Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring...


Kåre-Kristine

Anbefalte innlegg

Er helt ny her, kjente at jeg trengte en plass å få "blåse ut" litt frustrasjon og tunge tanker....

Vet ikke helt om jeg har lagt denne tråden på rett plass, dere får rette meg om dette er feil forum :-)

 

Jeg kjenner at jeg virkelig er utslitt nå. Jeg har bekkenløsning fra helvete både fremme og bak, har brukt krykker ifra jeg var 20 uker på vei. Nå klarer jeg ikke bruke krykkene lenger, for jeg er så full i vann i kroppen at det presser på noen nerver i armene og hendene, så jeg har omtrent ingen krefter i hendene og armene lenger, og har får skikkelige smerter der også.

 

Beina mine er noen tjukke påler ifra hoftene og ned pga alt vannet, og de eneste skoene jeg klarer å få på meg er mannen min sine crocs i str 44... Jeg bruker 39 til vanlig....

 

Jeg har murringer og vonde kynnere, det har jeg hatt i tre uker, og nå de siste fem dagene har jeg omtrent ikke sovet fordi det har gjort så vondt. På toppen av dette har jeg også så enormt med halsbrann og sure oppstøt at jeg har begynt å kaste opp...

 

Jeg har også en svær unge jeg bærer på, var på vekstestimering for gode to uker siden og da fikk jeg beskjed om at ungen var 3600. Ikke går han ned i bekkenet heller. Han liger heldigvis med hodet ned, men hadde håpet på at han ville gli sikkelig ned etterhvert, slik at jeg i all fall klarte å puste litt lettere....

 

Jeg er rett og slett utslitt nå. Og det beste av alt er at jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan regne med å bli igangsatt før jeg går over. Fordi det er best at det skjer naturlig... Men alikevel snakker de om at jeg må være forberedt på at det blir keisersnitt, siden det er en såpass stor unge. Jeg vil allerhelst ikke ha keisersnitt, og mener at hvis ingenting skjer til termin så bør de sitte meg igang, istedenfor at jeg skal gå over tiden og ende opp med katastrofesnitt eller noe.

 

Huff, ble rotete dette, men det var i alle fall godt å få det ned på "papiret", hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, har ingen gode råd - bare gode tanker å sende til deg. Du har både min og min manns fulle sympati, jeg leste kortversjonen av innlegget ditt for han.

 

Håper h*n bestemmer seg for å komme ut snart! :)

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11. mars.... Så i verste fall har jeg en hel måned igjen... Blir jo ikke regnet som overtid før 42 uker er gått... Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der høres helt grusomt ut!! Du har min fulle sympati - jeg skal ikke lenger klage over smertefulle hemorroider og litt bekkenløsning!

Håper virkelig du evt blir vurdert for igangsetting ved termin dersom du ikke har født før. Mors helse/velferd skal også taes i betraktning.

 

Jeg blir henvist til Riksen for mulig igangsetting på termin hvis ikke jeg har født pga tidl. vanskelig fødsel med stort barn, så JM synes ikke jeg skal gå over. Har termin 6. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyyy fader jeg kjenner meg sååå igjen i innlegget ditt! halsbrann utav helvete og bekkenløsning som bare fy! klarer knapt å sitte, ligge og slett ikke gå! og sove, det har jeg pinade nesten ikke gjort de siste uker. våkner til og med av den j**** halsbrannen!!! har prøvd gaviscon, men det funker jo bare i sånn ca 10 minutter! blæææh, du har i allefall termin 8 dager før meg! godt å høre at jeg ikke er alene om å synes alt er tungt og slitsomt! sender gode tanker og maaasse empati til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett utenfor Bergen, og Kvinneklinikken her er store tilhengere av det "naturlige". Dette er også min første fødsel, har ikke barn fra tidligere. Så jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske så nervøs og redd, siden det er umulig å få noe skikkelig svar ifra de om jeg har noen mulighet til å bli satt igang rett etter termin. Ungen bir jo bare større og større.....

 

Anonym: Deilig å se at det ikke bare er jeg som sliter, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke trøst for deg, men np føler jeg meg mye bedre.

 

Termin 11 mars her også, men baby så godt som på gjennomsnittet (-2,5%). Ganske gjennomsnittlig mengde plager også og nå som babyen snudde seg til hodeleie kommer nok ikke fødselen til å bli mer enn gjennomsnittlig vanskelig heller. Eneste er at jeg føler meg langt over gjennomsnittlig lei, men jeg innser at det ikke nødvendigvis er tilfelle.

 

Gleder meg veldig til det er over og jeg er mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget ditt! Det er faktisk fint å vita at andre også har svangerskap fra helvete. Ligger selv innlagt på sykehus med utvidet nyrebekken pga livmot som presser på. Hadde inngrep i narkose i går, noe som nesten satte i gang fødselen. Er 28 fullgåtte uker. De fikk stanset det, heldigvis, men nå viser det seg at operasjonen var mislykket og smertene er tilbake. :-( Har siden jul trodd at ryggmuskelen var skikkelig vrang. Hatt MYE vondt og sovet dårlig, men det var visst nyra. Aldri hørt om denne svangerskapsplagen før, og anbefaler den ikke. Har også vært sykt kvalm til uke 26 og bekkenløsning fra uke 12. Og halsbrann...joda, men gavisconen virker enda. Ender nok opp med dren i ryggen og pose til urin fram til mai...men akkurat nå bryr jeg meg ikke. Har så vondt! (unnskyld sytet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg! Jeg anbefaler akupunktur på det sterkeste. Kan ikke få skrytt nok av den effekten det har hatt på både meg og andre jeg kjenner. Håper du har mulighet til å prøve det ut. Lykke til videre uansett. Håper fødselen setter igang før termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget ditt! Det er faktisk fint å vita at andre også har svangerskap fra helvete. Ligger selv innlagt på sykehus med utvidet nyrebekken pga livmot som presser på. Hadde inngrep i narkose i går, noe som nesten satte i gang fødselen. Er 28 fullgåtte uker. De fikk stanset det, heldigvis, men nå viser det seg at operasjonen var mislykket og smertene er tilbake. :-( Har siden jul trodd at ryggmuskelen var skikkelig vrang. Hatt MYE vondt og sovet dårlig, men det var visst nyra. Aldri hørt om denne svangerskapsplagen før, og anbefaler den ikke. Har også vært sykt kvalm til uke 26 og bekkenløsning fra uke 12. Og halsbrann...joda, men gavisconen virker enda. Ender nok opp med dren i ryggen og pose til urin fram til mai...men akkurat nå bryr jeg meg ikke. Har så vondt! (unnskyld sytet).

 

Huff, liiiite kjekt... Mange gode tanker til deg! Har heller aldri hørt om at det kan skje.... Hva er oddsen for det, liksom??

 

Jeg synes også det er en trøst at det er andre som sliter.... Har noen venniner og bekjendte som var tynne som streker hele svagerskapet, ingen plager og kunne leve "normalt" hele tiden, fikk ungen lett som ingenting rett rundt termin og alt var bare velstand.

Kjenner hele kroppen min skriker "urettferdig!!!"

 

Men takk for at dere deler elendigheten deres med meg, og at dere sender gode ord og tanker, det hjelper veldig på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst to av tusen gravide som får det hvert år. Jeg er blant de "heldige". Takk for gode tanker. Skal ta de med inn på operasjonsstua. Lykke til til deg også! Tenk på alle de kronisk syke, som ikke helt vet grunnen til smertene. Vi vet grunnen, vi vet det går over og vi får en fantastisk premie! :-) Men seriøst, du burde be sykehuset begrunne godt hvorfor de ikke skal sette deg i gang, med så stor baby! Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg sliter også med halsbrann selv om jeg bare er i uke 27. jeg er gravid med tvillinger og magen min er som et fullgåttsvangerskap med en. jeg har fått tabletter på resept av legen for å klare å ligge om natte pga halsbrannen. Tenkte dette var et lite tips til dere andre som sliter med dette.... Losec Mups heter de.

 

lykke til til alle dere snart fødene :-)

 

Ps: kjenner også godt til dette med bekkenløsning da jeg har slitt med dette siden mitt første svangerskap som det nå er 4år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. jeg sliter også med halsbrann selv om jeg bare er i uke 27. jeg er gravid med tvillinger og magen min er som et fullgåttsvangerskap med en. jeg har fått tabletter på resept av legen for å klare å ligge om natte pga halsbrannen. Tenkte dette var et lite tips til dere andre som sliter med dette.... Losec Mups heter de.

 

lykke til til alle dere snart fødene :-)

 

Ps: kjenner også godt til dette med bekkenløsning da jeg har slitt med dette siden mitt første svangerskap som det nå er 4år siden....

 

Oj, tvillinger ja, da er du nok godt svær, hehe!

Jeg har prøvd å få resept på noe som demper halsbrannen, men får bare beskjed om å spise link o.l.

Men får håpe at det bare er en liten stund igjen til mini er i armene mine og ikke i magen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...