Gå til innhold

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar


*Ruger på novembersnuppe*

Anbefalte innlegg

Da synes jeg det var på tide på ny tråd, jenter!

 

Gratulerer med tantebesøk, Renate! Skjønner at du er veldig lettet etter en så lang syklus. Håper at kroppen din er i ferd med å vende tilbake til normalen igjen. Hvor lange sykluser pleier du vanligvis å ha?

 

I natt drømte jeg at jeg hadde festeblødning. Snodige greier. Håper at jeg er sanndrømt :) Akkurat nå skulle jeg ønsket at jeg hadde en jobb som innebar litt mindre selvdisiplin. Det er så lett å bare gå inn på BIM i løpet av dagen når jeg ikke har noen som pusher meg. Skal jo prøve å ikke tenke på det som eventuelt kan skje inne i livmoren min akkurat nå, men det er jammen ikke lett! Uansett hva som skjer denne pp er det jo godt at vi startet utredningen 6. mars. Er spent!

 

Idag fikk mannen min seg lapp i matpakken, uten at han vet om det. Skrev noen koselige ord, og håper han blir glad :D

 

Cornflake, krysser fingrene for positiv EL-test i dag! Deilig når ikke syklusene er så lange.

 

Dossa, nå nærmer EL seg med stormskritt for deg, juhu! Godt at jenta di er på bedringens vei :)

 

Metti, hvordan er formen idag? Forstår godt at du er helt utladet mentalt. Jammen tøffe runder dere har vært gjennom nå. Og som sagt, dersom du har lyst på en tur i løpet av helga, gi lyd!

 

Leah, hvordan er det med deg i dag? Har du klart å holde deg unna testene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med en ny tråd Verpesjuk :) Flink du som ordner opp *smiler* Så snill du er som skriver lapper til mannen din :) Tenker det får frem et smil :D

Er ikke lenge til dere skal på utredning *spent sammen med deg* :) Skal bli din tur snart snuppa ;)

 

Leah, har du testet idag?

Jeg er bare så nysgjerrig og spent :P

 

Cornflake, imorra har du time *spent* :wub:

 

Tessy, masse lykke til på UL idag, håper dere får se og høre et bankende hjerte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

verpesyk: Så koselig med lapp i lunsjen da, han blir sikkert glad :) Håper du er gravid nå!

 

Dossa: Bra med besteforeldre som stiller opp ja :)

 

Jeg har ikke testet i dag, klarte å skynte meg å tisse før jeg ble fristet :) Det er jo ingen vits egentlig, så nå må jeg prøve å unng¨å å teste i morgen også, så kan jeg få lov å teste på fredag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Metti, hvordan er formen idag? Forstår godt at du er helt utladet mentalt. Jammen tøffe runder dere har vært gjennom nå. Og som sagt, dersom du har lyst på en tur i løpet av helga, gi lyd!

 

Jeg er med på tur ja men i helga skal eg jobbe 12 timer hver dag og da er det ikke nye til overs men uken etter e eg med :)

 

Leah, hvordan er det med deg i dag? Har du klart å holde deg unna testene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da hvor mange sykluser?

 

Syklusene mine varierer fra 38-45 dager. Så blir spennende og se nå når den vil klaffe med spiren.

 

Dossa, ja, nå er det nok. Feberen til Ilyas var bare på 38,5 igår, helt til han våknet opp fra luren sin kl 21, da var den steget til nærmere 40 igjen. Har ikke målt idag enda, er nettopp stått opp. Men han var ikke noe spesielt varm, bank i bordet. Nå er det gått en uke!!!

 

God bedring til dere også.

 

Metti.. Skjønner du er sliten. Det hadde jeg vært også. Håper så inderlig at BEGGE eggene fester seg og at om 9 mnd sitter du med de skjønneste babyene dine.

 

Tessy, lykke til på UL idag.

 

Skulle kommentert flere, men er på mobilen og får ikke sett innleggene når jeg skriver. Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Får håpe det klaffer nå med spire :)

 

Metti: Tenk at du har 2 små i magen nå, krysser alt for at de holder seg der i 9 mnd :)

 

Jeg er helt utslitt etter å ha levert i barnehagen, vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Hun måtte til slutt bare bli holdt hardt fast av en voksen i barnehagen mens jeg bare gikk, hun gråt og gråt og ropte etter meg og sparket og sprellet :( Det er jo så grusomt å gå da, men må bare prøve den måten igjen..hele uka har det tatt nesten 1 time å levere hver dag, kan jo ikke holde på sånn :(

 

Ringte barnehagen da jeg kom hjem, ca 5 min etterpå, og da var hun i full lek og tøyset og lo med vennene sine. Snakket en stund med ei av de ansatte som egentlig er pensjonert men er vikar der nå, og hun skjønner meg så godt og sier selv at det er vanskelig for både meg, leah og de ansatte og egentlig vite hvordan vi skal få det bedre. Det er bare jeg som kan bestemme om de skal holde henne. Fikk råd om å si til Leah at i morgen så leverer jeg deg, gir klem og så går jeg, og at de ansatte bare må holde henne så jeg kommer meg ut. Må jo bare prøve det igjen, men har prøvd det før uten videre hell, så jeg vet ikke jeg..

 

I morgen skal hun være hjemme, jeg trenger en pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var den nye tråden ja, takk Leah :) Så flink du var som ikke testet - det hadde aldri jeg klart...

 

Kjedelig at det er så vanskelig å få levert i barnehagen. Anton er vanligvis helt grei å levere, men den senere tiden har han blitt VOLDSOMT mammadalt, og gråter ofte når jeg leverer. Da må jeg bare få de ansatte til å holde ham og løpe ut. Må jo bare ettersom jeg alltid er litt sent ute til jobb... Er vel også litt lettere å høre en 2-åring gråte enn ei på 4? Er liksom litt mer vanlig det. Håper metoden funker for dere, er slitsom for alle når det er sånn.

 

Fortsatt god bedring til Ilyas og Dossa-gull, og hurra for tantebesøk, Renate :D Det gikk lang tid for meg også før jeg fikk tilbake mensen etter SA. Så blødde jeg i 5-6 uker også. Håper det går kortere tid denne gangen, men det ser ut som det holder på å gi seg allerede faktisk (etter "bare" 3 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke kjekt for mammahjertene når ungene ikke vil at mamma skal gå fra barnehagen. Vi har hatt problemer med det i perioder, men jeg har kjørt den taktikken som har blitt anbefalt for deg, Leah, og bare gjort kort prosess. Så lenge man vet at det går fort over, tror jeg kanskje at de etterhvert forstår at man bare må gå. Men det er jo som Tigerlise sier litt forskjell på 2- åringer og 4-åringer her, siden 4-åringer forstår mye mer.

 

Hadde jeg vært deg, Leah, så tror jeg at jeg hadde sendt henne i barnehagen imorgen. Det er jo store muligheter for at du snart skal ut i jobb igjen, og da blir du mindre fleksibel i forhold til å kunne være igjen ved levering. Det samme gjelder når Leah snart skal få søsken. Men du kjenner uansett barnet ditt best, og vet hva som er riktig her. Lykke til!

 

Nå har jeg nettopp unnet meg en god lunsj i kantina, og er klar for en ny skriveøkt :)

 

Lykke til på UL, Tessy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger på dette barnehagestyret :) Jeg syns nesten det er værre nå enn da hun var mindre, hun gråt nesten hver dag da jeg gikk fra henne hos dagmamman også, men da var hun jo 1-3 år, så det var litt mer 2normalt". Selvsagt tungt for mammahjerte da også, men det er nesten værre jo større hun blir :(

 

Jeg skal snakke med henne i dag også, hver eneste dag snakker vi om dette, for hun kan begynne å gråte om kvelden og spørre om hun kan være hjemme dagen etter. Og hver eneste kveld spør hun om hun skal i barnehagen dagen etter og hvor mange dager det er til hun skal ha fri. så syns vi snakker og snakker om dette, og hun sier noen ganger at hun skal være flink dagen etter å ikke gråte og følger det opp med å være flink, men ikke så ofte som jeg skulle ønske :/

 

Jeg prøver å ha henne hjemme 1 dag i uka hver uke siden jeg er hjemme, så hun skal få være hjemme i morgen..men fredag blir det barnehage igjen, da skal hun være med ei venninne hjem..hvis hun ikke ombestemmer seg da.

 

Tigerlise: Jeg angrer litt nå på at jeg ikke testet, mangler liksom noe når jeg ikke kan gå 1000 ganger inn på badet for å studere en test :P Må prøve å klare det i morgen også, og så skal jeg teste på fredag..men er den negativ så må jeg prøve å holde til mandag. Det er hardt :P Håper du er ferdig med blødninger snart, kjempekjedelig at det varer så lenge. Jeg blødde bare litt over 1 uke heldigvis, men så mistet jeg jo ganske tidlig også da.

 

verpesyk: Når jeg jobbet så måtte jeg levere i det barnehagen åpnet og det var stress for å komme seg fort ut av barnehagen for å rekke jobb..husker jeg dro gråtende derfra mange ganger, for da kunne jeg ikke være til hun syns det var greit. Så hvis jeg får meg jobb så blir det jo tilbake til det, har bare litt mer dårlig samvittighet nå siden jeg ikke skal noen steder..skal bare hjem, og det vet hun jo :/

 

Hva spiste du til lunsj i dag da? Deilig å unne seg noe godt :) Jeg unnet meg ostesmørbrød med tacosaus jeg :P

 

Nå har jeg danset zumba :) Fikk ikke gjort det i går, men fikk litt trim likevel da vi var på skirenn på ettermiddagen og jeg måtte gå runden sammen med henne og holde henne etter noen fall som gjorde vondt i rompa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg mente også Leah, det må være verre at en 4-åring gråter enn en på 2. Han bæljer jo rett som det er likevel (og er like blid etter 2 sekunder...), så det gjør meg ikke så mye. Det er som du sier mer "normalt". Håper uansett at det ordner seg, det river i mammahjertet når de små ikke har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns du har rett.. jeg husker jo at det var vondt når hun gråt da også..og jeg gråt ofte da jeg forlot dagmamman mens jeg hørte at hun hylte inne..så vondt i mammahjerte får man vel uansett..slipper ikke unna :P Men ja, jeg vet ikke..er litt værre når hun hyler "neeeeeiii, mamma ikke gåååå, jeg vil ha deg..maaaammmaaaaaaa.." Hun er jo så stor nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er ikke lett når ungene gråter og ikke vil i barnehagen :( river skikkelig i mammahjerte da kjenner jeg :(

Er jo som dere sier stor forskjell på en 2 åring og en 4 åring. Skjønner mer når de er 4 år og klarer å uttrykke seg bra.

Jeg føler med deg Leah *klemme på*

 

Jeg har gjort som Tigerlise anbefaler, gjør kort prosess, sier hadet og gir en klem så går jeg. Helt forferdelig når vesla gråter og roper etter meg. Stikker vondt i mammahjerte. Men jeg er litt heldig for vesla har sin storesøster i samme barnehage og snuppa trøster vesla så godt ho kan *smelt*

 

Neste uke skal katta vaksineres og stereliseres :)

Mannen synes litt synd på pus som han sier får klipt vekk ballene sine :P *ler*

 

Er min tur å kjøre guttene på treninga idag.

Og imorra er det turn. Snuppa har vært hjemme siden fredag sist uke, god selskap med vesla. Men imorra skulle ho i barnehagen fordi ho skal ha med seg sin bestis hjem :)

 

Hvordan gikk det på UL idag Tessy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, hvordan gikk det i dag?

 

Dossa: Så godt å ha storesøster i samme barnehage som kan trøste litt når mamma går :) Hehe, ja det er nok litt sympati fra mannfolka når dyregutta skal steriliseres :P Får håpe Strofe ikke bryr seg for mye om det :)

 

Da jeg hentet i dag så fikk jeg vite at ene i barnehagen har hatt en samtale med Leah i dag om dette som skjer på morgenen, og at siden hun har det så fint og gøy i barnehagen ¨så trenger hun ikke å gråte når jeg går. Men de sier ofte til henne at mamma blir jo så lei seg når du gråter osv, men det blir jo litt feil da..Leah skal jo ikke skjule sine følelser for å spare mine, det er jo omvent det skal være..så liker ikke at de gjør henne ansvarlig for hva jeg føler da. Fikk også streng beskjed om at jeg måtte skjerpe meg også, ped.leder mener at jeg er en del av problemet, at hun klarer å "lure meg" med tårene sine. Jaja, i morgen skal hun være hjemme og på fredag skal jeg bare gå som avtalt..skal snakke masse med henne om det i kveld og i morgen, så får vi håpe at det ikke blir like ille som i dag :)

 

Ps..utrolig godt å ha dere å snakke med dette om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med ny tråd ;-) tok en test i dag, bare for å sjekke siden jeg ikke har noen symptomer..og test streken kom med en gang og ble sterkere enn kontrollstreken.. så da driver jeg vel og bekymrer meg for ingenting.. synes det er så lenge til første kontroll.. huff..

 

Ble litt ego her...og skriver på tlf,så ser ingen innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, tror nok de kan ha litt rett i at det har med deg å gjøre,men synes ikke det er noe greit at de gir henne ansvaret for dine følelser. Vi har slitt med å levere snuppa, men har alltid gått lettere for mannen min enn for meg- myyyye mer gråting med meg enn ham. Men nå har jeg hatt en jobb å rekke,så kunne ikke bli værende uansett, men jeg er mer sensitiv for gråt og da prøver hun seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i barnehage og hvis det kan være til trøst så går somregel gråtinga ganske fort over. Noen sluttet bare mamman/pappan var ute av synsvinkel:)

 

Selv sitter jeg her og lurer på om jeg har IKM snart eller ikke :P Har jo ikke hatt tegn til EL eller at jeg er gravid. Nå har jeg jo aldri merket noe til EL heller. Dessuten har jeg aldri vært gravid så vet ikke om jeg merker noe til det heller :P

Håper bare ikke at jeg er en av de personene som har eviglang syklus. Har nemlig opplevd å tr på besøk i 3 uker i strekk og 11 uker opphold til neste gang før jeg begynte på pillene.

 

Er litt dårlig til å svare alle her, men håper alle har hatt en fin dag:) Og ønsker dere som snart har lykke til. Håper også dere som skal teste snart får positive tester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Leah. Eg har jo ingen barn og har difor ikkej erfaring påd ette området med levering i barnehagen. Kan berre sei at eg syns det hørs veldig stritt ut, for dykk begge. Og enig også i at barenhagen ikkje skal gje ho ansvaret på den måten.

 

Med all saansynlegheit så er jo ikkje dette noko alvorleg ,men kjente eg syns det var litt vondt å lesa, så vil berre spørra om du er heilt sikker på at ho har det bra i barnehagen (ja eg veit at barn kan gråta over adskillelse og likevel ha det bra) og eg har og lest at du srkiv at de snakkar masse om dette kvar dag, det e rjo kjempeflott. Men er du sikker på at det ikkej er noko ho er redd for i barnehagen? (ikkje meininga å gjera det verre for deg) og så er det jo også leit uansett at ho syns det er så tungt å skiljast. Eg syns det er fint at ho skal vera heime i morgon. Så lenge du har helse til det, så tenker eg (og sikkert mange som er uenig) at det gjerne er ein god ide og ha ho meir heime...? Det blir vel ein avveing, barnehagen kan sjølvsagt tilby noko anna enn heimen, ift opplevelser, leik osv. men kanskej det ikkje er dette som er viktigst for ho no? Viss ho koser seg veldig i barnehagen, så vil ho kanskej gje utrykk for savn også med å vera vekke? ( eg veit at barnehagar er veldig opptatt av kontinuitet osv) eg veit berre ikkje om eg sjølv hadde orka det som du går gjennom no, og leit å høra at det har vart så lenge... Sender ein god klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger alle sammen :)

 

Lilla: Jeg er helt sikker på at hun trives veldig godt i barnehagen, for hun vil ikke hjem når jeg henter, og hun leker hele dagen, spør aldri etter meg på dagtid og er aldri trist..stoler på barnehagen når de sier hvordan hun har det mens hun er der. Men dette med å si hade det er hun ikke flink til, hun kan bryte ut i gråt etter at noen som har besøkt oss drar f.eks..Men det er så jævlig å dra når hun hyler etter meg, måten hun gråter på er en måte som jeg aldri hører ellers, bare når jeg går fra barnehagen.

 

Hun savner ikke barnehagen når hun har fri, hun var mye hjemme i sommer og ville ikke i barnehagen selv om hun savnet vennene sine. Men hun har det så bra i barnehagen, det er vel bare det at det er litt bedre å være sammen med mamma..selv om jeg er gørrkjedelig til tider :P Har i alle fall hatt henne hjemme 1 dag i uka siden jeg kan det nå, så samvittigheten min har det i alle fall litt bedre :) Tusen takk for klemmen, det er veldig godt å få snakke med dere om dette, for det sliter på meg og selv om barnehagen er suveren og hjelper så godt de kan og sier at de forstår at det er vanskelig, så trenger jeg bare å få ut min frustrasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Huff Leah, det er sikker ikke noe lett for deg dette her :( Som Lilla sier, det er jo mulig det er noe i barnehagen hun ikke er helt komfortabel med. Mener å huske at hun har grinet og ikke ville i barnehagen tidligere også. Sender deg en klem.

 

Hvordan går det med deg Metti?

 

Dossa: Det hadde vært koselig hvis du hadde blitt med på ferie. Tror mennene våre hadde blitt gal av skravlingene våre :D Godt å høre at det går bedre med jenta di. Du da? Føler deg fortsatt frisk?

 

Tessy: Hvordan gikk det på ul i dag?

 

Jeg er litt i min egen boble i dag. Gruer meg litt til i morgen, og all energi og krefter går tull tenke på hva som kommer til å skje. Prøver å slapper av, men kjenner dette med prøvingen begynner å gå løs på min psykisk helse..huff huff..Men ellers har jeg det bra :D El er vel snart her, teststreken er like sterk som kontrollstreken i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: Ja, det stemmer at hun har hatt sånne perioder før også..barnehagen mener det har blitt værre de siste 6 mnd da, men jeg vet at hun har vært sånn fra hun var 1 år og gikk hos dagmamman også. Hadde håpet det ville gi seg jo eldre hun ble. Men vet hun har det bra i barnehagen, det sier hun selv også og har bare fine ting å fortelle når hun kommer hjem, bortsett fra en og annen krabgel med ene venninna ;) Takk for klemmen, tar i mot alle klemmer med glede i dag :D

 

Og jeg skjønner at du både grubler og gruer litt for i morgen, tenker det blir godt når morgendagen er overstått :) Håper du får gode nyheter og at ting vil skje fort :)

 

Jeg har forresten sendt en jobbsøknad i dag på en stilling som økonomimedarbeider, så kryss fingrene :) Fikk mail tilbake ca 1 time etter med takk for søknaden og beskjed om at de skal gå igjennom søknadene i neste uke og vil gi meg beskjed om hvordan det blir videre etter da. Kanskje jeg får komme på intervju før mnd er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem Leah :) :) Det er helt feil av barnehagen å gi jenta di ansvaret for dine følelser. Man skal ikke skjule følelsene sine. Så spennende at du har lagt inn en søknad :D

Håper du får positivt svar søta :D

 

Cornflake, det er bra med meg, søt du som spør :wub:

Øyet mitt er bedre, ikke så rødt som det var igår. Da så jeg jo ut som en ond heks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah: Enig om at det ikke er riktig å legge ansvaret på dattera di. Synes også du burde si det til de som jobber i bhg, at det er fint de prater med henne, men vinkle det på en litt annen måte.

 

Da jeg jobbet i bhg opplevde jeg flere barn som gråt da foreldrene skulle dra. De store som de små. Merka på ho ene at hun tvinnet mammaen sin rundt lillefingeren - SKIKKELIG! Og det skjedde ofte at dattera fikk være med hjem igjen (mora er student, og studerte hjemme) Og siden hun fikk lov til dette en gang, benyttet hun tårene sine OFTE for å få lov til det igjen... Så jeg tror at tipsene over om å gjøre prosessen kort og levere, kose og si hade - uansett.

 

Ilyas er som regel veldig enkel å levere. Sier ikke hade til meg en gang. Men noen ganger har han sine stunder hvor han gjerne vil i bhg, men at jeg skal være med inn. Da bruker vi å lage en avtale når vi kler av Ilyas om jeg jeg kan være med inn på avdelingen, men så må jeg dra etterpå. Og det bruker å funke, og har bare opplevd 1 gang at han gråt når jeg har levert... Og det var i den perioden hvor jeg pendlet til Oslo og brukte aldri å levere/hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Så bra du ikke ser ut som ei ond heks lenger ;) Enig i at man ikke skal skjule følelsene sine, i alle fall ikke barn :)

 

Renate: Jeg skal prøve den metoden atter en gang, håper vi slipper så mange morgener med hyl og skrik. Vet at hun ikke gjør det for å få bli med hjem, for det får hun ikke uansett, men hun vil veldig gjerne at jeg skal være der sammen med henne..har spurt meg mange ganger om ikke jeg kan jobbe i barnehagen hennes, for jeg har jo ingen annen jobb :P Kun en gang for noen mnd siden at jeg tok henne med hjem, men da var det KUN vikarer der som hverken jeg eller hun hadde sett før, så ikke noe hun har bedt om før eller siden, og heller ikke aktuelt for min del. Lurer på at det ligger i det at hun vet at jeg er hjemme, og at pappan er hjemme selv om han sover..det føles sikkert litt urettferdig og rart at hun ikke får være hjemme da..men jeg vet ikke jeg.

 

Setter i alle fall stor pris på at dere snakker litt rundt det med meg :D

 

Nå vurderer jeg en film, eller å bare legge meg..hmm..er så lite fornuftig i dag at det blir nok film ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har desverre ikke noen tips til deg Leah iogme at ikkje har noe erfaring på det områden men jeg krysser fingrene for at det ordner seg snart... KLem

 

Dossa : Hørtes ikke noe godt ut me vondt øye

 

Cornflake : Spent Spent Spent

 

I dag har eg kjent litt i puppene og magen noen som eg syns er rart siden eg ikke har hatt eggløsning og tatt de samme tablettene siden fredag men alt er velkomment :)

 

natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) beklager sein oppdatering her...vært så sliten i dag og vi venta en hel time på å få komme inn! (rart vi skal velge privat?!) Dessuten ble jeg ringt om jeg kunne jobbe i natt og da sa jeg ja...så har også sovet.

Men over til det viktige:P Alt ser greit ut med lille spire, målt til 8+6 i dag, med bankende hjerte og vi er lykkelige:):) Så dette skal gå bra! Men han måtte skremme meg litt da, for sist vi var der så så han fint med utvendig ul, denne gangen så han ikke noe serlig utvendig så det ble invendig ul...fikk litt nerver da ja:P

 

Håper dere har hatt en fin dag alle sammen!!:)

 

Jeg jobber på og tenker bare på en ting, spahelgen med min kjære!! <3 samt at lønninga neste mnd bør bli rimelig bra, så mye ekstra som jeg har jobbet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...