Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hva syns dere om Haley Sofie?

• Logg inn for å svare
54 svar til dette emnet

#41 Hormonelle Frikadelle

Hormonelle Frikadelle

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 18 februar 2012 - 13:20

Fint navn! Ville kanskje også skrevet Sophie med ph. Men ellers fint! Tenker ikke at du virker "uutdannet" eller "ung mor". Jeg tenker du virker som et åpent menneske, med vett til å tenke ut av boksen. Hurra for det! Kjempekjedelig med folk som bare følger strømmen.
  • Light of my life, inimini og Veslepus86 liker dette

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Godgutten 07 Junispire :-D

Godgutten 07 Junispire :-D

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 134 Innlegg:

Skrevet 19 februar 2012 - 10:11

Hva mine assosiasjoner til navnet er er fullt og helt min sannhet. At flere her synes jeg er respektløs, får jeg bare ta til etterretning, men jeg påberoper meg retten til å mene akkurat det jeg vil.

Når HI ber om konkrete tilbakemeldinger, må hun også regne med at folk kommer med ulike synspunkter. Eller vil du bare høre fra dem som applauderer og digger navnet?

Og jo, valg av navn sier absolutt noe om ens foreldre. Det er f.eks ren statistikk at navn som Ken-Raymond, Ronny o.l. er overrepresentert i norske fengsler. Av dette kan man jo konkludere at de som kalte barna sine dette på slutten av 70-tallet/80-tallet, var en viss type foreldre. Unntak er det selvsagt, men statistikken er klar.

Nå er det knapt noen som kaller barna sine for disse navnene. Hvilke navn som blir de nye "belastende" navnene, vil bare tiden vise.

Jeg holder likevel en knapp på at pretensiøse navnekombinasjoner har dårligere odds enn Ola og Sigrid.

Syns bare det blir for dumt :-/. Kjenner mange med de navnene, men tenker ikke at de er noe dårligere mennesker fordet...rett og slett tåpelig kommentar...

#43 simsone

simsone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 19 februar 2012 - 17:57

Herly kjenner jeg en jente som heter også;) Litt mer norsk kanskje...

#44 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 222 603 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 19:19

når man ikke har det mest vanlige navnet i norge så får man ofte spørsmål hvordan staves det ,eller hva sa du at du het? men jeg elsker at jeg ikke heter det samme som "alle" andre..å for det meste får jeg høre gode ting,antagelig ikke alle som liker det men det gjelder uansett hvilket navn man velger norsk eller ikke..

Liker stavelsen Hailie litt bedre men smak og behag:)
synes sammen settningen du har brukt er kjempe fin:)

er glad i navn som kan sies på flere språk:) jeg er veldig forelsket i navnet Kendall/Kendra :) liker at ikke det er så mange som heter det i norge:)

#45 idagravida

idagravida

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 69 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 01:25

Signerer amigdala84.
  • Amygdala84 liker dette

#46 RockMama

RockMama

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 125 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 01:54

Fint navn :)
Et annet alternativ er Helle Sofie.

Lykke til med valget!

#47 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 222 603 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 03:00

Pfft. Hvordan kan dere si at det kommer til å bli problemer med uttalen? De fleste som er i fertil alder nå har da vokst opp med eller i det minste vært borti Hailey Jade, og de som er litt yngre igjen og har sett på Disney Channel for noen år siden husker vel lillesøsteren til Jake Long, Hailey?

Amigdala84 høres ut som en tosk, kom med en troverdig kilde når du først skal være så eplekjekk. "Ung mor, lavutdannet" sukk, hvor mange ganger hører man ikke her på dette forumet? Sammen med "Harry, blodharry osv"...

Det er bortkasta å spørre om meninger her på forumet, fordi du aaaner ikke hvem som svarer, du vet ikke om det er en drittkjerring som lever av å slenge dritt, eller en rar hippiedame som røyker hasj og sitter høy akkurat nå.

Bruk heller vennekrestsen osv for å inne ut om navnet er noe å samle på. Eller bruk ditt eget hue, vil du virkelig ha det navnet så ta det da vel!

Folk med amigdala84s meninger er trossalt en utdøende rase, og om 10 år, når jenta di er i ferd med å bli en liten dame, lover jeg deg at det ikke kommer til å være en kjeft som har noe imot navnet Hailey (eller problemer med å uttale det)

#48 Amygdala84

Amygdala84

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 329 Innlegg:

Skrevet 24 februar 2012 - 16:31

De som jobbet i skolevesenet og barnevernet på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet vet at dette er belastende navn. Det samme gjelder innsatte i norske fengsler. Når jeg ser tilbake på samtlige av "problembarna" fra min oppvekst, er det påfallende hvilke navn som gikk igjen og hvordan det har gått med dem videre i livet.

At HI er harry og uutdannet, vet jeg absolutt ingen ting om. Jeg sier bare hva jeg og mine likemenn tenker som slike navn og hvilke assosiasjoner det gir oss.

Det bekymrer meg overhodet ikke at mange her inne slakter meg. Jeg er heller ikke redd for at mine fordommer skal dø ut. Jeg har mine meningsfeller som humrer godt for oss selv når dere andre kaller barna deres Chrisander Maximillian og Jessica Maribella.
  • Gulltopp&Lillebjørn liker dette

#49 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 222 603 Innlegg:

Skrevet 25 februar 2012 - 00:48

Har dere tenkt å uttale Sofie også med engelsk uttale da? Blir feil for min del å bruke to navn og uttale de på to forskjellige språk. Evt fornorske navnet ved å skrive det Hailie

#50 Suebird

Suebird

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 02:02

Det ble etterspurt i flere innlegg her om dokumentasjon på belastende navn.

"Ronny går mest konkurs"

http://e24.no/jobb/r...konkurs/3340018

http://www.dagbladet...g/navn/8756358/

Opp i gjennom så har det vært endel liknende forskning. Jeg kjenner selvsagt også unntakene, men tallene taler jo også for seg.
  • Amygdala84 liker dette

#51 Giss

Giss

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 419 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 09:27

Det ble etterspurt i flere innlegg her om dokumentasjon på belastende navn.

"Ronny går mest konkurs"

http://e24.no/jobb/r...konkurs/3340018

http://www.dagbladet...g/navn/8756358/

Opp i gjennom så har det vært endel liknende forskning. Jeg kjenner selvsagt også unntakene, men tallene taler jo også for seg.

Men det sir jo intet om, hvilke navn som statistisk vil begå mest kriminalitet/gå mest konkurs i fremtiden.
Det eneste som er sikkert er vel at om man har et sjeldent navn, f eks Baltazar, Melchior eller Kittel, så er sjansen mindre for å havne i en statistikk av den sorten....

#52 Suebird

Suebird

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 19:35

Men det sir jo intet om, hvilke navn som statistisk vil begå mest kriminalitet/gå mest konkurs i fremtiden.
Det eneste som er sikkert er vel at om man har et sjeldent navn, f eks Baltazar, Melchior eller Kittel, så er sjansen mindre for å havne i en statistikk av den sorten....

Jeg er helt enig med deg, Giss, det sier ingenting om fremtiden. Så det er bare ren synsing. Mitt svar var til de som tviler på at det ikke er forsket noe på navn som har vært noe belastende, hvor de etterspurte tidligere i tråden om det var belegg for å snakke om belastende navn fra tidligere av.

#53 Giss

Giss

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 419 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 19:38

Jeg er helt enig med deg, Giss, det sier ingenting om fremtiden. Så det er bare ren synsing. Mitt svar var til de som tviler på at det ikke er forsket noe på navn som har vært noe belastende, hvor de etterspurte tidligere i tråden om det var belegg for å snakke om belastende navn fra tidligere av.

Egentlig er det nesten litt trist å lese den statistikken for den bekrefter så mange fordomme - og værst må de jo være for de Ronny'er osv som slett ikke er typen til å telle med i statistikken. Og dem er det jo mange av....

#54 Wilhemina

Wilhemina

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 399 Innlegg:

Skrevet 24 mars 2012 - 13:52

intresant, men kult navn, aldri hørt navnet haley men synes det er dritt søt

#55 Nicoliten

Nicoliten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 71 Innlegg:

Skrevet 26 mars 2012 - 14:48

Jeg synes det var kjempe fint. VIlle også skrevet det Hailie.