Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Lite bevegelser?! Uke 35

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 381 479 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:07

Hei :) Jeg er gravid nå i uke 34+3. Bruker fragmin pga lav AT-aktivitet, ellers frisk. Hatt mye kynnere hele svangerskapet. 1.gangs gravid, og litt nervøs...

Siste dagene føles det som om Jr sine bevegelser/bevegelsesmønster er blitt anderledes?? ...Jeg har mye kynnere og merker kanskje ikke alle bevegelser lengre, men syntes at det er litt mer "knuffing" og lite harde bevegelser/spark... :/ Ble litt bekymret i går for da fikk jeg kun respons hvis jeg dyttet borti han(trakk seg da vekk og et par ganger dyttet han tilbake), men da tok det seg opp litt på kvelden...

Men nå på morningen er det rolig igjen... Har drukket isvann og brus(sukker pleier jeg å holde meg unna), men jeg må fortsatt dytte på han for å få respons. Det skal sies at han til nå har vært veldig "turbo" perioder av dagen, uten provokasjon -derfor stresser jeg litt nå kanskje...

blæ, blir helt sliten av å "stresse" sånn. -Og håpet på et beroligende svar?! ;)
Hvis hodet fester seg, blir bevegelsene "roligere"? Er det sånn at all bevegelse er bevegelse, styrken har ikke noe å si?!

Takk for en fin tjeneste! :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:57

Hei, kjære deg!
Jeg kan berolige deg med å si at det er helt vanlig at bevegelsene endrer seg fra spark til mer dytting, skyving og glidende bevegelser mot slutten av svangerskapet.
Jeg kan også berolige deg med at aktivitetsnivået der inne svinger. Noen dager er det mer liv og røre enn andre, akkurat som det er for alle oss andre.
Derimot må jeg si at dersom du bekymrer deg for at det er lite liv, skal du få sjekket opp dette. Det er du som kjenner barnet ditt best, og dermed du som er den beste til å reagere når noe blir annerledes. Det er så uendelig mye bedre å sjekke 130 ganger for mye enn én for lite, og dette ansvaret skal du slippe å bære. Derfor: ring føden og be om en sjekk.
Husk at de aller fleste henvendelser/bekymringer vedrørende lite liv viser seg å være grunnløse, men det er ikke så lett å vite før man vet...
Fortsatt god fredag:)