Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?

• Logg inn for å svare
321 svar til dette emnet

#141 Høytoppåfjellet

Høytoppåfjellet

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 450 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 11:52

Håper du kommer etter fort som fy! ;)

Vi hadde forresten kun sex på de to dagene jeg fikk MAX denne gang, mens sist så hadde vi to dager før også. Så det skal iallefall holde med bare to ganger når man har MAX :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#142 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 12:08

Tusen takk:D Godt å höre egentlig:) Vi hadde oss den förste dagen med max og dagen för det som da viste höy, så i prinsippet skal jo det holde:) EN dag sier nå jeg, så skal jeg også få ta del av den utrolige reisen som starter med en positiv graviditetstest:):)

#143 sjoko10

sjoko10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 14:11

Vis innleggmicke78 skrev 27 mars 2012 - 07:40:

God morgen alle:)
Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.
Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.
önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.
Sjoko: Hvilken dpo er du på?

skal innrømmet at vet ikke helt hva alle disse forkortelsene betyr. men er på dag 27 i dag vis det var det du mente :)
jeg tror og er gravid hver månde. men neida. nå er forventet mensen på fredag. så vi få se

#144 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 14:29

Days past ovulation = dpo :) Altså hvor mange dager du er etter EL :) Jeg har forventet IKM (ikkekommende mens) på lördag, men jeg har bare 26 dagers syklus da:)

#145 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 27 mars 2012 - 17:50

Forstår ingen ting her! Er på dpo 10 i dag, men sent i går kveld var jeg superkvalm og spydde 1 gang! Det må jo väre for tidlig om jeg evt er gravid eller??? Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten og har heller ikke värt i kontakt med noen som har värt smittet (var på fjellet i helgen), så det kan det ikke väre. Jeg har ingen andre unormale symptomer enn det. De vanlige ömme puppene som bruker å komme rett etter EL er jo såklart her og litt stikking i den eneste eggstokken jeg har, men ingen ting annet. Hva annet kan man spy av da? Jeg åt det samme som mannen, så jeg tror ikke det var noe med maten heller, for da hadde vel han blitt syk også. Jeg er DRITTLEI av å tro jeg er gravid hver bidige måned, så det er nesten så jeg ikke orker å håpe, men nå er det klart at jeg ser et lite håp igjen... OM jeg skulle väre gravid, er jeg liksom 3+3 i dag, og det er vel tidligst noe poeng å teste för i morgen eller på torsdag. Hva tror dere??

Lykke til med denne måneden 86_btm - alle gode ting ER 3:) Og jeg sliter ofte med sånne tanker også, det tror jeg vi alle gjör og det er vel en del av denne prövingen man dessverre må ta med seg. Jeg har ikke gått på p-piller på 10 år, så jeg kan jo også kjenne at jeg blir livredd. Vi har prövd i 9 pp nå og det er min andre måned med cbfm, så vi får jo se da.
Bentix: Håper syklusen din vil stabilisere seg fort:) Tror ikke cbfm er noe särlig å bruke om du har syklus på mer enn 42 dager.
önsker nr 2: Når er det du pleier å få EL da? Jeg får bare positivt för dag 13 jeg, så her er den tidlig, men så har jeg en syklus på 26-28 dager og da.

å så utrolig spennende =) det kan jo være....tvi tvi!!
Jeg satser på de 50 dagene var ett en gangs tilfelle. Er jo veldig vanlig at det tar litt tid før man får mensen igjen etter at man har brukt p-piller. så satser på det jeg =) Optimist i dag ;)

Gratulerer så masse høytoppåfjellet =)

#146 cindy85

cindy85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 816 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 18:14

vi hadde sex kun dagen før med "høy" og dagen jeg hadde el.(max).den viste max dagen etter også,men hadde ikke sex da og jeg er gravid nå,takket være monitoren:)
@-(-- Venter enda på snuppa som skulle vært her 3 des 2012 --(@

#147 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 18:31

Vis innleggcindy85 skrev 27 mars 2012 - 18:14:

vi hadde sex kun dagen før med "høy" og dagen jeg hadde el.(max).den viste max dagen etter også,men hadde ikke sex da og jeg er gravid nå,takket være monitoren:)
åhhh, jeg er så glad for at du skriver det - det gir meg et godt håp!! Gratulerer så mye igjen!!:)

#148 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 18:32

Vis innleggBentix skrev 27 mars 2012 - 17:50:

å så utrolig spennende =) det kan jo være....tvi tvi!!
Jeg satser på de 50 dagene var ett en gangs tilfelle. Er jo veldig vanlig at det tar litt tid før man får mensen igjen etter at man har brukt p-piller. så satser på det jeg =) Optimist i dag ;)

Gratulerer så masse høytoppåfjellet =)
Ja, det tar ofte noen sykluser för den blir normal. Det er sååå deilig med cbfm, jeg slapper av på en helt annen måte nå:)

#149 sjoko10

sjoko10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 18:50

Vis innleggmicke78 skrev 27 mars 2012 - 14:29:

Days past ovulation = dpo :) Altså hvor mange dager du er etter EL :) Jeg har forventet IKM (ikkekommende mens) på lördag, men jeg har bare 26 dagers syklus da:)

da skjønner eg litt mer hehe :) er på dag 27 på syklusen. fikk m i dag. har IKM på lørdag og faktisk. men vet ikke hvor langt tid jeg får mensen etter det er kommer på skjermen

#150 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 27 mars 2012 - 19:14

Når er det den begynner å spørre etter å tisse på pinner? Jeg er bare på dag 3 i syklusen enda.

#151 sjoko10

sjoko10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 19:27

Vis innleggBentix skrev 27 mars 2012 - 19:14:

Når er det den begynner å spørre etter å tisse på pinner? Jeg er bare på dag 3 i syklusen enda.

på dag 5 eller 6

#152 ønsker nr 2 *venter nr 2*

ønsker nr 2 *venter nr 2*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 160 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 20:06

Gratulerer Høytpåfjellet!!!

Så koselig at det funker for dere, nå er det altså to stk som har klart det denne mnd :-)

Hvor lenge har dere prøvd.....? Kanskje dere har skrevet det før uten at jeg husker det:-)

Her hadde jeg av en merkelig grunn max i morges også.....skjønner ingenting.....max i to dager....????? Kan vel ikke stemme?!

Har vært opptatte her i huset da som dere skjønner ;) :D

#153 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 20:17

Bentix: den förste gangen ber den om pinne dag 6:)

önsker nr 2: Joda, det er normalt, det er rett og slett sånn det skal väre - max i to dager:) Så kommer sikkert en dag med höy og så 1 dag med lav og så slutter den spörre om pinner:)

#154 Tina-30

Tina-30

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 394 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 20:22

Så morsomt at det har funka for 2 denne mnd:) superglad på deres vegne! Jeg er på dag 27 i dag,men den har ikke begnt å blinke ``M``. Hm..håper den gjør det i morgen da.. har så ømme pupper,vondt i korsryggen og i hodet. Men nå har jeg trodd hver mnd at det har klaffet hehe. Har så lyst til å ta en test men føler at det er tidlig? Tror jeg hadde max dag 17 og 18.. vi hadde sex  en gang`på``høy`` og ``en gang på max

#155 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 20:50

Da er du på dpo 8 i dag da:) Den skal vel begynne å blinke ca 4 dager för IKM, iallefall gjör den det på meg:) Vi har noen spennende dager fremfor oss;)

#156 Høytoppåfjellet

Høytoppåfjellet

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 450 Innlegg:

Skrevet 27 mars 2012 - 21:34

Vi har prøvd i ca et halvt år, noen mnd mer aktivt enn andre :P Men nå har jeg altså blitt gravid to mnd på rad :)

#157 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 28 mars 2012 - 06:43

Kjempeheldig er du Höytoppåfjellet!! :)
Jeg testet i dag på 11dpo - blendahvit! åpnet til og med opp testen:( Regner med att man vil kunne se en pitteliten antydning til farge om man skulle värt gravid, så da er vel löpet kjört denne måneden også og det er bare å inse at det ikke blir ett 2012 barn:(

Fikk vite at en venninne var 13 uker på vei nå. Jeg kommer nok ikke til å väre mye sammen henne de neste månedene dessverre. Orker rett og slett ikke se/höre hennes glede når det kommer till ultralyd, vognkjöp, kjönn og ryggvondt:( Höres barnslig ut, men det gjör for vondt... De hadde en 5-årsplan - ble gravid på förste pp. *sukk*

Hvordan går det med dere andre?

#158 ønsker nr 2 *venter nr 2*

ønsker nr 2 *venter nr 2*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 160 Innlegg:

Skrevet 28 mars 2012 - 11:53

Men når er IKM da Micke78? Løpet er ikke nødvendigvis kjørt ennå, så hold motet oppe!
Det er uansett tungt med slike dager der håpet og motet hele tiden blir brutt ned.

Jeg kjenner meg VELDIG godt igjen med den sjalusifølelsen man kjenner når alle rundt blir gravide. Dersom det er en god venninne, ville jeg rett og slett fortalt henne hvordan du har det og at du syns det er vanskelig med hennes graviditet. Ellers kan du risikere å miste vennskapet.
Jeg gjorde den tabben to ganger da vi prøvde på baby nr 1. Angrer nå.

Jeg har vært mer åpen i ettertid om våre barneproblemer, og har møtt mer forståelse og slikt.

Jeg har også venninner som har planlagt nøyaktig hvilken mnd de skal bli gravide i....og så klaffer det! Det føles ubeskrivelig irriterende og urettferdig.

Det er lov å føle sånn når man sliter. Det er sjalusi og misunnelse, og selv om det ikke er noe å være stolt av, så er det likevel en mennesklig følelse.

Såvidt jeg husker, hadde ikke du eller mannen din vært til lege ennå?
Kanskje dere bare burde få fortgang i det? Det kan jo hende det bare er en bitteliten filleting som gjør det vanskelig for dere og som det er enkel behandling på :)

Husk at 90% blir gravide på egenhånd til slutt. Jeg brukte 16 mnd med prøving før det gikk.

Dersom du skulle være av de 10% som ikke får det til, mener jeg at 80% av disse igjen får det til via assistert befruktning. Så barn får du til slutt, det må du bare tro på!

Her er EL over for denne gang, fikk høy i morges, som du skrev i går Micke78 :)

Har gjort det vi kan (og mer til) denne gangen så nå blir det spennende å se......har ikke helt troen selv. Er litt stresset og lei meg selv om dagen. Fire vennepar er nå gravide med sine nr 2 og 3 og spør oss når vi skal sette i gang igjen osv....

Det er tungt å slite med å få barn..... :(

Godt vi kan bruke slike forumsider da og dele våre bekymringer med!!

:D

#159 micke78

micke78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 29 mars 2012 - 09:16

Önsker nr 2: Tusen, tusen takk for at du tar deg tid till å skrive disse ordene - du aner ikke hvor mye det betyr for meg!! :)
Testet i dag også, på dpo 12 og den var også blendahvit. Jeg PRÖVER å tenke at for hver måned det ikke går, er det en måned närmere at jeg blir gravid - for som du skriver så er det normalt å bruke 1 år. Bare ikke alle dager disse tankene vil overbevise meg. Jeg ser jo helt klart at folk her inne blir gravide etter mange fler pp enn både meg og deg så det kjenns godt at det faktisk finns håp etter mange pp også:) Også du:)

Jeg skal reise bort i helgen og hun som er gravid skal sitte på 65 mil, så kanskje jeg skal prÖve å ta opp temaet da. Jeg kjenner jo ikke så mange her og det er jo lett å miste vennskap, som du skriver om man ikke kan väre ärlig om det her. Jeg kjenner fortsatt den fÖlelsen jeg kjente når hun satt her i sofaen og fortalte det, det var som et slag i magen og jeg ble knallrÖd i ansikte - fikk nesten litt sjokk. Ikke noe gÖy å spille normal resten av det besÖket...

Vi har ikke värt hos spesialist om det, men jeg har avtalt med legen min at i mai sender vi inn sÖknad til spesialist, så da skjer det noe iallefall:) Ser jeg at det går lang tid, så går jeg privat! Hadde man bare fått beskjed om det ikke noe galt, evt fått mediciner om det er det, så kan man kanskje slappe av litt. Det er lettere å vite enn å ikke vite liksom, uansett om det er negativt:) Vi har jo ikke prÖvd ett år enda, for det var i juli vi startet. MEN jeg har värt uten prevansjon i 10 år fÖr dette forholdet med to forskjellige kjärester og derfor tror jeg at jeg er redd, for man skulle jo tro at man ble gravid en eller annen gang på de 10 årene liksom og det har jeg ikke blitt. Men jeg har ingen tegn til at det er noe feil heller - verdens mest normale syklus liksom. Og når jeg måtte fjärne eggstokken så sjekke kirurgen meg inni magen og da så alt bra ut. Så jeg vet da sÖttern jeg...

Så bra du har fått max og går over i dpo land -selv om det kan väre noen laaange dager, så vet du at du ikke kan gjÖre noe mer den måneden uansett for å bli gravid, det er bare vente og se:) (og begynne kjenne etter symptomer;))

Jeg er mer og mer inne på det forumet her. Det er godt å se andre i samme situasjon og kunne prate om up and downs:)

Klem fra meg! Og god helg! :)

#160 sjoko10

sjoko10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 29 mars 2012 - 14:01

nedtur. der fikk eg mensen :( begynner å bli litt lei nå :(