Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nedpress følelse i uke 23-24

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Maya med nr.3

Maya med nr.3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 58 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 07:25

Hei hei.

Jeg er gravid med mitt 3.barn i uke 23+2. Den siste uka har jeg følt sånn nedpress. Får lyst til å knipe hele tiden i frykt for at noe detter ut, noe jeg skjønner det ikke plutselig gjør!=) Men det føles slik, en brennende, sviende nedpress følelse på en måte. Kan ikke huske å ha følt dette med de to andre, men jeg hadde enormt til nedpress etter 2.fødsel de første dagene.

Er det normalt for flergangsfødende å føle nedpress, uten at det er noe fare for at det påvirker livmorhalsen? Jeg har ikke født for tidlig før så da er vel ikke sjansen for å gjøre det denne gangen, eller er ikke det sikkert? De to andre fødte jeg i uke 37+6 og 40+0. Var enormt plaget med kynnere med de to forrige, var inne å målte livmorhalsen i uke 28 med hun første, den var da 4.5 cm lang!=) Denne gangen har jeg ikke like mye kynnere.

Kjenner dette uroer meg så tenker om det kanskje er lurt at jeg ringer jordmor/føden i dag å få komme inn å få målt livmorhalsen.

Hva tror du om dette? Kan jeg la være å engste meg? Jeg har født svært raskt begge gangene, hadde rier i til sammen 3 timer med begge to og kom meg akkurat opp i fødesengen før de kom.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:50

Hei, på deg!
Reelt nedpress er ikke vanlig, og skal ikke forekomme i uke 24.
Derimot syns jeg kanskje symptomene dine kan høres ut som om du har noe rusk i urinveiene, evt i skjeden.
Urinveisinfekjson kan av og til opptre mer eller mindre symptomfritt, derimot kan livmoren trigges til murringer og evt "nedpress" eller kynnere.
Infeksjoner i skjeden kan også påvirke på samme måte.
Du har rett i at det er mer vanlig mer kynnere når man har født barn før, men jeg opplever ikke at det er dette du har.
Uansett syns jeg du skal få sjekket opp dette.
Evt infeksjon behandles greit med antibiotika.
Håper det ordner seg!