Gå til innhold

Hva kan dette være? (symptomer)


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene vært svimmel og til tider småkvalm. I tillegg har jeg nå virkelig begynt å få synlige ødemer (hevelser) i beina. ødemene forsvinner ikke i løpet av natten.

Jeg har lest om svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning, og symptomene stemmer ikke med disse. (Annet enn ødemer ved sv skaps forgiftn)

Jeg har/hadde lavt blodtrykk (lå på 115/60 sist). Kan det være dette som gjør meg svimmel? Har ikke vært svimmel tidligere, bortsett fra i første trimester da blodtrykket var enda lavere..

Noen som har peilig? Erfaring?

Kan legge til at jeg er i dag 25+5 og har på 5-6dager gått opp 1.4 kg.. Og dette er helt klart vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du har svarene selv, jeg;)

 

Hevelser i beina - vann i kroppen?

Svimmelhet - lavt blodtrykk/blodtrykksfall?

 

Begge typiske plager vi gravide må slite med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja jeg håper du har rett og at det er "så enkelt" :)

Ekkelt med sånn svimmelhet... Var redd jeg bare skulle besvime på jobben i går... Jobber på skole, og ikke så kjekt å falle om foran elevene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve med "flystrømper" eller støttestrømper (brukes dagtid) som det heter mot hevelsen i beina. Selges bl.a. på apoteker. Sitt med beina høyt, evt opp på armlenet på sofaen (legg deg gjerne med hodet/hjertet lavere enn beina for å få ned hevelse. Om natta kan du prøve med litt (et par bøker f.eks.) under madrassen i fotenden av senga slik at du får "drenert" litt vann/væske fra beina.

Svimmelheten høres ut som lavt blodtrykk. Regner med det er verst når du forandrer stilling fra liggende til sittende, sittende til stående eller fra huksittende til stående. Har delvis samme problem selv. BT 110/60 - hadde det samme forrige svangerskap. Ta det litt rolig i stilligsforandringer som beskrevet over, drikk nok og få i deg jevnt med mat (hyppige måltider, men ikke nødvendigvis så store). Det hjalp meg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...