Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Bestemmer jeg?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 092 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 23:22

Min samboer sier han har lyst til å se på når babyen kommer ut under fødselen, men det har jeg IKKE lyst til i det hele tatt! Kan jeg bestemme at han ikke får lov til å kikke nedentil da, eller gjør han bare som han vil?
Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å tenke på at han skal se der nede akkurat da, det er min kropp og han får jo se barnet så snart det er ute uansett! Har prøvd å si min klare mening om saken, men han vil ikke høre, bare lurer på om det er noe jeg får gjort for å forhindre det?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:17

Heisann!
Oops, dette blir jo litt vanskelig. Det er selvfølgelig du som må få lov til å bestemme dette. Som du sier er det din kropp og ditt valg.
Jeg forstår godt at han har lyst til å se når barnet fødes, det er nemlig helt utrolig fantastisk på alle måter, men er du ukomfortabel med han har ser på, må han nok pent finne seg i å stå ved hodeenden.
Jeg må nok si at jeg stusser litt over at han ikke respekterer dine behov her.
Hvis han likevel bestemmer seg for å titte frem idet barnet kommer er det ikke mye du får gjort for å forhindre det, så da må du sende han ut litt før, er jeg redd.
Dette må dere komme til en enighet om, hvis ikke er det en dårlig måte å lade opp til fødselen på.
Håper det ordner seg til det beste:)