Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Pergo... Skal det være så vanskelig da????...

• Logg inn for å svare
27 svar til dette emnet

#21 Fjelljenten

Fjelljenten

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 342 Innlegg:
  • StedOsterøy

Skrevet 23 februar 2012 - 21:14

Tusen takk :-) Og ja, etter disse to årene føler jeg meg veldig heldig, endelig :-) Begynte å få litt panikk kan du si... så nå er det ihvertfall ikke mer prevensjon på meg, for jeg vil ihvertfall ha to til ;-) Nå er dte bare å kjøre på ;-)
http://lmtf.lilypie.com/o6ydp1.png

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 cindy85

cindy85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 21:55

Lillefie: jeg hadde innvendig ul med alt det du nevner utenom klamydiatest,syntes ikke innvendig ul er noe ålreit så skulle håpe jeg slapp det siden jg hadde det kun for noen md siden. Men får vel bare ringe å spørre ..
@-(-- Venter enda på snuppa som skulle vært her 3 des 2012 --(@

#23 Gjest_Bjørnen Collargol_*

Gjest_Bjørnen Collargol_*
  • Gjest

Skrevet 23 februar 2012 - 22:01

Har prøvd å bli gravid i litt over 1år nå. Hatt en SA. De siste 4-5 md har syklusene mine dalt opp og ned. 1md 38 dager 2md 30 dager 3 md 40 dager 4 md 29 dager. Jeg har tatt el tester uten at de har blitt positive, brukt monitor som kun har holdt seg på laveste nivå, tempet og ingen økning(kun siste 2md). Snakket med legen i dag om pergo, han sa at vi må prøve i 2 år før de gidder å begynne med hjelpemidler. Etter mye om og men sa han at han kunne skrive ut resept. Da jeg begynte å forhøre meg om når jeg skulle begynne og gå videre frem begynte han plutselig å ombestemme seg. Og sa at gynekologen min måtte skrive ut resepten. Jeg har vært hos gynekolog og alt ser bra ut sa han. Jeg har forhørt meg rundt og alle sier at dette må fastlegen skrive resept på. Jeg er nå på 3 dag mens så hadde jeg fått resepten i dag slik det i utgangspunktet så ut til at jeg skulle få kunne jeg jo begynt nå. Er det vanlig at legene er så vanskelige? Jeg sa tom til han at dette kan jeg jo bestille på nett,, men at jg heller vil få det fra han. Han vet jo alt om min helsetilstand .lurer nå rett og slett på hva jeg skal gjøre, er så lei meg. Prøver å få hjelp men ikke noe går min vei. Noen andre med slike erfaringer.? Noen som har kjøpt på nett? Bør jeg bytte lege?

Når jeg tok pergo for mange år siden var det kun gynekolog som kunne skrive ut resept. Da kunne ikke faslegen skrive den, kanskje det fortsatt er slik?
Fraråder å bestille på nettet, synes ikke det er trygt i det hele tatt, vet liksom ikke hva man får....

Masse lykke til!

#24 cindy85

cindy85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 22:03

Fjelljenten: ja vi vil også ha flere enn bare en så blir litt stresset. Men nå konsentrerer vi oss selvfølgelig om nr 1.jeg gikk også på p piller i mange år,men hadde jeg visst at dette skulle ta sånn tid hadde jeg kunnet slutte mye før enn for to år siden.så etter første fødsel er det vel bare å kjøre på så fort man kan igjen for har lært nå at dette kan ta tid;)

#25 Ming82

Ming82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 611 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 22:04

Jeg har også tenktpå dette her med pergo, jeg får nemlig ikke det jeg heller. Jeg har vært på 3 innvendig ul under utredningen. De fant ikke endometriose eller pcos hos meg, men de syntes mine eggstokker er små, dvs jeg produserer lite egg. Vi har prøvd i snart ett år. Siden jeg får eggløsning og mens hver måned så mener de at jeg ennå ikke trenger pergo. Jeg vil nok tro at gyn vil ta en ny ul hos deg for å se om du trenger pergo. Jeg har også lest at noen måtte ta blodprøver for å sjekke hormoner før de får pergo.
Termin 4. september 2014

#26 cindy85

cindy85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 22:10

Bjørnen collar Gol: det som var så rart var at han først kunne skrive den ut og deretter ikke. Men jeg kontakter nok en priv gyn i morgen, har egentlig ikke lyst å bestille noe på nett.blir bare så frustrert når legen ikke vil hjelpe meg. Han er så negativ når jeg prater med han om det, noe jeg har gjort 3 ganger, men kun denne gangen ang pergo, han mener 1 år er alt for liten tid, noe jeg ikke mener når det kommer til å begynne med litt ekstra hjelp. Syklusene mine er jo helt på bærtur også må jo ha noe å si..Men men går nok kanskje priv fra nå av, får bedre hjelp der.

#27 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 23:16

Jeg fikk pergo og rekvisisjon til blodprøvetaking som skulle tas på sykehuset andre blødningsdag, sæ jeg begynte på pergo to dager etter blodprøvene ble tatt.

Det er skummelt å høre på at man må prøve så lenge som over et år når man åpenbart har issues med et eller annnet hva fruktbarhet og sykluser gjelder. Er så sykt glad for at jeg ble tatt på alvor etter ''bare'' 9 mnd. Jeg kjente at noe var galt og gyn sa at jeg må prøve å bli gravid så fort som mulig fordi utsiktene mine er usikre, eggstokker og eggledere kan blli totalt ødelagte! Ikke alle har så god tid som folk skal ha det til nemlig. Håper det ordner seg kjapt for oss alle, med eller uten pergo :)

Venter sin vakre sønn 16.november <3

#28 FruFrog

FruFrog

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:
  • StedHedmark

Skrevet 24 februar 2012 - 07:46

Ok det var trist :)rart at det skal være så vanskelig å bli gravid, vi har alltid vært så forsiktige og når vi så ønsker oss barn er det umulig .. Huff trodde virkelig dette skulle bli en stor glede å prøve å bli gravid men det er bare slitsomt og deprimerendes..men lykke til frufrog, håper spiren sitter hos oss snart;)

Takk det samme :-)
Prøver og prøver