Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

5 ting jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg før jeg fødte

• Logg inn for å svare
83 svar til dette emnet

#81 carma78

carma78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 284 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 08 juli 2012 - 23:20

Hvor har du dette tallet fra? :)

Vis innleggmely skrev 08 juli 2012 - 18:49:

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor liten sjanse det egentlig er for krybbedød: Under 0,02 %. Det betyr jo ikke at man skal la være å følge forholdsreglene, men det betyr at du gjerne kan bruke permisjonstiden din på noe annet enn å bekymre deg for om babyen puster :-) .

Annonsebilag
Annonsebilag

#82 Fru Blåbær

Fru Blåbær

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 344 Innlegg:

Skrevet 08 juli 2012 - 23:29

Jeg visst at en fødsel kunne ende i ks, men jeg hadde aldri forestilt meg at de som ender med ks faktisk ikke får lov til å være sammen med barnet etterpå fordi de må ta hensyn til andre pasienter. Eller at pappavisitten faktisk bare varer i tre timer.

Det er ikke sikkert at det finnes en klokke som er synlig fra sengen i tilfelle man har glemt mobilen hjemme. Jeg kom heller ikke på å spørre etter lunsj, tenkte kanskje at noen ville komme med mat siden jeg fortsatt hadde kateter og ikke kunne gå selv enda.

Helsesøster snakket mye om fødselsdepresjon, men jeg innså ikke at det var det jeg hadde før etter ca et halvt år.

#83 2skjønnasser

2skjønnasser

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 168 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 06:23

Alle synes det er veldig kjekt at en er gravid, men ingen forteller noe om tiden etter fødselen..........er det liksom tabu?

Hadde vært glad hvis jeg fikk vite at jeg f.eks skulle få sove så lite..........

#84 mely

mely

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 13:36

Vis innleggcarma78 skrev 08 juli 2012 - 23:20:

Hvor har du dette tallet fra? :)

Vis innleggmely skrev 08 juli 2012 - 18:49:

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor liten sjanse det egentlig er for krybbedød: Under 0,02 %. Det betyr jo ikke at man skal la være å følge forholdsreglene, men det betyr at du gjerne kan bruke permisjonstiden din på noe annet enn å bekymre deg for om babyen puster :-) .

Landsforeningen for krybbedød oppgir at det dør ca 12 barn av krybbedød hvert år, mens det blir født over 60 000 (Statistisk sentralbyrå). Godt å vite at dette skjer veldig sjelden!