Gå til innhold

Hva synes dere om Olaf?


Trines tre tette

Anbefalte innlegg

Vet det ikke er noen som kaller barna sine Olaf i dag, men vi lurer på å velge det (oppkalling). Mange har jo eller har hatt en bestefar som heter Olaf, og selv har vi kun gode vibber med det navnet. Sier som en kollega sa; Olaf vil alltid være en god mann" ;-) Hva synes dere om navnet?Vi har tenkt å legge til et navnt til, men det får være hemmelig. Det er vi så sikre på uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olaf er solid det..men dere kan jo også bruke Ola - som er litt mildere og passer kjempegodt på en liten gutt...og samtidig blir det jo oppkalling det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at det navnet liker jeg ikke spesielt godt... Joda, det passer på en voksen/gammel mann, men klarer ikke å se for meg en baby med det navnet. For meg er det viktig å finne navn som passer både liten og stor! ;) Synes selv det er utrolig vanskelig å finne navn til nurket, i hvertfall guttenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å ta det seriøst. Tenker bare på Olaf fra The Julekalender :-)

 

Meen det er nok en tilvennings-sak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Syns det var flott. Og husk: Enhver baby blir en voksen mann en dag, man er baby bare i et år. De resterende 80 skal man leve med navnet sitt - så da ville jeg ha vært mye mer skeptisk til Emilian o.l. enn til Olaf! (Selv har jeg en Olav, da, så jeg er ikke helt uhilda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å få litt respons. Vi har allerede to Ola i nærmeste familie, så Olaf vil være en oppkalling etter pappan sin:-) Men vi har selvfølgelig også vurdert Olav:-) Er kjempeglad for å høre hva dere synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olaf er et stødig og koselig navn. Kjempesjarmerende på en liten gutt synes jeg, og mandig og sterkt når han blir eldre. Så koselig med oppkalling også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Oldefar het Olaf og min bestefar het Olav. Syns begge navnene er staute, solide og mandige navn. Og det er kult at noen tør å velge noe annet enn alle disse poppisnavna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Olaf er kult jeg!

Kjenner en liten Olaf Mathias - foreldrene var veldig usikre på om de skulle velge Olaf eller Olav, men de gikk for Olaf, og de har fått bare positice tilbakemeldinger på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Ville bruke det selv første gangen, men fikk en jente :)

Hun fikk et O-navn, så nå syns jeg det blir for likt.

 

Dumt for meg :( Bra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min finfine farfar heter Olaf, verdens stødigste, stolteste, arbeidsglade, mest letttrørte og roligste mann.

 

Og tenk, han het nok Olaf da han var baby og liten gutt også ;)

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...