Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?
Skrevet 15 februar 2012 - 07:39
Snarvei til forumene
Skrevet 15 februar 2012 - 08:28
Skrevet 15 februar 2012 - 14:05
Jeg er på dag 9 i dag og siden teststart for 4 dager siden, har den vist HöY fruktbarhet og sålangt har vi hatt sex hver dag. Sprörsmålet er jo hvor lenge maskinen viser höy för max. Tenkte forsöke ha oss hver dag den viser höy, men skal den holde på sånn her så vet jeg ikke;) hehe
Jeg har iallefall 26-28 dagers syklus, så jeg håper den viser max snart:)
Når starter du med den?
Skrevet 15 februar 2012 - 21:31
Skrevet 15 februar 2012 - 21:55
Jeg har brukt cbfm i noen mnder nå, men har slurvet en del med testingen, men har sjerpet meg nå :-) er nå på dag 8, og siden dag 6 har den vist 2 streker. Så her er det også fullt kjør :-) når på dagen tester dere? Jeg har et problem ang tidspunkt på morgenen, har en jobb som gjør at jeg ikke alltid er tilgjengelig innen de 6(?) timene, derfor har det ikke blitt testet alle dagene :-\ dette ødelegger jo for hele den prøve mnden...
Skrevet 16 februar 2012 - 14:22
Joiner denne.
Min første mens med denne var 4, og den har vist høy en stunt nå.
Har jo fortsatt noen pinner igjen, så håper på max snart
Vi prøver å holde oss litt vi da. Har nå prøvd å bli gravid i 9 mnd og vi har oss hver dag/annen hver dag men ingenting har skjedd. Så nå tenker vi at vi skal holde oss i 3-4 dager, MEN det har vi ikke klart enda. hehe... Blitt to hele dager på det meste.
Jeg har jo endometriose i tillegg så er jo livredd for at EL ikke skal toppe seg.
Merker jeg stresser litt med at jeg skal bli gravid.
Jeg var så utrolig innstilt på at jeg skulle bli gravid kjapt så hver mens har vært utrolig negativt. Herregud min mor har 6 unger men jeg klarer ikke å få en? hehe...
Nei tror jeg må stresse litt ned og prøve å ikke tenke så mye over det....
Skrevet 16 februar 2012 - 20:44
Da er vi i samme båt.. Har også endo, har prøvd på å få barn i 1 år nå. Har hatt en SA i sommer. Cbfm har ikke slått så bra ut på meg enda.
Kan jeg spør hvordan din mens har vært nå med endoen? Min syklus er på 14 dager nå de siste måndene.. Så forstår ikke så mye av min egen kropp :-\ har heller ikke fått noe info ang endoen.. Så sitter egentlig som et spørsmålstegn her :-\ håper du kan hjelpe meg å forstå :-)
Skrevet 16 februar 2012 - 22:16
Hopefull90, mitt vindu er mellom 6-12, passer meg perfekt. Håper du finner en tid som passer deg, det er jo spesiellt viktig siden du har endo. Jeg har med meg min i veska jeg altså, så jeg tisser på pinnen uansett hvor jeg er;) hehe
önskerBIM87, tenker akkurat det samma, og "alle" andre blir jo gravide nesten uten å pröve... MEN snart er det vår tur!
Blir spennende dette her:)
Skrevet 16 februar 2012 - 22:23
Skrevet 16 februar 2012 - 22:25
Skrevet 16 februar 2012 - 22:34
Jeg og min samboer prøver på vårt første barn, så spennte er vi begge to :-)
Skrevet 16 februar 2012 - 22:36
Skrevet 16 februar 2012 - 22:40
Skrevet 16 februar 2012 - 22:53
Dette er første pp. med monitoren for min del
Dette er mine testresultater (og dagene vi la inn akskjer
06.02) Dag 6. - HøY (rett på HøY med første test)
Dag 7. - HøY
Dag 8. - HøY
Dag 9. - HøY (aksjer)
Dag 10. - HøY
Dag 11. - MAX (aksjer)
Dag 12. - MAX (aksjer)
Dag 13. - HøY
Dag 14. - LAV
(15.02) Dag 15. - LAV
Nå krysser vi alt som er for at spiren sitter denne gangen!
Skrevet 16 februar 2012 - 23:08
micke78 skrev 16 februar 2012 - 22:16:
Hopefull90, mitt vindu er mellom 6-12, passer meg perfekt. Håper du finner en tid som passer deg, det er jo spesiellt viktig siden du har endo. Jeg har med meg min i veska jeg altså, så jeg tisser på pinnen uansett hvor jeg er;) hehe
önskerBIM87, tenker akkurat det samma, og "alle" andre blir jo gravide nesten uten å pröve... MEN snart er det vår tur!
Blir spennende dette her:)
Jeg ble gravid første pp etter vi bestemte oss for å slutte å hoppe av i svingen, men mistet rundt uke 11 (fosteret var sluttet å utvikle seg i uke 8) prøvde enn stund etter aborten uten hell og jeg ville ha pause i prøvinga å han måtte hoppe av igjen. Når vi begynte å prøve igjen satt det også på første forsøk, men fant ikke noe hjerteslag i uke 9 så ble utskraping. Er nå på 5 pp, uten hell. Hvordan er historien til resten her?
Skrevet 16 februar 2012 - 23:08
Ser virkelig ut som om du/dere har lagt inn gode aksjer. Håper og tror det blir en huleboer hos deg i løpet av de neste dagene :-) lykke til, og husk å oppdater oss :-)
Skrevet 16 februar 2012 - 23:17
Blir veldig spennende å hvor mange som blir gravide med hjelp av CB monitoren
Skrevet 16 februar 2012 - 23:21
Jeg og min samboer har ønsket oss barn i ca 1 1/2 år. Men begynte prøvingen for 1 år siden. Jeg ble gravid i mars i fjor, uten at jeg var klar over det. Jeg var på rutine kontroll (ang. endo) og der fant vi ett svangerskap uten liv
Etter utskrapningen økte lyssten for barn veldig. har prøvd for fullt etter det. Som sagt så har jeg endometriose, men vet fint lite om det... :/ men håpet er stort og vi prøver fortsatt
I de siste 3 måndene har jeg hatt en syklus på 14 dager, noe som jeg ikke skjønner meg på.. jeg tok to tester 17. des. som viste to streker. disse testene fikk jeg av en venninnde som fortalte meg at siden den ene streken va litt svakere enn den andre så betydde det negativ test.. men nå har jeg så mye symptomer at jeg leste meg frem til at to streker er to streker uansett.. så jeg er litt fortummla kan du si
huff dette ble ett langt innlegg, litt historie og mest spørsmål
Skrevet 16 februar 2012 - 23:28
Skrevet 16 februar 2012 - 23:36
sånn som jeg har forstått endo så er det slik:
Når vi damer har mensen, så blør vi fra livmoren. de med endometriose blør også på utsiden av livmoren.. dette blodet kommer ikke ut av skjeden, men blir liggende inni skjeden. da dannes det vev (cycter ol.) disse kan tette eggledere og slikt, og kan dermed føre til steralitet..dette lager også store smerter. smertene begynner rundt mensen, og etterhvert begynner det også under eggløsningen, og til slutt kan man få smerter hver dag. dette er en kronisk sykdom som man ikke blir fri for.. men har hørt at mange har hatt utskrapninger for og fjerne disse 'vevene', men min lege anbefalte ikke det til meg.
Jeg fikk bekjed av gyn legen min at jeg hadde rundt 5 år på meg før alt blir tett..
men det er det jeg har blitt fortalt. fra en lege som ikke er spesialist innen endo.. så jeg er veldig usikker også..