Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Vondt i ryggen

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Snartmammatil3 <3

Snartmammatil3 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 141 Innlegg:

Skrevet 28 februar 2012 - 20:44

Hei!!
Jeg har fått påvist 2 prolapser i korsryggen og 3 lengre opp i ryggen.
Sliter veldig med smerter i korsryggen, som stråler ut til begge hoftene. Er i uke 9. I mine to forrige svangerskapene 12 og 15 år siden slet jeg bare med bekkenløsning, merker litt til dette nå også..
Det jeg lurer på er om prolaps vil gjøre svangerskapet tyngre og forverre smertene ved bekkenløsning? Og om det vil ha noe innvirkning på fødselen?
Trener 2-3 timer i uken, kondisjon og styrke.

Forumtråden fortsetter under...

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 29 februar 2012 - 19:18

Hei du!

Dette er litt utenfor mitt fagfelt, og jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en kiropraktor ift prolaps og bekkensmerter. Der vil du nok også få god informasjon ift hvordan dette kan påvirkes av graviditeten og hvordan du best mulig kan forebygge frem mot fødsel. Jeg vil tro at treningen du allerede gjør, også er flott for å forebygge.

Ift til fødselen vil en bekkenløsning kunne påvirke alt etter som hvor påvirket man er av den. En moderat bekkenløsning er sjelden noe stort problem, en kraftig bekkenløsning krever ofte en del tilrettelegging med tanke på å finne den beste fødestillingen etc. Fødsel i vann kan være flott med tanke på å lette bevegeligheten når man har bekkenløsning.

Masse lykke til videre i svangerskapet!

Annonse