Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hva er de styggeste navnene dere vet?

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 2 små engler

2 små engler

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 13:58

Er bare nysgjerrig på hvilke navn dere ikke liker :)
Selv liker jeg IKKE navn som for eksempel: Katinka, Rebecka, Rakel, Grethe, Raymond, Fredrick, Chis og Karl.
Takk for svar :)
  • 2 små engler liker dette

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡

Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 268 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 23 februar 2012 - 14:02

Olga:/ oddrund:/ e ikke heilt min smak:/
  • Moden mamma til 3 :) liker dette
5 pergo=neg 2010, Lap 2011, Ivf januar 2012-neg, frys mars 2012-kjemisk, frys april 2012-kjemisk, icsi juni 2012- kjemisk, icsi sep/okt 2012- GRAVID med Juni baby:)
http://lilletrille89.blogspot.no/

#3 Frøken Ubesluttsom

Frøken Ubesluttsom

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 881 Innlegg:
  • StedEidsvoll

Skrevet 23 februar 2012 - 14:11

Nå er det en annen ganske like tråd her på dette forumet da. Så folk er visst veldig opptatt av dette. Hva man syns er de styggeste navnene. Jeg må si at det har endret seg med åra, hva slags navn jeg liker og ikke. De navnene jeg ikke liker er pga assosiasjoner. Men det er noen jeg rett og slett ikke liker, helt uten å vite hvorfor.

Jeg liker ikke Lucas, Mattheus, Mons,Gunnar, Odd, Kåre, Gunda, Olga og Savannah, Rolf, Kent, Jeanette, Anette, Kathrine, Borgny. det er noe med de navnene. Veit ikke hva. Bare kan ikke fordra dem.

Dette innlegget har blitt redigert av Kattla: 23 februar 2012 - 14:24

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 272 411 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 14:11

Jentenavn som slutter på -dur, Borghild, Gudrun, Hildegunn, Tordis, Gerda, og Herdis er noen av de jeg misliker.

Av guttenavn liker jeg for eksempel ikke Mons, Tord, Kjartan, Brage, navn som slutter på -ulf, navn som starter med Odd, navn som slutter på -leif.

Ellers liker jeg heller ikke alle disse lange navnene som blir satt sammen. F.eks. Konstanse Amalie, Leah Alexandra, osv..
  • Frøken Ubesluttsom liker dette

#5 LoveDove

LoveDove

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 323 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 14:12

Jeg liker ikke navn som jeg opplever mangler substans eller som har altfor mange vokaler, f.eks Leah, Thea, Linnea, Elea, Ea, Matheo, Leander (egentlig de fleste navn som ender på -ander), Noah osv. Er heller ikke spesielt fan av navn som har fått harrystempel, eksempelvis Raymond, Rune, guttenavn som ender på y, Doris, Rita, Peggy... Ellers syns jeg det blir litt i overkant pompøst å kalle barna sine Savannah og Lancelot.

For the record, jeg syns det er litt kjipt å kalle navn stygge eller å si at man hater dem. Det passer seg liksom bedre å snakke om navn man liker eller misliker. (Sånn før BIM-damene hogger ned alle som svarer på tråden.) Smaken er som baken. :)
  • Frøken Ubesluttsom liker dette

#6 mesoho

mesoho

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 710 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 20:06

Guttorm og Kanutten. Liker heller ikke 'mandige' guttenavn og 'sukkersøte' jentenavn som Ravn, Varg, Natalie, Melinda. Men dette er hva jeg synes akkurat nå, timg endrer seg bestendig. ;)

Dette innlegget har blitt redigert av mesoho: 23 februar 2012 - 20:21

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 272 411 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 20:12

Hahaha, er kanutten ett navn, minier på kanutten(avdeling) i barnehagen :P

Sånn ellers så vet jeg ikke om så mange direkte stygge navn, navn vokser som regel med personen, for all del, det finns drøssevis av navn jeg aldri hadde kallt ungen min for, men det er en annen sak igjen ;)

#8 mesoho

mesoho

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 710 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 20:29

Mente Kanutte, tror det er et navn.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 272 411 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 20:38

Dagny

#10 Fru Tuttemor

Fru Tuttemor

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 160 Innlegg:
  • StedLofoten

Skrevet 23 februar 2012 - 21:03

Ida,line,lina,stine,laura,ofelie,karita,belinda,melinda,katrine,keth,amalie,emilie,anja..hoff ble mange jentenavn..enda vet jeg det er fler som ikke faller i smak..
Guttenavn er det ikke så mange jeg ikke liker,liker ingen som er nevnt ovenfor da...leif,nils,petter,karl,arne,gisle,sjalg,peter,gunnar,alf,simen,knut,annar..ja det var de jeg kom på..