Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Har hatt en MA, og håper jo selvfølgelig på å bli gravid på rappen igjen, meeen

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Indigo 08-10-13

Indigo 08-10-13

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 561 Innlegg:

Skrevet 01 mars 2012 - 09:47

har selvfølgelig søkt en del om abort og fruktbarhet etterpå, og uten at jeg har lest noen medisinsk forklaring, så sies det at man er mer fruktbar etter en abort. Noen som kan si hvorfor?

Og noen som vet om det er forskjell på utskrapning og medisinsk abort i forhold til å bli lett gravid igjen. Leser jo om mange som har hatt utskrapning, og som blir gravid to uker senere. Lurer på om man kan bli like kjapt gravid etter medisinsk abort også, eller om prosessen for å kvitte seg med svangerskapsrester og hormoner tar lenger tid?

Noen her med erfaringer som vil dele litt informasjon?

Hilsen utålmodig.
Lille prinsesse ble født 09.02.13, ni lange dager på overtid:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 mama73 m/tre søte små

mama73 m/tre søte små

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 62 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 01 mars 2012 - 10:34

Hei!

Jeg har ikke hatt MA, men hadde en SA i uke 8 i desember 2007, og ble gravid igjen kun 14 dager etterpå. Gynekologen min sa den gang at det ikke var noen medisinske grunner til å vente en syklus før man ble gravid igjen, og vi valgte å surfe på graviditetshormonene, noe vi ikke angret på. Resultatet er en sunn og frisk 3 1/2 åring:-)
Lykke til!

#3 Indigo 08-10-13

Indigo 08-10-13

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 561 Innlegg:

Skrevet 01 mars 2012 - 20:07

Takk for det. Tror det tar litt lenger tid her.. Var forresten 8+5 da jeg tok pillene for tre uker siden.. Fikk målt hcg på tirsdag etter å ha fått en svaaaak positiv g-billigtest, og fikk idag vite at hcg var på 26. Tok en ny g-billigtest idag, og jeg vil si at jeg skimtet en svaaaaaaaak strek, så hcg har gått enda litt ned. Men virker som at det er litt til før den er på et minimum under fem.. Går sakte før de siste verdiene forsvinner helt ut av kroppen. Regner med at el ikke kommer før hcg er under fem.. Så får smøre meg med den berømte tålmodigheta;)

#4 Mamma til to guttegull

Mamma til to guttegull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 418 Innlegg:

Skrevet 01 mars 2012 - 21:53

Så trist at du har opplevd MA.
Jeg har opplevd to MA'er. Første gang i 2009. Da fikk jeg utskrapning, hadde to menstruasjoner og så var jeg gravid igjen. Dette resulterte i verdens skjønneste gutt som nå er 20 mndr gammel :) For ett år siden opplevde jeg en ny MA, da fikk jeg cytotec-behandling. Mensen drøyde vel i 6-7 uker før den kom tilbake. Jeg valgte selv å vente litt med en ny graviditet, siden jeg ammet lillegutt og var ganske sliten. I høst ble jeg gravid på nytt og nå sitter jeg med en stor mage (termin i beg av juni) med en ny guttebaby inni.
Har hatt god hjelp av eggløsningstester etter begge MA'ene. Hadde eggløsning på et litt annet tidspunkt enn det jeg selv trodde. Begge gangene var jeg forresten ca 8 uker på vei.

ønsker deg lykke til!

#5 Indigo 08-10-13

Indigo 08-10-13

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 561 Innlegg:

Skrevet 02 mars 2012 - 21:23

Takk for svar:) Hyggelig å høre at det har ordnet seg kjapt for deg. Kan jeg spørre om når du fikk el etter begge MA? Jeg var forresten også litt over 8 uker..

#6 Mamma til to guttegull

Mamma til to guttegull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 418 Innlegg:

Skrevet 02 mars 2012 - 21:29

Etter den første MA'n tok jeg først el-test etter en menstruasjon. Husker ikke hvilken dag jeg hadde el, men jeg hadde endel senere el enn jeg trodde var "normalt". Husker jeg brukte maaaange testere før de endelig ble positive. Så hadde jeg en mens til og vips så var jeg gravid.

Etter den andre MA'n ventet jeg flere menstruasjoner før jeg begynte å teste. Husker heller ikke her hvilken dag jeg hadde el, men fortsatt senere enn forventet.

Vi prøvde å få barn et helt år før jeg hadde den første MA'n og sen eggløsning er jo antakeligvis forklaringen. Vi la inn støtet litt for tidlig, og var vel helt "utslitte" (haha ...) når det først var riktig tidspunkt ;o)

Trodde jeg skulle bli helt hysterisk hvis jeg begynte på el-testere, men det gikk greit. Kan absolutt anbefale det! Kjøpte de via nettet, www.billig-testere.com, eller noe sånt ...