Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hva kan dette være? (symptomer)

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 M79+♂08♥+♂12♥

M79+♂08♥+♂12♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 582 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 24 februar 2012 - 07:35

Har de siste dagene vært svimmel og til tider småkvalm. I tillegg har jeg nå virkelig begynt å få synlige ødemer (hevelser) i beina. ødemene forsvinner ikke i løpet av natten.
Jeg har lest om svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning, og symptomene stemmer ikke med disse. (Annet enn ødemer ved sv skaps forgiftn)
Jeg har/hadde lavt blodtrykk (lå på 115/60 sist). Kan det være dette som gjør meg svimmel? Har ikke vært svimmel tidligere, bortsett fra i første trimester da blodtrykket var enda lavere..
Kan legge til at jeg er i dag 25+5 og har på 5-6dager gått opp 1.4 kg.. Og dette er helt klart vann.
Synes også babyen er roligere nå (de 2 siste ukene) enn tidligere.
Høres dette ut som noe jeg bør sjekke umiddelbart?
Skal til sv skapskontroll om 1,5 uker.
M79+♂08♥+♂12♥

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2012 - 11:20

Hei, på deg!
Det er ikke uvanlig å bli tidvis svimmel pga ustabilt BT når man er gravid.
BT på 115/60 er ikke så lavt at jeg vil tro dette alene er årsaken til svimmelheten din.
Vi tenker ikke svangerskapsforgiftning før BT er høyere enn 140/90 og det er proteiner i urinen. ødemer har omtrent 80% av alle gravide, så dette kan man ha uten tegn på at det er noen galt.
Det er også normalt at det varierer med hvor mye babyen beveger seg i magen. Vedvarende lite liv bør imidlertid sjekkes opp.
Det er mye mulig at symptomene du beskriver bare skyldes normale variasjoner, men siden det er litt diffuse tegn dette her, kan det sikkert være greit å ta en ekstra sjekk.
Så slipper du iallefall å lure og bekymre deg.
Fortsatt god helg:)