Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Livmortapp

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 338 499 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 17:48

Hei jeg har tappetafset forsiktig gjennom svangerskapet, har hatt mye nedpress og lignende og legen min sa jeg kunne kjenne litt etter i blandt.. Nå kjennet jeg at tappen er helt flat på ene siden (ikke så mye som en bulk der...men andre siden kjennes lengre ut (vil ikke tafse for mye. Men kjenner at den er der) i tillegg kjennes det for meg ut som om det er åpent. Men stryker bare forsiktig over og stikker ikke fingrene inn, men kjennes som om strikken har viet seg ut iallfalll... Tappen nåes veldig lett... Høres d ut som jeg begynner å modnes og evt åpnes om jeg kjenner rett? Har vært plaget mye og har hatt premature rier tidligere...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 22:03

Hei du!

Det kan være at livmorhalsen din er forkortet og noe åpen. Om man er flergangsfødende kan mormunnen være både en, to og tre cm åpning flere uker før fødselen setter igang. Du sier ikke noe om hvor langt du er på vei, eller om du har født tidligere - men om du har masse kynnere og har grunn til å tro at livmorhalsen din er så kort at det er risiko for en for tidlig fødsel - vil jeg anbefale deg å oppsøke legen din for en henvisning til en UL. Da kan du få dette bekreftet/avkreftet og få oppfølging ift funnene.

Masse lykke til videre i svangerskapet!