Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hva skjer dersom man ikke får utskraping?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 087 616 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 12:54

Jeg begynte å blø for 2 uker og 1 dag siden. Desverre så viste det seg at jeg mistet. Men hcg-verdien vil ikke synke og jeg har flere blodprøver som viser en svak oppgang før den flatet ut. I dag fikk jeg også brunt gammelt blod på papiret ved dobesøk.
Fått beskjed om at jeg kanskje må ha en utskraping, men tiltross for purring fra min side på sykehuset ringer de meg ikke opp igjen som de har lovt.

Hva skjer dersom jeg ikke får utskraping og hvor lenge kan jeg evt gå før det må gjøres noe?

Håper på et raskt svar!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Moderator
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 21:09

Hei du!

Det må være en belastning for deg å gå å vente på en tilbakemelding fra sykehuset, og det høres ikke greit ut. I de fleste tilfeller klarer kroppen å ordne opp i dette selv, selv om det tar litt ekstra tid - men om blødningen vedvarer og det fremdeles er rester som kroppen ikke klarer å kvitte seg med, bør det fjernes ved en utskrapning.
Rester i livmoren kan i sjeldne tilfeller medføre en infeksjon, du skal derfor være obs på temperaturøkning, kraftige mavesmerter etc.

Jeg håper du får respons fra sykehuset snarest, så du kan få dette undersøkt og evt behandlet.

Ta vare på deg selv, og masse lykke til!