Gå til innhold

Doppleren kom idag-men....


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

jeg finner ingen hjertelyd?

Ble bare veldig engstelig nå?

 

Mannen og jeg har prøvd litt men fant ingen ting.

Har noen samme erfaring?

 

Er 15 uker idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er i alle fall årsaken til at jeg ikke har det minste interesse av å ha en doppler hjemme. Tullete å gjøre seg selv bekymret på den måten. Jeg hørte ikke hjertelyden før i uke 20, fordi jordmor ikke hørte noe i uke 12. Og jeg slapp å bekymre meg hele den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant :)

 

Var hos legen sist torsdag og han fant den, så jeg er nokså sikker på at alt er ok men at det er meg som er klønete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være lett å bli stresset av det, det som gjør det vanskelig å ha en slik hjemme. Har hatt veldig lyst til å skaffe en slik selv men er redd for å eneste meg for mye.. Alt er nok som det skal hvis legen har hørt lyden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hørt til ass.befruktnings-gruppen og har hatt endel SA og MA.

Kjøpte derfor nå en dopler.Hadde en del problemer med å finne hjertelyden i uke 12.Er nå i uke 15,og har null problemer....først fant jeg den til venstre rett over skambeinet.Mens nå har den flyttet seg mitt på magen helt nede ved skambeinet.

 

Dopleren er min beste venn oppi all denne nervøsiteten :)

Husk å ligge helt flat,helst på et hardt underlag når du leter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet før heller, men etter å ha lest Fighter'n sine råd om hardt underlag og helt flat fant jeg hjertelyden :) Jeg og føler trygghet med doppleren, er disponert for hjertefeil hos fosteret og vil kunne berolige meg selv hvis jeg plutselig får noe for meg senere i svangerskapet, men hadde bestemt meg for å ikke stresse om jeg ikke fant den nå i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd litt idag også uten hell..

Men jeg er ikke redd for at noe er galt, bare litt irritert på meg selv som ikke finner den lille lyden :)

 

Men ett sprm: Kan kroppsfett påvirke hvor lett\vanskelig det er å finne lyden?

Jeg mener om en tynn gravid dame vil finne den lettere enn foreksempel jeg med litt magefett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svskap var jeg 40 kg mer enn nå :) og da fant jeg lyden i une 11.. Denne gangen i uke 14, nesten 15.. Så tror ikke kroppsfett skal ha noe å si.. Men hvilken doppler du har har nok noe å si. Sist hadde jeg angelsound og babywatcher. Babywatcheren fant den med en gang i uke 11 og angelsounden kasta heg i uke 17 når jeg fortsatt ikke fant lyd... Må også leite ganske godt de første gangene. Er bare snakk om en cm så forsvinner lyden :) alt er nok i orden skal du se.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være tålmodig når man skal finne frem nurket.. bruk masse gele/krem/olje på magen... Du må også tenke på at ungen er kun ca 12 cm... Her så bruker jeg litt tid for å finne nurket, det er til nå kun et punkt på magen jeg klarer å høre den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere doppler hen? Er det noe som selges på elektrobutikker som elkjøp og expert og sånn? Hvilken type har dere, og er dere fornøyd?

 

Jeg lurer på å investere i en jeg også.. :) Har mye blødninger, hadde vært greit å kunne sjekke opp selv at hjertet på den lille fortsatt slår og at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også AngelSound.

Og som Ida*Thomas+spire sier,er det viktig med mye gel. Ikke bruk fete lotion. Selv bruker jeg en After sun Gel,kjøpt på H&M. Eneste rimelige jeg fant UTEN disse fæle parabenene.

 

Og husk å trykke doppleren littegrann ned i magen (ikke presse).Spiren ligger veeeeldig godt beskyttet inni der. I begynnelsen prøvde jeg,uten hell,å finne hjertelyden...men jeg klarte jo knapt å berøre magen i frykt for å gjøre skade,hehehe :)

Ble også overrasket over hvor langt nede h*n lå....så turde ikke ha sex en ukes tid.Legen fikk roet meg - psyko-nervøse pasienten hans,hihihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner den ikke selv.. *kløne*

 

Men jordmor fant den med en gang idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg ikke kjøper sånt!

Er jo det som er stas med å gå på ktr, å få høre hjertelyden, ikke sitte med det hjemme hver dag. Og det er en grunn til at det skal utføres av helsepersonell..

Skadevirkningene er heller ikke kjent enda... kan umulig være bra å gjøre dette daglig.. pluss at man blir ekstra urolig, som regel uten grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jenter! Egentlig bare tull å kjøpe sånn. Men jeg ble litt revet med og tok en rask avgjørelse. Nå ligger doppleren bare i skapet, gidder ikke å prøve en gang. Tror heller ikke det er noe særlig sundt for babyen å holde på med doppleren.

 

Jeg får heller gleder meg til jordmor timene for å høre hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg digger doppleren vår:) bruker den ikke ofte, men koselig å høre på den lille inni der avogtil. nå har den blitt skikkelig aktiv også, så hører ikke bare hjertet lengre men masse bevegelser!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som ikke har mistet før så er det vanskelig å forstå dette her med tryggheten av å ha mulighet til å høre hjertelyden til babyn når en selv måtte ønske det...

Første gang jeg var gravid, så tenkte jeg overhode ikke på at det ikke kunne være liv inne i det... Jeg var uerfaren og hadde ikke lest/hørt så mye om MA og SA.. Jeg var 12 uker på vei, fikk en blødning, og dro på sykehuset for å få sjekket det ut.. å der var det ikke noe liv.. embryo hadde død når den var 6 uker gammel.. Grusomt å gjennomgå det, etter det så mistet jeg enda en gang til i SA kun 4 uker på vei... Når jeg ble gravid for tredjegang så kom jeg over doppler.. å den har vært gull verdt å ha når jeg har vært usikker og nervøs, er ikke sånn at jeg bruker den hver dag.. bruker den kun som sakt når jeg er usikker og redd.. Har snakket med legen om det, og hun syns det var greit at jeg hadde den for at jeg skulle være rolig og trygg.. Som flere sikkert vet så er det ikke sunt å stresse og være mye engstelig når man er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt meg en slik doppler, og gleder meg til å prøve. Hørte ikke noe hos legen på kontroll, og siden jeg har tre spente gutter hjemme + en stor gutt, så vil jeg gjerne dele gleden med dem ;) så da prøver vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt idag også uten hell..

Men jeg er ikke redd for at noe er galt, bare litt irritert på meg selv som ikke finner den lille lyden :)

 

Men ett sprm: Kan kroppsfett påvirke hvor lett\vanskelig det er å finne lyden?

Jeg mener om en tynn gravid dame vil finne den lettere enn foreksempel jeg med litt magefett?

 

Jeg prøvde hver dag i 5 uker før jeg fant den. Når jeg først fant den, var det ikke noe problem for da visste jeg at jeg måtte ha tolmodighet og hvor jeg skulle leite. Dopleren kunne ligge på nøyaktig samme sted i 10 min, og så plutselig kom lyden inn! og forsvant igjen. Babyen svømmer rundt, har jo så god plass!

 

Ikke bekymre deg, du leiter nok ikke på riktig sted, og har nok garantert allerede passert babyen ett par ganger som ligger inni der å gjemmer seg ;)

 

Jeg er snart 16 uker og babyen min ligger 3 cm under navlen, men dopleren må vippes i ulike retninger på det ene stedet for å finne lyden :) Lykke til.

Endret av Mamman_til_Sara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Mamman til Sara :)

Takk for oppmuntringen :)

Jeg har egentlig gitt litt opp, orker ikke å begynne å lete engang.

Skal på ultralyd imorgen og håper alt er vell med babyen.

 

Var hos jordmor og hun hørte hjertelyden med engang. Så alt burde være som det skal :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa hun ikke ville bruke det før etter uke 22. Hun mente det ikke var bra for fosteret og siden jordmor gjorde det tre dager før jeg var hos legen, valgte hu å ikke sjekke hjertelyd. Hu sa noe om at det var forsket på og altså ikke bra for gullene vi har i magene våre.. Har kun hørt det en gang, da jeg var hos jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet nei, men jeg er redd hver dag for det, tenker stadig på at det kanskje ikke er liv... venter og venter på å kjenne noe og kommer til å være kjempenervøs på ordinær ul om tre uker hvis jeg ikke har kjent liv før det.

Vet flere som har løpt ned føden fordi de ikke har funnet hjertelyden m doppler, og blitt bedt om å kutte ut å holde på m det selv...

Godt vi er forskjellige... men tross redsel ville jeg aldri drevet m d på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...