror dere?)

Trym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt:

 

Victor og Vilja

Victor og Fiona

 

Victor og Caspian

Victor og Samuel

 

Fine navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for synspunkter og tips :-) Leopold, martinius og calvin var jo også fint :-) Noen som har jentenavn som ikke er på lista til forslag da?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glemte visst heeelt jentenavn jeg ;)

 

Victor og Timea

Victor og Othilie/Othilia

Victor og Teoline

Victor og Felicia

Victor og Elvira

Victor og Constanse

Victor og Cornelia

Victor og Augusta

Victor og Alberte/Albertine

Victor og Emerense

Victor og Vilhelmine/Vilhelmina

Victor og Dorothea

Victor og Isobel

Victor og Ophelia

Victor og Aurelie/Aurelia

Victor og Lucia

Victor og Eloise

Victor og Hennika

Victor og Alvira

Victor og Caspara

Victor og Isolde

Victor og Leonora

Victor og Julietta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor er tøft, robust og gammelt navn.

Samuel er veldig flott sammen med Victor!

 

Hvorfor blander du inne så mye hjemmesnekret?

 

Når du velger et navn skal det ikke bare passe en baby, men også en aktiv 5åring, en ungdomskolegutt, en student, yrkesaktiv 35åring, sprek 60åring og eldre herremann i sykegangen.

Ser ikke ut til at du har tenkt så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Victor og Fiona

2. Victor og Malia

 

1. Victor og Samuel

2. Victor og Caspian

 

Andre forslag;

Victor og Hadrian

Victor og Thias

Victor og Elliot

Victor og Arman

Victor og Wilmer

Victor og Liam

Victor og Gabriel

Victor og Silas

Victor og August

 

Victor og Minea

Victor og Livia

Victor og Leona

Victor og Eleah

Victor og Dea

Victor og Felicia

Victor og Aurelia

Victor og Luna

Victor og Sina

Victor og Filippa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Synes også den opprinnelige lista er full av hjemmesnekrede navn. Ikke fine, bare sære, og alle unntatt Samuel og Vincent må S- T- A -V- E- S av den stakkars ungen gang på gang opp gjennom livet.

 

"Malia" ??? Du er klar over at det er en malingsbutikk? "MALIA er en inspirasjonskilde og innkjøpssted for alt du trenger av maling, interiør og verktøy - der du bor! Du slipper å kjøre milevis for å kjøpe inn til dine oppussingsprosjekter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielle og fine navn! Jeg er også for litt spesielle navn, og noen av mine favoritter er: Benjamin Birk Ask Gorm Guttorm Syver Herman Augustinius Martinius Sverre og Sigurd (sånne navn kommer igjen snart, tipper jeg! Hva tror dere?) Trym

 

 

Disse fleste av disse navnene er ikke særlig spesielle. Er mange av dem i barnehagene rundt omkring. I fjor var det hele tre Sigurd på idretten som datteren min gikk på. Vet også om flere smågutter som heter Sverre, Benjamin og Ask.

 

Men det er fine navn altså. Jeg liker norske navn. Men originale og spesielle er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mange hjemmelagde navn på lista di etter min smak. Av jentenavnene er det bare Vilja og Viola jeg synes er brukbare. Men kanskje disse blir litt like Viktor? (Har selv en Viktor og synes selvfølgelig at det er et fantastisk navn).

 

Guttenavn:

Cajus er det sønnen til Margrethe på Barne-TV heter. Mener å ha lest at han er oppkalt etter noen bakover i slekta. Synes det er et litt rart navn. Og blir tøysete å ta det fordi en kjendis har det.

 

Caspian er fint. Passer godt til Victor.

Samuel er også fint.

Vincent er helt brukbart, men synes Victor og Vincent blir for likt.

 

Erion???? Hva slags navn er det? Hva med å bruke Orion?

Milas. Neeeeiiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

stakkars unge

 

Jeg syns godt du kan spare deg slike svar! Veldig lite konstruktivt, og helt unødvendig.

 

Ellers er dette en gammel tråd, barnet har sikkert fått navn nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn etter min mening, smaken er som baken, navnet skjemmer ingen er så sant som det er sagt! skal mye til for noen reagerer idag, alt er lov. Personlig liker jeg ikke de "gammeldagse" navnene ala besteforeldre sine: Ragnhild, Dagny, Hallvard, Åsmund og den type navn. Men en venner seg til alle navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å si hva du mener, men kanskje ikke beste måten å si det på? Kan jo bare si du ikke liker navna, eller rett og slett la være å kommentere? Er jo ganske tydlig på overskrifta at tråden handler om navn som ikke er i di gate... "Stakkars barn" er ikke hjelpsomt i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var masse fine navn her, lurer paa kva navnet blei. Komentarar som det syntes eg og blir alt for dumt, navnet skjemmer ingen.

 

Uansett er det muligheter for aa skifte navn om d sku vere saa synd i nokon pga navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn etter min mening, smaken er som baken, navnet skjemmer ingen er så sant som det er sagt! skal mye til for noen reagerer idag, alt er lov. Personlig liker jeg ikke de "gammeldagse" navnene ala besteforeldre sine: Ragnhild, Dagny, Hallvard, Åsmund og den type navn. Men en venner seg til alle navn..

 

Det er jo faktisk pene navn:). og ikke spesielle :). Som som Syver,Alvar,Sigurd, og sånne navn er koslig også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...