Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Photo

Doppleren kom idag-men....

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 nr.4 på vei

nr.4 på vei

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 posts
  • StedØstlandet

Posted 18 March 2012 - 10:59

Jeg har nå kjøpt meg en slik doppler, og gleder meg til å prøve. Hørte ikke noe hos legen på kontroll, og siden jeg har tre spente gutter hjemme + en stor gutt, så vil jeg gjerne dele gleden med dem ;) så da prøver vi.

Forumtråden fortsetter under...

#22 Oppnedx2

Oppnedx2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 198 posts
  • StedKristiansund

Posted 18 March 2012 - 11:23

Jeg har prøvd litt idag også uten hell..
Men jeg er ikke redd for at noe er galt, bare litt irritert på meg selv som ikke finner den lille lyden :)

Men ett sprm: Kan kroppsfett påvirke hvor lett\vanskelig det er å finne lyden?
Jeg mener om en tynn gravid dame vil finne den lettere enn foreksempel jeg med litt magefett?

Jeg prøvde hver dag i 5 uker før jeg fant den. Når jeg først fant den, var det ikke noe problem for da visste jeg at jeg måtte ha tolmodighet og hvor jeg skulle leite. Dopleren kunne ligge på nøyaktig samme sted i 10 min, og så plutselig kom lyden inn! og forsvant igjen. Babyen svømmer rundt, har jo så god plass!

Ikke bekymre deg, du leiter nok ikke på riktig sted, og har nok garantert allerede passert babyen ett par ganger som ligger inni der å gjemmer seg ;)

Jeg er snart 16 uker og babyen min ligger 3 cm under navlen, men dopleren må vippes i ulike retninger på det ene stedet for å finne lyden :) Lykke til.

Edited by Mamman_til_Sara, 18 March 2012 - 11:26.

#23 førskolelæreren

førskolelæreren

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1,326 posts

Posted 18 March 2012 - 12:57

hei Mamman til Sara :)
Takk for oppmuntringen :)
Jeg har egentlig gitt litt opp, orker ikke å begynne å lete engang.
Skal på ultralyd imorgen og håper alt er vell med babyen.

Var hos jordmor og hun hørte hjertelyden med engang. Så alt burde være som det skal :) :)
  • nr.4 på vei likes this

#24 FMG

FMG

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 posts

Posted 18 March 2012 - 15:21

Legen min sa hun ikke ville bruke det før etter uke 22. Hun mente det ikke var bra for fosteret og siden jordmor gjorde det tre dager før jeg var hos legen, valgte hu å ikke sjekke hjertelyd. Hu sa noe om at det var forsket på og altså ikke bra for gullene vi har i magene våre.. Har kun hørt det en gang, da jeg var hos jordmor :)

#25 Knerten <3

Knerten <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 166 posts

Posted 19 March 2012 - 10:52

Jeg har ikke mistet nei, men jeg er redd hver dag for det, tenker stadig på at det kanskje ikke er liv... venter og venter på å kjenne noe og kommer til å være kjempenervøs på ordinær ul om tre uker hvis jeg ikke har kjent liv før det.
Vet flere som har løpt ned føden fordi de ikke har funnet hjertelyden m doppler, og blitt bedt om å kutte ut å holde på m det selv...
Godt vi er forskjellige... men tross redsel ville jeg aldri drevet m d på egenhånd.

#26 *Idae123

*Idae123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 posts
  • StedFredrikstad

Posted 19 March 2012 - 15:50

ÅssÅ er det kanskje noen av dere som har morkaka pÅ fremre livmorvegg, noe som ogsÅ gjøre det vanskeligere Å høre nurket =)

#27 Darwina

Darwina

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 277 posts

Posted 19 March 2012 - 16:01

Selv har jeg angelsounds doppleren og fant lyd i uke 17. Det er veldig viktig med mye gele og en må være tålmodig. Jeg har morkaka foran og har ikke kjent bevegelse enda ( uke 20) så det er veldig beroligende når jeg kan høre på han der inne:)
  • *Idae123 likes this

#28 førskolelæreren

førskolelæreren

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1,326 posts

Posted 19 March 2012 - 17:15

Jeg fikk beskjed idag av jordmor på ultralyd senteret at jeg har morkaken på fremre livmorvegg og at det ikke var rart jeg ikke fant hjertelyden selv hjemme :)
  • nr.4 på vei and Knerten <3 like this

#29 nr.4 på vei

nr.4 på vei

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 posts
  • StedØstlandet

Posted 25 March 2012 - 12:36

vil bare takke for tips om å kjøpe doppler ;) har akkurat hørt hjerteslag på min egen soffa. 164 s/m. åååå så gøy.
  • BabyAbel likes this

Annonse