Gå til innhold

Hva syns dere om Haley Sofie?


Veslepus86

Anbefalte innlegg

Ja, så hva syns dere om Haley Sofie?

Jeg forelsket meg i det navnet før vi prøvde å bli gravide og navnet blir bare finere og finere. :) Barnefaren er ikke helt med på navnet Haley. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør på mannen din, du. Med mindre en av dere er fra et engelsktalende land, synes jeg ikke navnet er noe særlig å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie er helt ok, men ganske vanlig.

Haley er ikke det en komet?

Unnskyld at jeg er negativ, men navnet passer nok bedre over kjølen. Altså i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haley gjør seg ikke på norsk. Det er dessverre nok av dem som ikke klarer å uttale det slik det skal uttales. Sofie og Emilie er de navnene som brukes aller, aller mest som navn nr 2 på jenter, så veldig oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo?? For noen idioter dere er som rakker ned på utenlandske navn. Som om man bare må kalle barna sine norske navn! Ville mye heller hete Hayley enn Lukas S eller Maja TK eller Ida nummer 5. Vi hadde f eks tre Kristine-er i klassen når jeg vokste opp. Så jeg synes det er flott at noen tør å tenke litt utenfor boksen og ikke bare velge fra topp 10-lista. Selv har jeg mann fra et engelskspråklig land, og har tenkt å kalle barna mine noe som funker både på norsk og engelsk. Og Hayley kommer er ikke vanskelig for nordmenn å uttale. De kommer nok ikke til å si "Hailei", for å si det slik. Det er jo egentlig et ganske norskklingende navn, når jeg tenker meg om - "heili".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?? Det går vel an å finne uvanlige navn uten å bruke et fjollete amerikansk ett! et finnes mange uvanlige norske navn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare matt av sånn hakking her...dere er så nedlatende og negative. Man spørr om meninger, ja. Men går da ann og være "høflige" fordet????eller??? Noen like faktisk navn som "klinger" bra på flere språk. Og jeg er en av dem...man er da ikke så urnorske alle av oss at "alle" "MÅ" velge kun norske navn??? Vi er i 2012 og vi reiser og flytter mye på oss. vi har ett etternavn som er veeeldig amerikanskklingende, men fra gammelt av så er det faktisk opprinnelig fra Kløfta. Men jeg liker det bedre når det er et navn som er litt " internationalt" til fornavn. Uten at barnet mitt eller jeg trenger å være så Harry for det?? Hallo...måtte bare jeg nå. Irritert meg lenge over dere "hakke"jenter...puhh...lenge leve hormoner...:-P. Og forresten så likte jeg veldig godt Haley Sofie :-) var faktisk veldig fint :-) liker at man kan tenke litt utenfor norges grenser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det selv, hun spør etter meninger og får ærlige svar. Like greit det vel, så får hun en forsmak på hva barnet hennes kommer til å oppleve, det er vel det hun vil også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker navnet Haley, selv om jeg ville skrevet det Hailie.

Jeg har lenge tenkt på å bruke det navnet, men mannen er ikke enig desverre, og er faktisk redd det blir en del kluss. Da mamma mente det hørtes ut som "Hei Lee", selv om det er ganske rett, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Haley/Hailie/Haylie er et veldig fint navn, på engelsk. Men det vil ikke bli like fint på norsk desverre. Og uansett hvor hardt man prøver, så vil det aldri bli uttalt "riktig" på norsk. Er man engelsktalende så funker det, men på norsk funker det ikke....

Uttalen vil uansett bli "fornorsket" i norge. Da klinger det ikke like fint lenger.

Jeg syns Kayla er et fint navn, men på norsk blir det Laila med K, og ikke fint i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var ganske fint. Jeg synes ikke man må bruke typisk norske navn fordi man er norsk! Og synes absolutt vi skal ha en høflig tone her i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haley er en komet.

 

Hailie/Hayley er nydelig på engelsk/ameriansk, men jeg synes det blir dødharry å gi amerikanske navn til et norsk barn.

 

Det blir dessuten fint i amerikansk sammenheng, fordi det får den rette klangen. Den får du ikke på norsk.

 

Sofie er et nydelig navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig navn!

 

Syntes ikke du skal bekymre deg over dette med engelsk/norsk uttale. Det er tross alt bare gamle kjærringer som ikke kommer til å skjønne hvordan det skal uttales ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det selv, hun spør etter meninger og får ærlige svar. Like greit det vel, så får hun en forsmak på hva barnet hennes kommer til å oppleve, det er vel det hun vil også....

 

Beklager, men jeg reagerer litt på svaret ditt her. Er det en trussel? Barn kan bli mobbet med så mangt, også navnet. Men navnet kan brukes til mobbing uansett om barnet heter Eirik eller Melchior eller noe tredje. Det er aldrig navnet som er årsaken til mobbing. Mye mobbing nedarves fra ubevisst hensynsløse foreldrer som har lav terskel for å godta at andre folk kan være/tenke anderledes enn dem selv. Sånne oppfatninger tar barnet med seg videre. Barn mobber ikke hverandre ut av det blå. De lærer seg mange stygge ting fra de voksne rundt seg. Noen av svarene i denne tråden viser jo akkurat den hensynsløse oppførsel som ingen av oss ønsker at våre barn skal utsettes for. Vil du tale stygt til lille Haley Sofie med museflettene om du skulle møte henne en dag bare fordi du ikke deler navnesmak med foreldrene hennes? Nei, vel? Jeg kjenner flere folk som jeg synes har virkelig stygge navn - men jeg liker dem da for det. Det er jo ikke deres feil at deres foreldrer ikke hadde samme navnesmak som jeg har i dag....

 

Velger man et uvanlig navn til barnet sitt kan man få et par kommentarer - gjerne fra den eldre generasjon - før barnet er født. Men når først barnet er der og har fått navnet sitt så blir det veldig fort en selvfølge at lille * heter akkurat slik og ikke kan hete annet. Og folk begynner å synes at det er et fint navn likevel.

 

Haley Sofie klinger bra. Så er det bare opp til foreldrene å bestemme om det skal være akkurat det navnet. Jeg tviler på at navnet vil skape problemer for jenten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke, synes det lyser litt "Unge Mødre- Harry" over det. Beklager :( Men vil dere kalle jenta Haley Sofie så gjør dere salvsagt det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg Haley er kjempefint. Personlig synes jeg det er finest alene, men Sofie er et helt ok navn det også :-)

Jeg er vanligvis ikke så begeistret for amerikanske navn, men liker Haley. Feminint, pent, og ikke vanskelig å uttale på norsk. Synes uansett det ikke er noe mer harry eller provoserende med amerikansk-inspirerte navn enn svenske, spanske eller franske for eksempel. Det er jo en del av tiden vi lever i!

Synes også det er helt unødvendig å uttale seg på den måten flere har gjort her, det holder vel å si at man ikke liker navnet uten å være frekk.

Jeg vil absolutt ikke tro dette var et navn å bli mobbet for, og det vet man uansett ikke på forhånd. Og enig i at det gjerne er slike holdninger hos foreldrene som fører til at enkelte barn mobber andre. Jeg tror ikke det er vanskelig for andre barn å akseptere at en jente heter Haley noe mer enn andre navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere småbarn her i området (Nordpå) som har blitt kalt for Hailey i det siste, så jeg tror det er på vei oppover. Vet dermed om flere med det navnet enn med f eks Emilie og Linnea. ;) Hvordan man skriver det er vel likegyldig, også hvorvidt det en komet eller ikke. Folk unnlater ikke å kalle barnet sitt Sol pga at det er et himmellegeme liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men feks LIAM,- som er på poppislisten nå,- er ike det UTENLANDSK??? eller Lucas, Brian, emma, etc,,,

 

Passet en jente fra USA som het Haley Ann. Det var nydelig;) Og Haley Sofie også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...