Gå til innhold

Hva tjener en barnehage assistent?


Hormonella

Anbefalte innlegg

Hiver ut et spørsmål her. Jeg vil gjerne begynne å jobbe i barnehage eller SFO etter permisjonstiden min (dvs neste sommer en gang). Jeg har ingen erfaring fra dette tidligere, men jeg har barn selv, og føler at dette er veien å gå for meg nå fremover. Drivkraft og pågangsmot har jeg nok av! Og jeg er flink med barn. Jeg ønsker å jobbe 80%, og lurer da litt på hva jeg kan forvente å tjene? For meg spiller det ingen rolle om det er privat eller offentlig barnehage, og jeg er villig til å ta det som måtte by seg av kurs og seminarer for å lære det jeg trenger. Har også vært inne på tanken om å ta førskolelærer på deltid, men avventer litt til jeg ser hvordan det er å ha to barn, jobb og evt tid til overs til skole:-)

 

Håper noen kan gi meg en liten pekepinn på hva jeg kan forvente meg av lønn i en assistent stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ufaglært uten ansinitet tror jeg minstelønnen ligger på 258000 (100%) i året.

Så kommer det an på om du ender opp med å jobbe privat eller offentlig, og hva slags avtaler de har der du får jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg men, såpass lite? Hmmm. Jeg har hørt at man kan ligge et sted mellom 300 og nesten 400.000,- kroner i full stilling jeg. Da blir det luftsuppe og venteboller til middag:-))). Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men, såpass lite? Hmmm. Jeg har hørt at man kan ligge et sted mellom 300 og nesten 400.000,- kroner i full stilling jeg. Da blir det luftsuppe og venteboller til middag:-))). Takk for innspill.

 

Nei, det er nok laaangt over det du kan forvente. Jeg tjener rundt 330 000 med 4 års ansinitet som førskolelærer :S Veldig dårlig betalt for å være der for det aller viktigste i livet til folk, barna :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så fant jeg på NKI sine sider to interessante studier. Et som heter Pedagogisk assistent, og et som heter Barnehage assistent. Dette tas som nettstudie med eksamen på skolen. I følge NKI så er dette studier/kurs som kan gi god kompetanse når man søker jobb i barnehage, sfo, skole osv. Et lite substitutt for oss som kanskje ikke orker å gå tilbake til skolen i 3-4 år. Noen som har hørt om disse studiene? Eller har erfaring med de? De virker nemlig veldig innholdsrike og nyttige. Kanskje det kan være et fint alternativ i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så fant jeg på NKI sine sider to interessante studier. Et som heter Pedagogisk assistent, og et som heter Barnehage assistent. Dette tas som nettstudie med eksamen på skolen. I følge NKI så er dette studier/kurs som kan gi god kompetanse når man søker jobb i barnehage, sfo, skole osv. Et lite substitutt for oss som kanskje ikke orker å gå tilbake til skolen i 3-4 år. Noen som har hørt om disse studiene? Eller har erfaring med de? De virker nemlig veldig innholdsrike og nyttige. Kanskje det kan være et fint alternativ i første omgang.

 

Det er nok sikkert greie studier om du trenger en innføring i "faget" og du vil nok stille sterkere enn en annen assistent uten noen erfaring eller kurs, men det vil jo ikke gi noen innvirkning på lønna... Kan ikke fatte hvordan du kunne tro at det var så godt betalt, de som er høyskoleutdannet med maks ansiennitet tjener jo ikke engang 400 000........... Assistent i barnehage er absolutt et lavtlønnsyrke men så kreves det jo heller ingenting for å få en slik jobb annet enn interesse for å jobbe med barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som bhgassistent i 11 år og tjener ca 312000 i året. Er snart ferdig BUA og da kommer jeg tjene ca 340000 i året,noe bedre. + at taket for BUA er høyere så kommer opp litt mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...