Gå til innhold

Gravide slitere borte?


Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Det var en gruppe som het gravide slitere tidligere, er den borte?

Hvor blir dere av når dere oppnår graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvant idét jeg ble gravid :( Nå er det "mitt svangerskap" alle trådene er flyttet til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg igjen BC! Det ser jo ut som om alt er bra med deg og dine! Når har du termin?

 

Litt synd at "Gravide slitere" er borte, for "Mitt svangerskap" er forum for alle gravide, ikke bare de som har slitt for å bli det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Heia Høst72 :)

Går bra med mine søte små som begynner å bli store :)

Jeg har faktisk blitt spontant gravid og har termin 19 oktober, hvis det går bra.... Har nemlig begynt å blø så ser ut som om det ikke går veien for oss denne gangen :(

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BC

 

Å sÅ synd at du har begynt Å blø, krysser fingre for at det gÅr bra! Har du vært til kontroll for Å sjekke det? SÅ gøy Å bli spontant gravid!

 

Vi har hatt en del søskenforsøk, har startet med spray pÅ vÅrt 7. forsøk... Hadde først tre forsøk pÅ Riksen, det første ble avbrutt (fikk ikke satt tilbake). Gikk videre til Hausken, ble gravid pÅ 2. forsøk der, men endte i MA i september i fjor. HÅper vi lykkes denne gangen, Hausken har i vært fall tro pÅ at det skal klaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har vært og tatt flere hcg-blodprøver. 16/2 var den på 129. 21/2 var den på 226 og 23/2 på 204 :(

Så på mandag skal jeg på Ullevål på UL. Måtte møte fastende fordi det er mulig jeg må ha utskraping....

Så da er alt håp ute for denne gangen.

 

Vi har jo vært veldig heldige å få våre 2 IVF-barn så vi skal ikke klage!

Har jo uansett et egg på frys også som ligger der til okt 2014.

 

Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen! Kommer nok innom her og kikker litt med jevne mellomrom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BC - veit ikkje om du hugsar meg, men me var gravide saman på vårparten 10 som aktive på "gravide slitere". Trist å høyre at det ikkje ser ut til å gå vegen for dykk, men de har jammen klart å bli spontant gravide, så då kan de jo skje igjen! Eg sit her og har hatt mitt siste fryseforsøk og jammen gjekk det ikkje vegen og fekk sjå hjerteaktivitet i går. Dette blir vår nr 4., og hadde kanskje ikkje gått for dette hadde det ikkje vore for at jenta me fekk i 2010 har eit sjeldan syndrom og me tenkjer det er godt for både henne og oss med ein stor søskenflokk. Lukke til vidare, kanskje sjåast me snart igjen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære BC og tvilliggutar og supplere (pub, langt nick ;)! Nå var det så lenge siden jeg hadde vært her inne at jeg bare måtte inn en tur og se etter dere som var gravide samtidig med meg, trist å høre at det kanskje ikke går veien nå, BC. Men, som tvilliggutar sier, det er et veldig godt tegn at dere har blitt gravide på egen hånd! Jeg krysser fingrene for dere i fortsettelsen.

 

Og tvillinggutat + supplere - fire stykker - dere er jammen spreke! Masse lykke til til deg, og.

 

Håper vi sees igjen her om ikke så lenge :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og tatt flere hcg-blodprøver. 16/2 var den på 129. 21/2 var den på 226 og 23/2 på 204 :(

Så på mandag skal jeg på Ullevål på UL. Måtte møte fastende fordi det er mulig jeg må ha utskraping....

Så da er alt håp ute for denne gangen.

 

Vi har jo vært veldig heldige å få våre 2 IVF-barn så vi skal ikke klage!

Har jo uansett et egg på frys også som ligger der til okt 2014.

 

Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen! Kommer nok innom her og kikker litt med jevne mellomrom ;)

Er det en tidsfrist på egg som ligger på frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har vært og tatt flere hcg-blodprøver. 16/2 var den på 129. 21/2 var den på 226 og 23/2 på 204 :(

Så på mandag skal jeg på Ullevål på UL. Måtte møte fastende fordi det er mulig jeg må ha utskraping....

Så da er alt håp ute for denne gangen.

 

Vi har jo vært veldig heldige å få våre 2 IVF-barn så vi skal ikke klage!

Har jo uansett et egg på frys også som ligger der til okt 2014.

 

Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen! Kommer nok innom her og kikker litt med jevne mellomrom ;)

Er det en tidsfrist på egg som ligger på frys?

 

Ja det er tidsfrist. Vårt egg ligger og venter på oss til oktober 2014, så har et par år igjen på oss da ;)

 

Hei jenter :)

Så spennende med nummer 4 da! Jeg har alltid ønsket meg 4 jeg da ;) Gratulerer så mye!

 

Astra, prøver dere på nytt nå eller nyter dere bare tiden hjemme fortsatt?

 

Jeg blir liksom ikke ferdig med denne graviditeten da, hcg vil ikke synke og Ullevål (eller den ene legen der...) er så jævlig arrogant og lar meg vente og vente. Nå er det 2 uker og 1 dag siden jeg begynte og blø. Jeg har tatt flere prøver som viser at det ikke synker og jeg har tilbragt mange timer sammen med alle gravide på Ullevål mens jeg venter på at legen skal gidde å ta seg tid til meg. Jeg nektet å komme inn i går og tok derfor ny blodprøve hos fastlegen på fredagen som viser at hcg fortsatt ikke synker. Avtalen med legen på Ullevål var at jeg skulle ringe henne når prøvesvaret forlå, men hun gidder jo ikke å ringe meg opp igjen :(

I dag har jeg gammelt blod når jeg tørker meg så det spørs om jeg ikke trenger en utskraping... Men nå reiser vi til mine hjemtrakter på torsdag så det begynner liksom å bli liten tid å få gjort dette... Jeg blir så forbannet på at de ikke kan ringe tilbake, hun viser null respekt for meg som pasient i alle fall!

 

Sorry jenter at det ble negativt her, men kjenner at jeg er jævlig sliten av alt nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BC

 

Men i all verden, så dårlig oppfølging fra legen på Ullevål! Har du vært på ultralyd? Det er jo forferdelig å gå i ukesvis og vente! Har du anledning til å gå til en privat gyn for å ta UL?

 

Da jeg fikk konstatert MA ble fosteret målt til ca 8+3, og da anbefalte sykehuset tablettkur i steden for utskrapning. Grensen gikk ved 9 uker. Jeg ble henvist direkte fra gyn til sykehuset (hun ringte, og jeg fikk time senere samme dag).

 

Skjønner godt at du er sliten!

 

Håper det blir en snarlig løsning for deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har vært på Ul ja, så veldig lite. Litt slimhinne med en liten åpning på toppen. Jeg satt i 5 timer og ventet på å komme inn til legen på onsdag bare for å bli møtt av ei kvinnelig lege som konstant tygde tyggis og var arrogant!

Så det frister liksom ikke å reise inn der igjen heller :P

Hun sa at dersom verdien ikke sank så måtte jeg nok belage meg på å ta en utskraping selv om de unngikk det i det lengste.....

Men jeg ringte kl 9 i dag, da var hun med en pasient så de skulle gi henne beskjed.

Når det hadde gått 3 timer ringte jeg på nytt og fikk surt svar om at hun hadde fått beskjed og at jeg bare måtte vente!

 

Så da venter jeg fortsatt!!!!!! Og jeg reiser bort på torsdag så det blir vel ingen utskraping. Får bare håpe det ikke blir noen infeksjon utav det :(

 

Verdien har i alle fall ikke sunket i det hele tatt.

129 påvist graviditet

226 dag 2 med blødninger

204

237

245

244 slik har verdiene vært så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, BC! Den oppfølgjinga di syns eg øyres heilt vanvittig ut - er det mulig?? Nokon må jo ta ansvar for deg - slik kan du ikkje gå! Eg har sjølv vore i situasjon med ein MA (ved første graviditet) og fekk utskraping på dagen då gyn meinte det var altfor stor påkjenning at kroppen skulle ordne opp sjølv eller gå gjennom medikamentell behandling for det. Veit det er vanskeleg å slå i bordet, men kanskje mannen din klarer det?? Lukke til i alle fall - ville berre sende litt sympatitankar! God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet det er lenge siden dette ble skrevet, men hvordan gikk det BC?

 

Jeg gikk 12 uker før jeg ble tatt på alvor ved min MA. Spiren døde antakeligvis i uke 6, mens det var først på ul i uke 18 de skjønte hvorfor jeg hadde blødd og hatt smerter. Var da på utskrapning.

Ble ingen infeksjon av det, men jeg fikk kommentarer i etterkant at jeg hadde sett bare mer og mer grå ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørnen Collargol

Hei igjen jenter.

3 uker og 1 dag etter at jeg begynte å blø fikk jeg omsider utskraping. Så nå har jeg hatt noen normale sykluser i ettertid.

Det var godt å bli ferdig med det slik at man fikk kroppen i normal gjenge og kunne legge det bak seg.

Nå har jeg begynt i ny jobb og er heller ikke mentalt klar for noen graviditet så her er kondomen på plass ;)

Så fryktelig det måtte være å gå så lenge da Vårbarnet! Det er desverre en del mennesker i helsevesenet som ikke burde vært der etter mitt syn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BC og andre! Så kjekt å sjå du har vore innom i dag - veldig lenge sidan eg var innom (har skifta nick frå "tvillinggutar og snuppelure - vart for langt;) men måtte innom i dag for å sjå om "de var her";) Ville berre informere om at det gjekk gale med oss òg denne gongen. Etter å ha sett ein sprell levande flott baby i veke 12 byrja eg å blø i veke 18 og på UL viste det seg ein liten baby utan hjerteaktivitet (17.mai av alle dagar). Veldig trist ,men likevel enklare no når me har 3 skjønne små. Men alle gleda seg til nr 4, men slik skulle det altså ikkje bli... Det tyngste er å ta informasjonsrunden, så det har blitt nokre grinedagar på jobb. Det tyngste er vel å innsjå at no er det verkeleg slutt. Ingen fleire egg i banken og ingen fleire babyfasar, men me har slått oss veldig til ro med dei 3 me er så heldige å ha fått. I den fantastiske pinsehelga kjende eg faktisk på gleda over å kunne ta meg ut i hagen på hytta, springe etter ungane og kjenne på eit bittelite overskudd;) Rart kor fort ein klarer omstille seg! Vil berre ønske dykk andre lukke til på vegane dykkar framover - eg blir nok lite å sjå inne på desse sidene i åra som kjem;) God og varm klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Hei BC og andre! Så kjekt å sjå du har vore innom i dag - veldig lenge sidan eg var innom (har skifta nick frå "tvillinggutar og snuppelure - vart for langt;) men måtte innom i dag for å sjå om "de var her" ;) Ville berre informere om at det gjekk gale med oss òg denne gongen. Etter å ha sett ein sprell levande flott baby i veke 12 byrja eg å blø i veke 18 og på UL viste det seg ein liten baby utan hjerteaktivitet (17.mai av alle dagar). Veldig trist ,men likevel enklare no når me har 3 skjønne små. Men alle gleda seg til nr 4, men slik skulle det altså ikkje bli... Det tyngste er å ta informasjonsrunden, så det har blitt nokre grinedagar på jobb. Det tyngste er vel å innsjå at no er det verkeleg slutt. Ingen fleire egg i banken og ingen fleire babyfasar, men me har slått oss veldig til ro med dei 3 me er så heldige å ha fått. I den fantastiske pinsehelga kjende eg faktisk på gleda over å kunne ta meg ut i hagen på hytta, springe etter ungane og kjenne på eit bittelite overskudd;) Rart kor fort ein klarer omstille seg! Vil berre ønske dykk andre lukke til på vegane dykkar framover - eg blir nok lite å sjå inne på desse sidene i åra som kjem;) God og varm klem!

 

Så bra at du har klart å forsone deg med den du mistet. Og ja det er rart hvor fort man klarer å legge det bak seg når man alt har flotte barn fra før.

Jeg og kommer nok til å inne her og se litt innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...