Gå til innhold

Symfysemål? :p


VenterPåNr.2

Anbefalte innlegg

Var på kontroll idag, uke 19, med ett mål på 23 cm.. var på UL for ikke lenge siden, der var det ikke noen spesielt stoor bebis inni, som skulle tilsi store symfysemål...

 

Kan det være andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får større mager enn andre.. jeg hadde stort symfysemål med nr 1. Han ikke stor, hadde ikke mye fostervann eller noe annet som skulle tilsi stor mage...Gikk bare opp 5 kg i svangerskapet (fra 55-60kg) så var ikke fett heller.. Jordmor sa at noen har navelen litt høyere enn andre som kan gi utslag på mål... har aldri tenkt over om jeg har det, har iallefall ikke lagt merke til det;) Ellers får vi forskjellige mager:) Om alt vra bra på ul hadde jeg ikke tenkt mer på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig liten mage, mindre enn med de to forrige, og legen min syntes også den er veldig petit, men ligger i det øvrige siktet på sf-målet, så det er jo veldig interessant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man bærer den. I forrige svangerskap lå jeg i det øvre sjiktet hele veien men magen var ikke stor. JM sa det var fordi jeg bærte i lengden, fikk ikke en lavere og rundere mage som er mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengde på fostervann kan ha noe å si:)

 

Jeg var svæær med førstemann. Han var 4520g og 52cm lang.

Så var jeg myyye mindre i svangerskap nr.2. Hun var da 4770g og 52cm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme mål i uke 19 nå, som jeg hadde med nr 1 i uke 23... pussige greier disse svangerskapene :P

 

Skal på ny UL i uke 23, så får se hva hun sier da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var oss legen i uke 21 akurat å da var målet på bare 16. å det er rart synes jeg for magen min er like stor nå som den var i forige svangerskap i uke 30. å i forige svangerskap hadde jeg liten mage men lå altid over den røde streken ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...