Huff krølle.. det høres vondt ut med den magen. Jeg synes absolutt du skal ta en tur til obsposten jeg!

alltid bedre å vite og kanskje få litt hjelp enn å vente helt til tirsdag som du sier.
Skjønner det var en liten overraskelse å få vite at du må observeres etter keisersnittet. Men det er jo helt sikkert lurt, til de vet at du tar til deg mat og går opp i vekt. For det er vel det de skal sjekke eller??ta deg av medisinene og se hvordan det går. Det kommer nok til å gå helt supert krølle. Det er jeg sikker på. Så fort lilleprinsen er ute av magen så er nok colaen og masse annet godt interessant for deg også

) Bra det!
Jeg skulle gjerne tatt over stafettpinnen krølle. Men her er det jammen ikke lett å ha energi eller tid til å lage barn skal jeg bare si! med flere barn, en hektisk hverdag, liten energi, lange jobbkvelder på mannen og jeg som legger meg tidlig og sover som en stein..

kanskje det blir litt lettere i ferien til sommeren;)
Jeg leser og leser her jeg også, men er heller ikke så flink til å skrive. Morsomt å lese det dere skriver da:) jeg er såå enig med deg krølle.. damene er super-raske og flinke til å strikke! FruLS og Babysyk.. dere er skikkelig redebyggere blitt dere nå. Barna deres skal ivertfall ikke mangle hjemmestrikkede klær!
Ja krølle.. du er litt av en redebygger du også da.. som hel-renoverer soverommet til lillprinsen:)
Da jeg la meg igår hadde jeg en liten ransakelse/gjennomgang over hva som bør gjøres innen dette året er gått. Det er jammen ikke lite! Ja, gjorde det fordi dersom jeg nå blir gravid, så kan jeg ikke regne med at det blir så mye oppussing på meg. Helt ærlig så regner jeg med at jeg ligger og spyr de to, tre første månedene(som sist), selv om jeg håper på noe annet selvsagt! Like greit å forberede seg på det.. men det betyr da også at ting må gjøres i forkant av en spy-periode:D
Så nå planlegger jeg å gjøre ferdig litt møbler(omtrekking og maling), maling, rydding og kasting i alle rom og kanskje til og med oppussing av det ene soverommet og kanskje gang og trappeoppgang.
Som om ikke det er nok så har drømmehytta mi kommet for salg og vi vurderer seriøst å kjøpe den, bygge tilbygg på hus og kjøpe oss en caravelle vi har sett på. Herlighet!! Dette kommer til å bli både dyrt og mye jobb dere! Jeg innrømmer at det er litt i overkant mye å gjøre da, men den hytta skal selges nå.. ikke om tre år når vi er ferdig med hus liksom. Desverre, på en måte. Skulle nok gjerne ha tatt det lånet på hytta litt senere, men. Nå har vi ikke bestemt oss enda altså.. det er MYE penger og det vi aller helst vil, er å sove godt om natten og å vite at vi har råd til alt vi har. Ikke jobbe oss ihjel heller. Jeg har lyst til å kunne være hjemme helst to dager i uka. èn til rengjøring av huset, styre og stell her, og en fridag bare for meg. Gå tur, bake, sy osv, osv. Jeg vet det høres litt luksus ut, men med så mange barn, så mye å gjøre osv, så er det gjerne en slik fridag det som skal til for å holde alt (les: også min tålmodighet, energi og blide åsyn) gående. Mannen har en såpass krevende jobb at jeg regner ikke med ham på husarbeid, matlaging osv. Det gjør overhodet ingenting det altså.. jeg elsker å stelle og stulle, men da må jeg ha liiiittebitt overskudd til å kunne gjøre de koselige tingene også.. ikke bare de nødvendige tingene. For jeg vil absolutt at barna skal kunne oppleve slike ting som å kommer hjem til nystekte boller innimellom, bli hentet i barnehagen litt tidligere en dag litt overraskende av en blid og opplagt mamma, å ha en mamma som fortsatt er opptatt av å lage mat fra bunnen av og servere ordentlig mat til ungene og å orke å ta dem med på litt matlaging(være seg enten baking eller å bli med på middagslaging) uten å være sur og grinete.
Det er veldig viktig for meg, for jeg vet at da tar de med seg dette videre inn i sitt voksen-liv og til sine egne barn.
Det er nå meg da.
Men når det er sagt.. krølle.. min eldste har også vokst opp med barnemat på glass også!!
Men jeg er samtidig veldig heldig og veldig glad for at jeg kan ha mulighet for å kunne gjøre slike ting med barna nå ivertfall:)
... og for å si det slik.. om jeg er så heldig å skulle få en fin liten gutt neste gang, så kommer han garantert til å bli innviet i baking og matlaging han også.. akkurat som vesla vår nå snekrer og hogger ved sammen med pappaen sin:)
Oj.. ikke meningen med en tale altså

det bunner litt i at jeg er litt bekymret over å ta opp så mye lån, selv om jeg vet at mange har like mye lån som vi da vil ha.. og de har stort sett bare hus og bil. Men likevel.. vi er vant til å ha lite i lån, så dette er litt små-ubehagelig for meg. Litt slik "jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg får"-greie;)
Forstår dere meg?
Nå skal jeg strikke ferdig venstre stolpe på jakken til vesla, men først bake noen knekkebrød. Jeg har en kollega som er alenemor og hun har vært så syk så lenge nå. Tenkte å ta med endel knekkebrød til henne og datteren da, siden de ikke spiser vanlig brød.
Dessuten kommer søsteren min innom og hun må få en dose med det samme med hjem til ungene sine som bare spiser loff og nugatti:D, og hele familien her eeelsker de knekkebrødene:)
Det er kjempelenge siden jeg har laget dem nå, så det blir nok godt mottatt.
Igår synes jeg jeg var flink. Fant frem to "gamle" kjoler til 17.mai. Har såå lyst på en lag og fotsid rosa kjole fra Noa Noa, men hmm.... det var dette med å bruke penger på noe man allerede har da;)
Vel, vel.. ego-innlegg fra meg her. Litt frustrasjon som må ut. Jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for redebygging jeg også her.. og en spire i magen. Håper det klaffer i løpet av sommeren!
Ha en fin helg da dere. Jeg skal nok få i meg den hellige sukker-dosen i løpet av helgen jeg, Haha. Ikke noe problem der nei!!

)