Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

endelig gravid :) ny her...

• Logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

#21 <3 oktobernurk <3

<3 oktobernurk <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 21 februar 2012 - 21:05

okei :) da får jeg ta og ringe til jordmor og høre med henne :)
ja å få se liv er jo det viktigste og høre hjertelyden :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Gjest_Shanti ♥_*

Gjest_Shanti ♥_*
  • Gjest

Skrevet 21 februar 2012 - 21:23

såpass hehe :) ja jeg ønsker å se liv og høre hjertelyden på ul, derfor jeg tenker uke 12 ca kan være greit? er det noen grunn til du ikke ville ha innvendig ultralyd? ja tenkte ringe jordmor etter jeg har vært hos legen, er det for tidlig å gå til jordmor nå da evt? er 6+0 i dag :)

Hvis du bare er ute etter å se hjertet som slår kan du bestille UL seinere i uka (hvis du er sikker på dateringen). Jeg så (og hørte! men vil ikke anbefale å høre pga at embryoet utsettes for sterkere ultralydbølger da.. legen satte det på før jeg rakk å si noe)- hjertet i uke 6+6 på UL... :)

Uke 12 kan du se de viktigste indre organer, og i tillegg se etter tegn på Down syndrom (ikke alle undersøkere vil gjøre det).

#23 <3 oktobernurk <3

<3 oktobernurk <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 19:05

tar legen ultralyd på første kontroll for å stadfeste hvor langt en er på vei? jeg vil se liv og høre hjertet, derfor jeg tenkte at rundt uke 12 kan være greit :)
men jeg tok en clearblue i dag m ukeindikator bare på gøy for å se om antall uker stemte overens, men på den kom det opp gravid 2-3, og det stemmer ikke med det jeg har kommet fram til. er den helt nøyaktig eller??

#24 julibebis12

julibebis12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 309 Innlegg:
  • StedBuskerud

Skrevet 22 februar 2012 - 23:09

Legen tar ikke ul i det hele tatt. Det må bestilles privat eller med henvisning av lege:) Du har krav på 1 ordinær ul i løpet av graviditeten så langt alt er normalt.... 2-3 uker på test er vel ca 5 uker på vei:) hvor langt du er på vei regnes ut fra første ddag siste mens av legen/jordmor:) Høre hjertelyd gjøres heller ikke før ca etter uke 12 når livmoren har kommet over skambenet:)

Vil du se liv må du nok bestille privat ul og betale den selv... ca. 1000 kr.... vil du høre liv, må du nok vente til etter uke 12:):) Di ønsker helst ikke å høre før grunnet stor sjanse får at du ikke vil høre noe så tidlig å di vil ikke skremme deg:)

#25 <3 oktobernurk <3

<3 oktobernurk <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 16:55

ja men etter første dag i siste mens er jeg 6+3 nå, derfor jeg ikke skjønte hvorfor det kom opp 2-3 når jeg hadde forventet 3+.. men får høre m legen selvom de regner termin på samme måte.

ja okei, bestiller privat ul til uke 12, da får du jo se babyen og høre hjertet gjør en ikke?? vet det bare er 1 ordinær ul, men lurte på om legen tok en på første undersøkelse for å se sånn ca hvor langt en er på vei..

#26 julibebis12

julibebis12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 309 Innlegg:
  • StedBuskerud

Skrevet 24 februar 2012 - 00:10

Nei legen regner kun fra siste mens dag:) På ul i uke 12 får du se bebis, og se hjertet som dunker. jeg fikk ikke høre. men kan jo hende andre har mer fancy utstyr:P

Skal ikke alltid stole på hva testen sier heller... men eggløsning kan jo være senere enn man skulle tro osv... ordentlig termin får du etter ordinær ul hvertfall:) Kan hende di gir ny termin på tidlig også hvis man tar innvendig så di ser ordentlig:)

#27 nurkisimaven

nurkisimaven

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 441 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 24 februar 2012 - 07:51

Hehe stod 2-3 på min og ( står ikke noe høyere enn det uansett).. Dvs 4-5 uker på vei.. å jeg var ikke 4 uker engang. så spent på hva endelig resultat blir på ul:-):-):-)
Venter barn <3<3

#28 <3 oktobernurk <3

<3 oktobernurk <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 17:25

ja okei, for stod og 3+ på esken så rart den ikke gikk til 3+ for jeg er mer enn 5 uker på vei hehe :) hvertfall etter menstermin, lastet ned en app på mobilen, genialt :) men skal bli kjekt å få en bekreftelse på hvor langt en egentlig er på vei :)

#29 Messy + spire

Messy + spire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Skrevet 25 februar 2012 - 09:45

Gratulerer så mye :) Jeg er 4 + 1 i dag, så kommer rett bak deg ;)

Jeg skal vel på første ul i uke 7. Vi har brukt 1,5 år på å bli gravide og har vært på utredning på fertilitetsseksjonen på sykehuset. Overraskelsen var stor da vi plutselig var gravid mens vi ventet på laproskopi og prøverør - klarte det helt alene :) Pga dette sa legen på sykehuset at jeg skulle ringe med engang om jeg ble gravid i mellomtiden slik at jeg kom inn på ul tidlig for å se om alt var som det skulle.

Jeg har vært på 3 innvendige ul (uten å være gravid), og det er ikke ubehagelig :)

#30 <3 oktobernurk <3

<3 oktobernurk <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 26 februar 2012 - 12:57

gratulerer så mye messy + spire :) så det er ikke ubehagelig med innvendig ul?? jeg blir bare super forvirret av å lese her inne hehe, blir ikke klok på noe :) hadde bestemt meg for ul i uke 12, men vil jo høre hjertet og, ikke bare se det :) er det best med innvendig ul da??