Gå til innhold

Samtale med sykehuset før jeg skal ha keisersnitt...


Toolose

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta KS 15 mars, og har fått en time til informasjonsmøte ang KS. Men det jeg trodde da, var at du fikk prate med en lege(operasjonslege hvordan ting foregår, litt fordi jeg sliter med sterk ang mht keisersnitt, og har mange spørsmål. Det andre er at baben min har gastroschise (tarmene vokser utenfor kroppen, og han må ha 1-2 operasjoner kort tid etter KS. Og jeg lurer på mye mht dette.. Om jeg får se han når tarmene er isolert, hvor lenge han evt må ligge på intensiv medisin, om jeg og barnefaren får mulighet til å bo der, eller hvertfall ha et rom disponibelt da han må være på sykehuset i noen uker, om jeg kan få noe beroligende da operasjonen begynner da jeg har fullstendig skrekken..

 

Det jeg fikk vite var at det blir samlet endel mødre som skal ha KS på dette møtet, og får felles informasjon om hvordan et keisersnitt skjer, og div info. Møtet er på en time, og informeres av jordmor...

 

Er jo ikke akkurat det jeg trenger da jeg har fått masse informasjon om selveste keisersnitt av leger og operajsonsleger før, og jeg trenger mer spesifik informasjon da jeg har et litt spesielt tilfelle...

 

Hva kan man gjøre? Kan jeg be om et sånt møte? Var sånn jeg hadde forstått det da siste legen som jeg hadde kontroll hos ang gastrischisen opplyste om møtet, og at jeg kunne ta det uten at min samboer var med på dette, da vi sliter endel med kommunikasjonen og prater ikke så godt sammen rett og slett. Og hun skrev i journalen min at jeg skulle ha møte uten han, og forstod det jo som at jeg skulle ha møte alene med en lege...

 

Kan jeg ringe Riksen og høre litt med de? Høre med en av de på gastro avdelingen evt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan d!!!! Syns d er rart du ikkje allerede er satt opp på et sånt møte. Forstår veldig godt du trenger mest mulig konkret informasjon, d ville en hver i din situasjon hatt behov for.

Noken ganga må du desverre være frempå sjøl for å få vite alt. Noe som absolutt burde vert unødvendig i ditt tilfelle.

Masse masse lykke til!! Håper alt ordner seg til det beste både før- under- og etter fødselen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre!! Burde jeg ringe de å høre med dem, eller vente til jeg skal dit på CTG på tirsdag?

Er så lei av å få forskjellig informasjon fra Riksen nå...

Plutselig får heller ikke BF sove sammen meg dagen KS intreffer, pga barnet skal opereres og ligge på intensiv medisin, og jeg må ligge alene på et sykehus... Syns reglene er snåle... Og om 2 uker senere, når barnet blir flyttet til en annen avdeling, så får jeg lov til å sove sammen med bf på sykehuset.

Har vel mest behov for å ha BF i nærheten når de første døgnende er kritiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...