Gå til innhold

Hva med Ket..?


Frøken Ubesluttsom

Anbefalte innlegg

Jeg kom plutselig til å tenke på dette navnet, da jeg hørte det igjen her om dagen.

 

Det kan vel skrives på mange måter, men uttalen blir vel den samme. Syns egentlig dette navnet er litt søtt, men samtidig litt stusselig... Hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en fornorsking av Kate?

 

Umiddelbart er det ikke helt min smak. Litt kort.

Første tanke som faller meg inn er Ket Amina. Ikke heldigt.

 

Men i den rette sammenheng kan det sikkert klinge mye bedre enn jeg hører for meg akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en fornorsking av Kate?

 

Umiddelbart er det ikke helt min smak. Litt kort.

Første tanke som faller meg inn er Ket Amina. Ikke heldigt.

 

Men i den rette sammenheng kan det sikkert klinge mye bedre enn jeg hører for meg akkurat nå....

 

Kan hende det skrives Kate og. Men det uttales Ket, derfor skriver jeg Ket. Det er ikke den vanligste skrivemåten. Veit om ei som heter Ket Iren og syns det er litt fint.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som heter det, faktisk. Uttaler det Ket, men skriver det Käthe. Du kan fint skrive det Kate også, men ikke skriv Ket. :S Jeg personlig syns det er ganske harry, men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Ville ha skrevet det Käthe, så blir det liksom et navn i det minste. Ket bare met K-e-t virker totalt amputert, og når det skrives Kate, vingler jeg alltid mellom å si Keit, Keeeet eller Ka-Te. (Kjenner en som kaller seg Ka-Te også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker Ket :) å jeg liker det best skrevet sånn ,folk vet hva de skal si værtfall...når det står Kate så aner jeg ikke hvordan de vil jeg skal si det;P men tenkte du Ket som eneste navn eller dobbel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker Ket :) å jeg liker det best skrevet sånn ,folk vet hva de skal si værtfall...når det står Kate så aner jeg ikke hvordan de vil jeg skal si det;P men tenkte du Ket som eneste navn eller dobbel? :)

 

Jeg veit ikke. Tenker vel at det blir litt stusselig aleine, og gjør seg bedre i dobbeltnavn. Som sagt falt veldig for navnet Ket Iren. Jeg skriver det konsekvent Ket fordi jeg syns det er bedre med tanke på at det er sånn jeg vil at det skal uttales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...