Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar

• Logg inn for å svare
311 svar til dette emnet

#21 Dossa :)

Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 806 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 15 februar 2012 - 20:17

Sender deg en god klem Leah :) :) Det er helt feil av barnehagen å gi jenta di ansvaret for dine følelser. Man skal ikke skjule følelsene sine. Så spennende at du har lagt inn en søknad :D
Håper du får positivt svar søta :D

Cornflake, det er bra med meg, søt du som spør :wub:
Øyet mitt er bedre, ikke så rødt som det var igår. Da så jeg jo ut som en ond heks :P
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Renate har ♂09, ønsker 1 til

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 987 Innlegg:
  • StedIndre Østfold

Skrevet 15 februar 2012 - 20:34

Leah: Enig om at det ikke er riktig å legge ansvaret på dattera di. Synes også du burde si det til de som jobber i bhg, at det er fint de prater med henne, men vinkle det på en litt annen måte.

Da jeg jobbet i bhg opplevde jeg flere barn som gråt da foreldrene skulle dra. De store som de små. Merka på ho ene at hun tvinnet mammaen sin rundt lillefingeren - SKIKKELIG! Og det skjedde ofte at dattera fikk være med hjem igjen (mora er student, og studerte hjemme) Og siden hun fikk lov til dette en gang, benyttet hun tårene sine OFTE for å få lov til det igjen... Så jeg tror at tipsene over om å gjøre prosessen kort og levere, kose og si hade - uansett.

Ilyas er som regel veldig enkel å levere. Sier ikke hade til meg en gang. Men noen ganger har han sine stunder hvor han gjerne vil i bhg, men at jeg skal være med inn. Da bruker vi å lage en avtale når vi kler av Ilyas om jeg jeg kan være med inn på avdelingen, men så må jeg dra etterpå. Og det bruker å funke, og har bare opplevd 1 gang at han gråt når jeg har levert... Og det var i den perioden hvor jeg pendlet til Oslo og brukte aldri å levere/hente.
Drømmen om en søster eller bror til sønnen er stor

#23 LeahpuddingOgGravidpudding

LeahpuddingOgGravidpudding

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:

Skrevet 15 februar 2012 - 21:46

Dossa: Så bra du ikke ser ut som ei ond heks lenger ;) Enig i at man ikke skal skjule følelsene sine, i alle fall ikke barn :)

Renate: Jeg skal prøve den metoden atter en gang, håper vi slipper så mange morgener med hyl og skrik. Vet at hun ikke gjør det for å få bli med hjem, for det får hun ikke uansett, men hun vil veldig gjerne at jeg skal være der sammen med henne..har spurt meg mange ganger om ikke jeg kan jobbe i barnehagen hennes, for jeg har jo ingen annen jobb :P Kun en gang for noen mnd siden at jeg tok henne med hjem, men da var det KUN vikarer der som hverken jeg eller hun hadde sett før, så ikke noe hun har bedt om før eller siden, og heller ikke aktuelt for min del. Lurer på at det ligger i det at hun vet at jeg er hjemme, og at pappan er hjemme selv om han sover..det føles sikkert litt urettferdig og rart at hun ikke får være hjemme da..men jeg vet ikke jeg.

Setter i alle fall stor pris på at dere snakker litt rundt det med meg :D

Nå vurderer jeg en film, eller å bare legge meg..hmm..er så lite fornuftig i dag at det blir nok film ja :P
Gravid med termin i mai <3

#24 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 15 februar 2012 - 23:10

jeg har desverre ikke noen tips til deg Leah iogme at ikkje har noe erfaring på det områden men jeg krysser fingrene for at det ordner seg snart... KLem

Dossa : Hørtes ikke noe godt ut me vondt øye

Cornflake : Spent Spent Spent

I dag har eg kjent litt i puppene og magen noen som eg syns er rart siden eg ikke har hatt eggløsning og tatt de samme tablettene siden fredag men alt er velkomment :)

natti natt
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#25 Tessy

Tessy

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 520 Innlegg:
  • StedVestfold

Skrevet 15 februar 2012 - 23:25

Hei jenter:) beklager sein oppdatering her...vært så sliten i dag og vi venta en hel time på å få komme inn! (rart vi skal velge privat?!) Dessuten ble jeg ringt om jeg kunne jobbe i natt og da sa jeg ja...så har også sovet.
Men over til det viktige:P Alt ser greit ut med lille spire, målt til 8+6 i dag, med bankende hjerte og vi er lykkelige:):) Så dette skal gå bra! Men han måtte skremme meg litt da, for sist vi var der så så han fint med utvendig ul, denne gangen så han ikke noe serlig utvendig så det ble invendig ul...fikk litt nerver da ja:P

Håper dere har hatt en fin dag alle sammen!!:)

Jeg jobber på og tenker bare på en ting, spahelgen med min kjære!! <3 samt at lønninga neste mnd bør bli rimelig bra, så mye ekstra som jeg har jobbet...
Har jente f: Juni 10. Termin med gutt 21 september <3

#26 *lille blomst*

*lille blomst*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 07:38

så bra at alt stemte med knøttet Tessy! :)

Jeg prøver å få byttet gyn, blir bare stresset av å gå til hun jeg har, hun er liksom for følelsesløs, jeg har hatt nok stressopplevelser og ubehagelige opplevelser med svangerskap og ul... Timen min neste uke er i 18-18.30 tiden på kvelden og det passer veldig dårlig for meg. må kjøre nesten 3 kvarter til og fra og de foreslo at jeg kunne ha med mini hvis jeg ikke fant barnevakt. (midt i leggetiden, er de tullete?) men jeg vil ikke at ho er der og ser en innvendig ul og evn meg hvis det ikke skulle gå bra... orker ikke utsette henne for det!

7+1 i dag... hormonene herjer så matlysten er på 0, kvalmen er alltid murrende, trøtt som en strømpe og i tillegg er jeg blitt forkjølet nå :( hadde avtale både i går og i dag som jeg måtte avlyse pga dårlig form :/

#27 LeahpuddingOgGravidpudding

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 08:04

God morgen jenter :)

Metti: Så spennende at du kjenner litt i puppene og magen, kanskje har de festet seg :)

Tessy: Nå ble jeg glad, så bra at alt sto bra til inni magen din :) Må du ikke slite deg helt ut med all jobbingen!

lilleblomst: Uff, håper du får byttet gyn, er jo ikke noe særlig å gå til noen som ikke bryr seg! Hallo? Ta med mini på ul, er de helt dust? Det ville nok ikke blitt noen god opplevelse hverken for deg eller mini, tåpelig forslag. Kunne aldri i livet tenkt meg å tatt med Leah på en innvendig ul, og i hvertfall ikke midt i leggetiden. Håper formen din kommer seg litt snart :)

Jeg tok en test i dag, men det var ingen skyggestrek eller noe der..i tillegg har tempen min sunket de siste dagene og i går fikk jeg vondt i ene puppen som vanlig, så tviler på at det er noe på gang her. Men vi får nå se om mensen kommer på mandag/tirsdag da :)

I dag er Leah hjemme med meg, og da skal hun stå opp 1 time tidligere enn vanlig, er ikke det typisk? Ikke det at det er såååå tidlig å stå opp kl.7, men det hadde jo vært veldig deilig å sove til 9 når vi kan :P Vi skal nå vaske huset og senere skal vi besøke svigermor :)

#28 Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 806 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 16 februar 2012 - 08:58

God morgen jenter :)

For en dust av gyn du har Lilleblomst, virkelig tåpelig forslag å ta med mini og midt i leggetida....hallo.....jeg håper du får bytta til en gyn som forstår deg og som kan vise medmenneskelighet :)
God bedring vennen :) håper du snart kommer deg :)

Leah, typisk at de våkner for tidlig når man kan sove litt lengre :P men da får dere masse ut av dagen :) Torsdag og vaskedag for deg, greit å få litt hjelp fra mini som sikkert har lyst til å hjelpe deg :D
Ha en fin dag!

Mamma kommer kl 10 idag og passer jentene. Så siden jeg har fri de to første timene så har vi en rolig morning :) *digg*
Svigermor skal hjelpe meg ikveld når jeg må ta snuppa på turning for mannen er på styringsmøte og kommer seint ikveld.
Er så glad for at jeg kan få hjelp når det trengs :D

Ha en fin dag jenter :wub:
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#29 Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 806 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 16 februar 2012 - 08:59

Leah, krysser fingra for at du ikke får besøk av tante kreket :) :)
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#30 Cornflake

Cornflake

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 12:06

En time til jeg skal til legen. Gruer meg :(
Siste pp før ivf.

#31 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 16 februar 2012 - 12:37

Masse lykke til !! Har tenkt på deg i hele dag
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#32 LeahpuddingOgGravidpudding

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 12:51

Lykke til Cornflake! Nå er du vel inne snart :)

#33 Tigerlise&Anton prøver igjen

Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 16 februar 2012 - 13:32

Lykke til, Cornflake! Håper du får noen riktig positive tilbakemeldinger :)

#34 Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 806 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 16 februar 2012 - 13:52

Masse lykke til hos legen idag Cornflake :)
Håper du kommer tilbake med gode nyheter :) Krysser alt jeg har for deg søta!!
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#35 Cornflake

Cornflake

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 15:07

Så jeg har nå vært hos legen, kan ikke akkurat si jeg har noe gode nyheter å komme tilbake med. Jeg har fått beskjed om å gå ned 10kg, jeg har ny time om 3mnd. Hun legen her fant da venstre eggstokken min, hun sa mine eggstokker er små. Så ivf er nok en løsning for oss. Fortsatt ikke pergo, siden jeg har eggløsning og stabile sykluser. Fikk beskjed opp trene 5 ganger i uken. Jeg føler meg som en hval!!
Siste pp før ivf.

#36 Tigerlise&Anton prøver igjen

Tigerlise&Anton prøver igjen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 673 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 16 februar 2012 - 15:30

Uff da, ikke noe morsomt å høre... Men er i hvert fall bra at ivf kan være et godt alternativ. Synd du ikke bor litt nærmere så kunne vi trent sammen. Jeg sliter med motivasjonen for tiden, men i kveld SKAL jeg i vei..... Kanskje ;)

Sender deg uansett en god klem :)

#37 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 16 februar 2012 - 15:38

Det var ikkje noe kjekt å høre... Men må du gå ned 10 kg før de hjelper deg eller bare anbefalte de det ?
5 dager i uken syns eg var mye ! Må hvertfall ta det gradvis oppover syns eg.

Hva vil det si at eggstokkene er små da ? Hvis de produserer fine egg

Vil gi deg en god klem og er også en av de som må ha IVF for å få det til... Dersom du lurer på noe er det bare å spør..

God klem fra meg !!

#38 Cornflake

Cornflake

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 16:14

Det er anbefalt ja. Grensen på St.Olav er satt til  bmi 35, min er på 30,5. Så jeg er jo innenfor grense, men hun ville at jeg skal gå ned i vekt slik at jeg ikke trenger altfor stor dose med hormoner.

At eggstokkene er små betyr at jeg produserer lite egg :(
Siste pp før ivf.

#39 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 16 februar 2012 - 16:22

Off ja kjipe greier... Håper du klarer å holde deg oppe og se fremover mot ivf !! Du skal få barn trenger bare litt hjelp sånn som meg

#40 *lille blomst*

*lille blomst*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 16:28

Huff da Cornflake! ikke noe morro å føle seg som en hval etter en sånn legetime! Dette ordner seg, dere må bare igjennom litt "dritt" først... desverre...
Vi har vært igjennom masse "dritt", har måttet kjempe for mange av de tingene som øyensynlig andre oppnår ved å knipse, men hvis man holder ut så går det til slutt! :)

Stor klem til deg snuppa!