Gå til innhold

Når pakker dere fødebagen?


mulder

Anbefalte innlegg

Det er ennå tre uker til termin, men har så smått begynt å tenke på at det kanskje er på tide å pakke... Hva gjør dere jenter? Jeg har en tendens til å være tidlig ute med ting og tang :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pakket litt for en stund siden, men gjorde den helt klar i kveld.

 

Termin 1.mars og har endel vondter og maserier nå.

 

Kjekt å ha noe klart hvis fødselen blir rask, kanskje, så kan du bare slenge i toalettsaker på tur ut.

 

Litt kos med slike forberedelser også, syns jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg også med slikt, men skjønner at tre uker kanskje er i meste laget ;-) Lykke til med fødselen, måtte den komme snart og problemfritt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forrige fødsel pakket jeg aldri noe bag før vi skulle dra til sykehuset, gjør nok ikke det denne gangen heller... blir bare ennå mer utålmodig av det;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å føle meg litt vel ivrig som har det meste klart midt i uke 32.. Hehe.. Overivrig førstegangsgravid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte inn en natt og overnatte på føden/obs post for 14dager siden for å stoppe premature rier, og pakket baggen nesten ferdig når jeg kom hjem... Var ikke noe gøy å være der et døgn uten tannbørste, undertøy osv. hehe... ;)

 

Så har puttet oppi noe "nød utstyr" (tannbørste, kremer, undertøy, joggebukse, sokker...), men pakker den ikke 100% ferdig før jeg begynner å merke flere modningstegn tror jeg :)

Så om noe skulle skje, så kan sambo eller noen andre bare komme med den baggen isteden for at han skal begynne å pakke ned alt mulig rart ;)

-Er i uke 35 nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket den da jeg var 39 fullgåtte uker, dvs. for to dager siden.

 

Da jeg sto opp idag og gikk på do oppdaget jeg blødning så skal inn på sjekk på sykehuset nå om kort tid. Sannsynligvis tegneblødnig så håper at lilletulla kommer i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så smått begynt å pakke den og er i uke 28... Skjønner at jeg er tidlig ute ;) Er mest slik at jeg gradvis pakker ut og vasker babyting, og når jeg da kommer over f.eks ammebhene vasker jeg og legger oppi baggen. Men har vært mye plaget med bekkenløsning, og er bekymret for at jeg ikke skal klare så mye etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 37+4. Har ikke pakket bagen enda, men bor i Oslo, og det er ikke langt fra sykehuset og hjem. Så tenker at det ikke er krise hvis jeg må sende samboeren hjem etter ting hvis ting skjer før det er planlagt. Ser et innlegg her inne over hva man bør putte i den berømte fødselsbagen, men synes det ser ut som noen tror de skal flytte inn på sykehuset. Det kan da ikke være nødvendig å pakke med seg hele livet sitt for et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg også med slikt, men skjønner at tre uker kanskje er i meste laget ;-) Lykke til med fødselen, måtte den komme snart og problemfritt :-D

Kan ikke forstå at d er noe problem å pakke tidlig. Plutselig skjer det noe, og da er den klar. Babyen kan jo komme tidlig også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann pakket jeg i uke 38/39....Knapt en uke før fødsel. Forøvrig ble den stjålet med bilen, så jeg fikk ikke brukt noe av det nei. Masse fine nye klær til både baby og meg som forsvant.

 

Denne gangen har jeg pakket bare litt - det som jeg mener jeg må ha - og jeg gjordet det i uke 30. Men det skal sies at den ble pakket litt tidlig pga tidlige rier... Du skal se at jeg ender opp med å gå på overtid hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt i de tingene jeg ikke trenger før fødsel, som ammeBHer og ammeinnlegg osv... men ikkenoe mer :P Jeg er for øvrig bare uke 34, og annengangs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 og har begynnt å pakke ned det som kan pakkes ned på dette tidspunkt.. Barselklær til meg og baby og litt toalettsaker. Har skrevet en liste over det som skal med "i siste liten" så jeg ikke skal glemme. Liker å ha kontroll og god tid på sånt.. Dessuten fødte jeg før sist så vil være klar i god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å føle meg litt vel ivrig som har det meste klart midt i uke 32.. Hehe.. Overivrig førstegangsgravid! :P

 

Samme her ;P Har ikkje pakka alt ned enda, men har snart handle inn det som mangler til fødebagen og da gjenstår det bare å legge det nedi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket nå... Den er vel nesten ferdig. Er i uke 38 nå. Skal heller bruke tiden på bikkja når riene kommer, som å gå tissetur med han. hehe... Så jeg har ikke tenkt å ofre baggen en tanke da, håper jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist pakket jeg den i uke 31/32...:P Nå er jeg 35+3 og har ikke ofret den så mye som en tanke :P

Har kjøpt inn ny tannbørste, det er det eneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...