Gå til innhold

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar


*Ruger på novembersnuppe*

Anbefalte innlegg

Søte Cornflake :wub: var trist å høre at legetimen ikke gikk bra. Men ikke fortvil før du veit ordet av det så forsvinner kiloene av deg :)

Var jo bra at den venstre eggstokken ble oppdaget, leit at de er små :( Men jeg skjønner ikke at du ikke kan prøve pergo, at de ikke vil gi deg en resept det fatter jeg ikke.

Tenk om det er alt som skal til for at det ene riktige egget slippes og befruktes :D

Sender deg en god klem søta :) :) Du er ei sterk jente med masse pågangsmot så dette stopper ikke deg snuppa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Dossa :) Har tenkt på deg i dag, savner dine innlegger :D

Joda, jeg skal prøve, kan jo ikke gi opp. Og for første gang i livet så blir jeg kanskje tynn...hm...

 

positiv el-test i dag, så da er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå du er ei søt og god jente Cornflake :wub: jeg gar tenkt masse på deg idag og jeg er så stolt av deg av den grunn at du ikke har gått ned i kjelleren etter legetimen idag *flink du*

Woho du har EL og da veit jeg hva du gjør ikveld og de neste kveldene :P

Har du spurt legen din eller gyn om å få en runde med pergo?

Synes du skal stå på og ikke gi deg :)

 

Jeg har fått masse hjelp av min mamma idag. Ho passa de andre mens jeg kjørte snuppa på turninga. Mamma har skifta på sengene våre, bretta klær og hengt opp klær som er vaska. Deilig når ho bare gjør ting som gjør meg glad :D

 

Har bakt boller idag, ungene spiste opp halvparten *ler*

Men jeg gjemte unna et par til meg sjøl :P *knis*

 

Jeg klarte å holde meg våken slik at jeg fikk sett criminal minds :P men nå er det lalletid.

God natt jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cornflake! Kjedeleg beskjed å få! Føles sikkert ikkje greit! Men flott at du er så positiv. Og dette kjem det faktisk berre gode ting ut av! :) Hent viljestyrken din, det er mykje lettare å slanka seg når ein har ein god motivasjon. Og no har du den aller beste: baby! Har du erfaring med slanking frå tidligare? er det noko du føler du har god peiling på, viss ikkje må du berre gje ein lys om du vil ha tips. Min erfaring rat det er tøffast den første veka. Men viss ein køyrer ein ordenlti nazi-stil, og ikkje tenker "dette skal vera ein livsstil, doifor må eg unna meg ditt og datt" så vil ein raskt- og i løpet av ei veka kjenna at kroppen kjenens lettare ut, ein får meir overskudd, mykje bra som skjer når sukker forlater kroppen. Og det trur eg vil gje deg ein enorm tilfredsstillelse!Og får ein den "kikken" så har det iallefall for meg gått fort og greit. Kejket når ein kjenner at ein har kontroll, viser daglig viljestyrke osv, det genererer gode følelser! Eg heier på deg og tenker at dei 10 kiloa forsvinn fort. Og så kjem dei forhåpentlegvis på att på sikt emd ein liten i magen <3 stor lykke-til klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!:)

bare 30 minutter igjen på jobb for min del nå også er det HELG! er så sliten nå....Ønsker alle dere skjØnne gullfisker en fin dag!

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt Tessy!

 

Atsjo!... her går det i nys og forkjølelse enda! blæ! mini har heldigvis bare fått det "litt" så ser ut som om hun slipper å ligge skikkelig... heldigvis!

 

Huff... gleder meg til sommern jeg! nå er det hardt å ha flere uker igjen med studier (mannen) og alle disse nærvepirrende ukene mine før jeg vet om spira har en sjanse...

Har hatt noen milde og fine dager med snøsmelting nå, deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter :)

 

Tessy: God helg :D Håper du får slappet skikkelig av i helga :)

 

lilleblomst: God bedring :) Jeg drømmer også om vår og snø som smelter nå..sukk..Skjønner godt at du gleder deg både til mannen er ferdig å studere og til du vet at alt går bra med spira :) Håper tiden går fort da!

 

I dag skal Leah være med ei venninne hjem fra barnehagen, hvis hun ikke ombestemmer seg igjen, hun har vært litt usikker på om hun tørr eller ikke, men i dag er det skal...så får vi se :)

 

Ha en fin fredag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Da har jeg akkurat levert Marihøna slash Prinsessen i barnehagen. Karneval i dag, det blir gøy! Fikk også vite at bestevenninnen hennes skulle bli storesøster av en av barnehagetantene, som også lurte på om vi skulle ha flere

:( Snuppa hadde nemlig snakket så mye om babyer i det siste.. Jeg avfeide det med at det var så mange rundt oss som var gravide, og tror de kjøpte den. Kjenner uansett at det er vanvittig sårt, og håper, håper at den stikkingen jeg kjenner i magen akkurat nå er en liten spire som prøver å feste seg..sukk..

Men dere, ville dere bare sagt noe til de i barnhagen om at vi feks har mistet, slik at vi slipper å få mer ubehagelige spørsmål, eller ville dere bare latt være å kommentere det?

 

Uansett, helg i dag! Tenker det særlig skal bli godt for dere, Tessy og Lilleblomst :)

 

Leah, gikk det greit å levere i barnehagen idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med helg ja!

Min kjære kom hjem i går, han må nok lese litt i dag, men heldigvis slipper han å kjøre i vinterferie/helge rushet! :)

 

huff verpesyk, ikke greit med sånne spørsmål... du får føle på det selv, men kanskje det er greit å si det hvis det blir mas om det oftere... Jeg har lurt på å si det jeg også, men ikke gjort det... Var sårt nå i januar (1år etter graviditet nr 1 som gikk feil) Da lekte mini med to like dukker, "tvillingene", så sa ped.leder at hun var den "perfekte tvillingmamma" og øvde seg til søsken... eller noe sånt... vondt da å vite at jeg mistet tvillinger for snart 1 år siden...

 

vil helst holde selve graviditeten hemmelig så lenge som mulig også, men gleder meg til å fortelle mini, og da er vel hemmeligheten ute ganske fort tenker jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk, jeg ville nok vurdert å si det hvis jeg var deg. Da slipper du jo i hvert fall flere ubehagelige episoder... Ikke noe morsomt når sånt skjer :( Jeg får også en del kommentarer innimellom, men biter fra meg med at det ikke er så enkelt eller noe sånt. Og de fleste vet at vi har slitt en del, så da tar de tegninga ganske fort. Synes ikke det er noen skam å slite, derfor har vi valgt å være ganske åpne om det (før vi fikk Anton, ikke så mange som vet konkret at vi prøver igjen nå. Men de fleste klarer vel å legge sammen 2 og 2, så er vel ikke noe stort sjokk...)

 

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for - gjør det som føles mest riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :) :) :)

 

Det er fredag og helg og det er snart vinterferie *juhu* kan det bli bedre *smiler* Jo en liten spire hadde gjort det enda bedre, men den kommer snart :D

 

Tessy, kose deg masse med fri dager :)

Passe godt på deg sjøl og den lille spiren :D

 

Lilleblomst, godt å ha fått hjem mannen tenker jeg :) Dere mp kose dere masse. God bedring søta :)

 

Leah, gikk det bra å levere mini i barnehagen idag?

Går nok bra når ho skal være med venninna si hjem tenker jeg *smiler*

 

Idag er det karneval i barnehagen til jentene.

Snuppa er en sååå fin heks, men spindelvev og edderkopp malt i ansiktet :) Da vesla så søstra si ble ho litt skremt og ville ikke være en engel som jeg hadde kjøpt:)

Spurte om ho ville være Snehvit, men nei da....hehe......spurte om ho ville være prinsesse Snehvit og det ville ho *ler* :P

Bare å legge til ordet prinsesse så går alt ;)

 

Verpesjuk, gjør det du føler blir riktig for deg :)

Sender deg en god klem <3

 

Cornflake, er det bra med deg? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesyk: Uff, ikke noe gøy med sånne kommentarer nei :( Jeg ville sagt noe hvis det skjer flere ganger, så du slipper sånne ubehagelige spørsmål. Så gøy med karnevall da :D I dag gikk det greit å levere, hun fikk en tåre i øyet, men vi ble enig om å spørre ei voksen om hun kunne sitte på fanget litt. Så jeg plasserte henne på fanget, ga kos og løp ut derfra nesten før jeg hadde fått på eg skoene, sånn at hun ikke skulle rekke å komme etter meg eller at jeg ikke skulle høre om hun gråt :P Er spent på om hun gjennomfører besøket hos venninna da :)

 

lilleblomst: Skjønner godt at det var sårt med den tvillingkommentaren ja :( Heldigvis er det ikke så mange uker igjen til du kan fortelle mini at du har en baby i magen :D Herregud som jeg gleder meg til å kunne fortelle Leah at hun skal bli storesøster, måtte det feste seg en spire snart før jeg blir gaaaaal :P

 

Tigerlise: Syns det er bra at dere er åpne om det, syns det er litt trist at det å slite er litt tabu. Jeg sier det også som det er om det kommer direkte spørsmål, men det er litt ubehagelig syns jeg. Heldigvis skjer det nesten aldri :)

 

Dossa: Har dere vinterferie i neste uke? Hmm..må sjekke når det er vinterferie her vi bor, kanskje Leah kan være litt hjemme hvis det blir få barn i barnehagen :) Hehe, prinsesse er et fint ord ;) Leah var heks i fjor på karnevall, men i år skal hun være prinesesse :) Men de har ikke karnevall før den 29. Vet ikke hvorfor de har det så sent, hører mange andre skulle ha i dag.

 

Cornflake: Jeg vurderte sterkt å komme på besøk til deg i går da jeg så bilde på fb ;) Men det ble jo litt langt desverre :P Har du noen gang laget makroner? Leah så noen spise det på barnetv i går og hadde lyst at vi skulle lage sånn (rosa må vite)..men vet ikke om det blir litt vanskelig for ei som egentlig hverken kan eller liker å bake :P

 

Leah er jo også veldig opptatt av babyer og spør stadig vekk om jeg har fått frø av pappan og om det er lenge til det og egget mitt smelter..hun sier at hun vet at det kan ta lang tid, men det har det jo gjort nå :P Litt søt også da..og nå vet hun jo ganske mye om både hvordan barn blir til og litt om hvorfor det ikke alltid er så lett å få til, det har hun jo sikkert ikke vondt av :) Men jeg håper nå likevel at hun slipper å vente så veldig mye lenger nå!

 

Samboern sier at jeg er blitt så flott etter at jeg begynte med zumba, og at jeg bare må fortsette med det..han har til og med lastet ned en ny video til meg :) Litt gøy å høre at han faktisk ser at jeg har gått ned 3-4 kg :D Så nå har jeg danset zumba i 1 time og føler meg så flink og flott skal dere tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm så deilig med vinterferie Dossa :) jeg må vente helt til uke 9 jeg ;) men men :)

Cornflake sender deg noen varme tanker :)

Wow Leah så flott at mannen oppmuntrer deg med Zumbaen da :) spennende å høre om vesla blir med vennen sin hjem i dag :)

Huff verpesyk ikke greit med sånne spørsmål :( du får føle litt på det :)

Jeg personlig er dritt lei av å få spørsmålet om når vi skal ha barn... ALLE og da mener jeg ALLE maser og spør er noe ordentlig dritt egentlig er vel ikke dem sin sak vel... Ja så har vi hus hund katt og stasjonsvogn og så?? Og nei vi blir ikke mer etablert enn det vi er nå!! MEN VI PRØVER og får det ikke til!!! Huff det var vel dagens ømme punkt her hos meg kjenner jeg blir så irritert er bare mamma som vet at vi prøver og vil ikke si det til noen heller for det blir i hvertfall bare mas med alle som har gode råd og tips!! Hrmf!!

Ja ja dagens utblåsning fra meg :) knis

Leah de makronene er jo ganske lette og lage og du kan jo lage en liten porsjon så klarer vesla det helt fint :) puh ble langt dette :)

Kose på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjo Hei: Kjedelig med masse mas om barn når man ikke får det til :( Folk tenker seg ikke om, spesielt ikke hvis de aldri har vært i samme situasjon selv, desverre :(

 

Jeg må vel prøve meg på makroner en dag, men må man ha sånn kakesprøyte? Har ikke det, pleier å bruke en brødpose når jeg skal sprøyte krem og sånt på kaker, men blir kanskje ikke så bra til makroner? Kan sikkert låne en av mamma i så fall :) Kan man ha sjokoladefyll i selv om man lager de rosa (med konditorfarge?) Haha, mange spørsmål gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut til å bli kjempe bra Leah, gleder meg til å se bildet av mesterverket :D

Artig at din samboer oppmuntrer deg :) Det setter prikken på verket det :wub:

 

Bare en time att så er det ferie på meg *juhu juhu*

 

Skjønner du blir irritert Tjohei, folk kan slutte og mase vel :P

Si det til den neste som graver og spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der sank tempen fra 37,30 til 36,50.

Betyr det at tr er på vei? IKM fra idag en gang hvertfall. Men vet ikke når hu kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf ja sier at det kommer når det passer seg sånn jeg :) her om dagen presterte hu ene på jobben å si at den dagen jeg ble gravid skulle hun flagge... Wtf?? Ja vel hvis det gjør deg glad så flagg i vei... Teite folk tenker jeg men vet de mener det godt ;)

Ha ha Leah bare å velge rosa conditorfarge ikke noe problem men folk kan jo skvette litt hvis de tror de smaker jordbær også smaker det sjokolade :) ha ha men der er det ingen grenser :) joda bare å bruke brødpose men kan bli litt klinete siden røra er litt flytende og den posen er ikke like stiv som en sprøytpose men ta to brødposer i hverandre så blir det nok bra :) og mye klin blir det vel uansett med en baker på 4 år he he :) gleder meg til å se resultatet :) hmmm ja hvit sjokolade er nok best siden mørk sjokolade med rosa farge kan bli en lite delikat farge :) knis ;)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det endelig ferie og jeg ligger rett ut på sofaen og nyter freden :) Gullet har med seg en fra klassen så de sitter oppe og spiller skylanders og koser seg masse :D De har hatt nedtelling på skolen idag *ler*

 

Jeg skal snart hente jentene. Var bare så godt å hvile seg litt så ligger litt til :) Så spørs det om jeg får den gamle kroppen ut av sofaen :P

 

Sola skinner idag og jeg får skikkelig vårstemning. Gleder meg til snøen smelter og det blir grønnere og varmere :) Er klar for våren alt jeg gitt :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med ferien Dossa! :)

 

bra du biter fra deg Tigerlise! jeg har gjort det jeg også. folk som har sagt at "når kommer nestemann/nr 2" osv... hender jeg har svart at "jo, nå har vi prøvd i over 1 år og mistet to ganger. en gang var det tvillinger!" mange som blir litt paffe, men overraskende nok så har jeg fått mange "huff da, vi mistet også mellom 1. og 2.", eller liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg sniker inn hit fra jobb igjen, hehe :)

 

Leah: Jeg har laget makroner ja, med både smak i og uten. Jeg kjøpte da mandelmel fra Sverige, finnes nemlig ikke i Norge. De som finnes på helsekostbutikker er fettredusert, og da vil ikke makroner holder seg fluffy. Du kan skolde mandlene og kverne de opp selv da. Jeg har ofte sjokoladekrem mellom mine makroner. Det er bilder av de på FB :)

 

Nå må jeg vel gå og trene. Til dere andre, lover å kommentere resten når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin: Det kan høres ut som at tr er på vei i dag eller i morgen da..Men om du enda har noen dager til ikm så kan det også være en festedipp :)

 

Kos deg i ferien Dossa :D

 

Jeg og samboern koste oss litt i dag ;) Og så dro vi ut og kjøpte lørdagsgodt og det jeg trenger for å lage makroner, så får vi se om jeg får det til i løpet av helga. Må skolde og male mandlene selv da, men det har jeg gjort en gang før og jeg syns det var utrolig gøy å male med mandelkverna :P Kunne holdt på i en evighet med det tror jeg, og jeg har fortsatt kverna som jeg lånte av mamma :D Og så kjøpte jeg hvit sjokolade, så da lager jeg rosa makroner med rosa sjokoladekrem :D Men dere, HVIS det blir noen igjen, hvordan oppbevares de best?

 

Leah ble med venninna hjem, så nå har jeg spist pitapizza og en bit sjokolade til dessert..og sett på det JEG vil på tv ;) Skal hente henne en gang mellom 18 og 18.30, så får hun vært litt oppe før hun skal legge seg :)

 

åh, i kveld gleder jeg meg til å se greys anatomy, private practice og the big bang theory og kose meg med en ny bit sjokolade :D Hva skal dere gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baah... leah, jeg skal være kvaaaalm!

Er 6+0 i dag i følge kalkulator og er helt sykt kvalm.

Har ikke kastet opp, da, men kjenner at jeg ikke helt har lyst til å føle meg slik i ukesvis.. skulle aldri ha vært bekymra for ikke å ha symptomer - for så kom det som bare rakkern...

Vanligvis ville jeg misunt deg sjokoladen, men ikke i dag...

 

Dossa, kos deg med ferie :)

 

Cornflake, keep your eye on the price - en nydelig baby er motivasjon deluxe for trening ;) dette får du til!

 

plopp i bollen!

 

Ellers så er snuppa i seng og jeg inntar horisontalen på sofaen!

 

God helg gullfisker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen etter treningen, hm...kjenner at jeg kommer tull bli støl i morgen. Jeg skal også trene i morgen, prøver prøver å holde fokus.

 

Dossa: Hvordan går det med deg søta? Du er jammen meg heldig som har vinterferie :) Det er mangepå jobben min som også skal ta seg fri, det betyr ekstra mye å gjøre for sånne som meg uten barn.

 

Leah: Et lite tips, husk å ha ekstra stekeplate under, sånn at makronene ikke sprekker på toppen. De gjør nemlig det ofte :(

 

Prøvekanin: Vanskelig å si når du nettopp har begynte tempe, må nesten se hele grafen hvis du skjønner. Men ja, tempen synker ofte under "coverline" den dagen tr kommer.

 

Tusen takk jenter som gir meg så mange oppmuntringerog gode råd og tips. Jeg skal prøve. Men må ærlig innrømme at 10kg føles som urealistisk på 3 mnd.

 

Plopp plopp...Ha en fin fredagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, så utruleg flink du er så trener så masse! Imponerande. Eg er veldig dårlig på det. Når eg har skulle gått ned i vekt har eg gått tur, rask gange i ein time. føler ikkje det koster emg så mykje, må ikkje slita meg ut framfor augene på andre, og ingen fokus på kropp/ utseende når ein er ute og går i jakke og bukse. så får ein frisk luft også. Eg syns ikkje 10 kilo på 3 mnd er urealistisk. viss du starter no for fullt så går det fint. Alle er jo forskjellige, min erfaring er at det går fort i byrkinga. Kanskej to kilo første veka når kroppen får småsjokk både ift ekstremt regelmessige måltider, fullstendig kutt av sukker, masse vatn og trimtur. Så går det kansekj litt seinare dei siste vekene. Det du vil får du til, eg har verkeleg tru på deg!

 

Leah, så herlig med positiv respont frå mannen! Slikt er til å bli glad av :)

 

Min mann er jo på jobb, eg savnar han, føler emg litt einsom. Sjølv om eg er samen med familie. Det er iallefall DEILIG å vera sjukemeldt!

 

Tjohei: Fy søren for ei drittdame på jobb! Eg og hadde slike damer, kan få aggresjonsproblem av mindre- rettogslett. Eg sa det til sjefen min ein dag, at eg avogtil følte at det var likefør eg kom til å gå fysisk til angrep på nokre av desse damene :) Hos oss løyste me det med at sjefen min tok saken opp med dei ulike avdlingsledarane, slika t alle fekk beskjed om at slikt er uakseptabelt å spørra om , og at eg skulle få fred. Og det hjalp veldig! Eg føler emd deg!

 

Dossa: Ha ein strålande ferie!!! <3

 

I dag skulle eg hatt termin med første babyen vår. DAgen har gått greit. Det lindrer jo sjølvsagt veldig mykje at eg er gravid. Ei venninne sendte blomster til meg som kom på døra her hos foreldra mine. Det kjem eg aldri til å gløyma. I dag er eg veldig veldig takknemleg for at eg er gravid ( det er eg jo kvar dag) men tenke rpå koss det hadde vore med denne dagen utan, og sender gode tankar til alle som har gått gjennom sine termindagar utan baby i magen. Eg har vore på to babybesøk siste veka og, det hadde jo også vore grusomt i desse tider utan den lille eg har med meg.

 

Eg ønske alle ein fin fredagskveld og helg.klem frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...