Gå til innhold

Når kan man kjenne liv?


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Ved forrige svangerskap kjente jeg liv i uke 16, da var det som små luftbobler og en liten fiskehale som slo;) det tok noen uker til før de andre kunne kjenne det utenpå magen. Jeg var heldig og kjente masse liv hver dag resten av svangerskapet.

Nå lurer jeg litt på hvor tidlig man kan kjenne liv? flergangsfødende kan vel kjenne litt tidligere?

Ser i mange diskusjoner her at eksperter sier man ikke kan kjenne liv før uke 15-16, mens flere påstår de har kjent liv så tidlig som uke 11-12.

Det er mange tarmbevegelser og ting som skjer i magen nå og lett å ta feil sikkert, men når jeg første gang kjente babyen var det ikke til å ta feil av...

Nå er jeg 10+4 og venter spent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fosteret starer jo å bevege seg i uke 11-12, men er jo da på en str med en binders eller noe sånt, så tror man realistisk kan kjenne noe fra uke 13\14.. Kommer jo litt an pp hvor følsom man er i magen osv.. Sist gang begynte jeg å kjenne noe i uke 19, men jeg godt polstret, og han sparket lite, men beveget seg mye. Gleder meg til å kjenne noe denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret starer jo å bevege seg i uke 11-12, men er jo da på en str med en binders eller noe sånt, så tror man realistisk kan kjenne noe fra uke 13\14.. Kommer jo litt an pp hvor følsom man er i magen osv.. Sist gang begynte jeg å kjenne noe i uke 19, men jeg godt polstret, og han sparket lite, men beveget seg mye. Gleder meg til å kjenne noe denne gangen. :)

hmmm. jeg er i uke 10 og babyen er særdeles aktiv på Ul... og skikkelig stor binders på 4.5 cm fra hodet til rompe, tjihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 9+ noe og kjenner faktisk liv innimellom. Iallefall er jeg rimelig overbevst om det, ettersom dette er mitt fjerde svangerskap. Men en kjenner jo ikke "spark" da, bare sånn.. Fiskehale, som noen sier.

 

Jg er overrasket over at jeg kjenner noe så tidlig, i de andre svangerskapene har jeg ikke kjent noe før etter 18 uker. (og nei, det er ikke luft. Hehehe, men jeg kjenner luft også :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er sikkert, fosteret beveger seg før uke 11/12! Jeg var på ul uke 8+3 og da sprellet armer og bein (eller knoppene som skulle bli det). På ul i dag, 10+3, hoppet fosteret. Overlegen som hadde undersøkelsen lo skikkelig og syntes jeg hadde en virkelig aktiv krabat. H*n slo seg selv også i holde med den ene armen, og rynket på ansiktet. Derimot var fosteret ikke lengre enn 3,5cm, men det skal vel stemme med 10+3 det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 13 og har kjent bobler i magen i kanskje en uke.... Er fjerdemann her så jeg kjenner igjen følelsen.... og på UL i uke 10 danset babyen rundt inni der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6 og i går kjente jeg et bittelite dunk. Jeg er 3 gangs, så jeg velger å tro det var lillegull :) Det kjentes iallefall slik ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 10 uker...... og jeg har kjent liv 2-3 ganger nå.... føles ut som en liten vibrasjon. å det er ikke luft! For det vet jeg kjennes på en annen måte! Jeg var på UL 9uker og da såg jeg armer og ben og at den sprellet inni magen...så om man kjenner noe så tidlig er opp til hver enkelt hvor følsom man er nede der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...