Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Mann gis bort

• Logg inn for å svare
54 svar til dette emnet

#41 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 14:12

Vis innleggLudviksmamma skrev 05 mars 2012 - 10:01:

jeg har kysset en del frosker i mitt liv, og jeg var 37 før en av dem ble til en prins !!
derfor er jeg nå hele (!) 39 år, nygift og  førstegangsfødende... men svært lykkelig over å hverkan ha giftet meg eller fått barn, før jeg fant den perfekte far og ektemann...

jeg hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet på den måten du gjør, og jeg hadde ALDRI holdt ut i den type forhold du beskriver... jeg hadde pakket skoesken hans, og sendt han hjem til hans mor !!!!

du kan ikke endre en mann !!!

Ikke rart det er mange samlivsbrudd og enslige/gamle mødre om man er så firkantet.

Nei kast mannen på dør med en gang han ikke oppfører seg som drømmemannen, og heller krev penger fra staten..

Selv ville jeg ALDRI fått barn i en alder av 39 år....alt for gammelt

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 14:57

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 14:12:

jeg har kysset en del frosker i mitt liv, og jeg var 37 før en av dem ble til en prins !!
derfor er jeg nå hele (!) 39 år, nygift og  førstegangsfødende... men svært lykkelig over å hverkan ha giftet meg eller fått barn, før jeg fant den perfekte far og ektemann...

jeg hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet på den måten du gjør, og jeg hadde ALDRI holdt ut i den type forhold du beskriver... jeg hadde pakket skoesken hans, og sendt han hjem til hans mor !!!!

Ikke rart det er mange samlivsbrudd og enslige/gamle mødre om man er så firkantet.

Nei kast mannen på dør med en gang han ikke oppfører seg som drømmemannen, og heller krev penger fra staten..

Hahaha, standardsvaret som ikke kunne vært plassert på et dårligere sted! Knegg, knegg og ler meg skakk. :lol:

Hadde flere tenkt som Ludviksmamma, så hadde det jo faktisk vært MINDRE samlivsbrudd...

#43 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 15:48

Mente ikke at Ludviksmamma bidrar til flere samlivsbrudd, men poenget er; Ikke rart det er mange samlivsbrudd dersom holdningene er at  I"Ikke gidd å jobb for forholdet; Send ham tilbake der han kommer fra"

#44 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 20:58

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 15:48:

Mente ikke at Ludviksmamma bidrar til flere samlivsbrudd, men poenget er; Ikke rart det er mange samlivsbrudd dersom holdningene er at  I"Ikke gidd å jobb for forholdet; Send ham tilbake der han kommer fra"

Tror Ludviksmammas poeng var at det kan lønne seg å ha litt integritet og stolthet i kroppen og deretter vente på en hyggeligere mann, enn å ta til takke med en idiot som ikke gidder å jobbe for forholdet. Det er liksom det det blir lange lykkelige samliv av...

#45 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 22:05

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 20:58:

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 15:48:

Tror Ludviksmammas poeng var at det kan lønne seg å ha litt integritet og stolthet i kroppen og deretter vente på en hyggeligere mann, enn å ta til takke med en idiot som ikke gidder å jobbe for forholdet. Det er liksom det det blir lange lykkelige samliv av...

Tror ikke du har hørt uttrykket at kjærlighet gjør blind...

Jeg har alltid sagt at jeg skal ikke ha barn med mer enn 1 mann, så da vi først hadde startet så kunne jeg likegodt gjøre meg ferdig.
Det med barn med kun 1 mann er pga hensyn til ungene.
Synes så synd på alle de ungene som skal gjøre sitt beste for å fungere som en familie hele året og så kommer merkedager og ferier og så fyker ene ungen dit og andre ungen der...

Og så lenge kjærligheten er der mellom to personer så blir det helt feil å si at send ham hjem til mor...

Jeg tror ikke de snakker sant de som sier at livet er en dans på røde roser. Jeg velger å tro at alle forhold er en berg og dalbane, og da gjelder det ikke å hoppe av i første og beste sving...

#46 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 06 mars 2012 - 23:25

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 22:05:

Jeg tror ikke de snakker sant de som sier at livet er en dans på røde roser. Jeg velger å tro at alle forhold er en berg og dalbane, og da gjelder det ikke å hoppe av i første og beste sving...

Hvem er det som sier at livet er en dans på røde roser? Det har jeg aldri hørt noe si. Derimot har jeg hørt at enkelte fornuftige mennesker prøver å ungå tornene så godt det lar seg gjøre, og som hopper unna om tornene kommer til å gjøre mer skade enn gagn...

#47 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:44

Gud bedre så mangle kranglete damer det er på denne siden her. Ikke rart det er mange samlivsbrudd hvis dette er tonen!

#48 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 14:49

Vis innleggAnonym bruker skrev 07 mars 2012 - 14:44:

Gud bedre så mangle kranglete damer det er på denne siden her. Ikke rart det er mange samlivsbrudd hvis dette er tonen!

å faen, og jeg som trodde det het 'Kranglesiden' av en grunn! Oopsi, my bad. Eller?

#49 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:05

Woops, der tråkket jeg tydeligvis noen på tærne. La oss krangle og være usakelige for kranglingens  skyld <3

#50 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:10

Vis innleggAnonym bruker skrev 07 mars 2012 - 15:05:

Woops, der tråkket jeg tydeligvis noen på tærne. La oss krangle og være usakelige for kranglingens  skyld <3

;)

#51 magica fra tryll

magica fra tryll

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 100 Innlegg:

Skrevet 07 mars 2012 - 15:24

Vis innleggAnonym bruker skrev 07 mars 2012 - 15:05:

Det er liksom litt av konseptet på denne siden,da...hehe

Når det er sagt, har jeg lyst til å si at det ER fullt mulig å leve et godt liv med den "rette" mannen. -SELVOM man har valgt feil en gang. Jeg var også en av dem som IKKE skulle ha skilsmissebarn. Men heller det enn utbrent mor og barn som er lei seg fordi foreldrene ikke har det godt sammen...

#52 FrkGod

FrkGod

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 58 Innlegg:
  • Stedvestfold

Skrevet 15 mars 2012 - 10:24

I bunn og grunn så må vi huske att menn er menn og om ikke vi sier ifra så forstår ikke de att vi har mye hormoner i spinne og vi trenger mere omsorg og oppmerksomhet i denne tiden.
Menn er ikke tanke lesere og om ikke vi sier ifra så får de med seg svert lite. Vi kjenner det på kroppen, mens menn bare ser magen vokse. Noe som de kansje blir vandt til... Hvem vet.

Men kommunisere og ikke forvent for mye av menn. :)

#53 Ludviksmamma

Ludviksmamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 262 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2012 - 15:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mars 2012 - 14:12:

"krev penger fra staten" ??? lille venn, jeg glemte å si: jeg har jobb!!! og utdanning !!! og masse lønn !!! noe jeg skaffet meg, mens jeg var ung og IKKE fikk barn... regner med du er 22, siden du syns jeg er gammel, regner med du får penger av staten, siden du automatisk regnet med at single får det... regner med du lever i ett tomt og kjedelig forhold, siden du ikke er "firkantet" ... stakkars deg, lille venn....

#54 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 030 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2012 - 16:02

Hehe har dere ikke skjønt det damer, menn kommer fra en annen planet enn oss kvinner:) hehe nei da. Satt faktisk å snakket om hvorfor menn har en så annerledes tenkemåte enn oss kvinner her om dagen med min svigerinne og vi kom frem til da at de må komme fra et annet sted enn oss.., :)

#55 Frk.Karidotter

Frk.Karidotter

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 375 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 15 april 2012 - 21:05

Vis innleggAnonym bruker skrev 14 februar 2012 - 09:11:

Vis innleggFrenzia skrev 14 februar 2012 - 00:51:

Her hos meg så viser jeg med armer og ben mens jeg utdyper det i breie ordlag. F.eks:
"Har sovet skikkelig dårlig i natt.", gjesper jeg høyt, og så segner jeg om på gulvet i fosterstilling og snorker.
"Ugh, føler meg helt jævli i dag.", hulker jeg, og så spyr jeg på skoa hans før jeg segner om i fosterstilling.
"For en jævli dag!", roper jeg i det jeg ramler inn døra, før jeg segner om i fosterstilling.
Jaggu har han tatt hintet hver gang, gitt.

Prøv du også, kanskje det virker? :)

Det blir falsk omsorg for meg.
Da spør han ikke fordi han bryr seg, men fordi jeg legger spørsmålet i munnen hans. Jeg vil ikke ha pliktspørsmål, men kjærlighet og litt omsorg. Og ikke bare oppmerksomhet når det nærmer seg leggetid, jeg er stuptrøtt, men det er trangt i buksa hans......

For et par måneder siden hadde jeg utrolig vondt i skulderen pga noe arbeid jeg hadde gjort, klarte ikke å løfte armen og jeg fortalte det til ham 3 ganger i løpet av 5 minutter, men han var så opptatt av sine egne vondter at han fikk det ikke engang med seg. Det var siste gang jeg fortalte ham at jeg har vondt...

Gjennom hele svangerskapet har jeg spurt ham hvordan hans dag har vært, hvordan han har sovet, men aldri har han sendt spørsmålet i retur.

Ikke er jeg personen som går rundt og klager heller, det har en veldig negativ virkning på psyken min.
Det er bedre han ikke vet, og at jeg irriterer meg over at han ikke spør , -for da kan jeg unnskylde ham for meg selv med at han vet ikke, -enn at han vet og jeg irriterer meg over at han ikke bryr seg -for da har jeg ingenting å unnskylde ham med

Det gikk 1,5 mnd før jeg fortalte ham at jeg var blitt delvis sykemeldt...Han så at jeg kom hjem tidligere enn normalt, men aldri et spørsmål hvorfor. -Bare kommentar " Du er tidlig..."

Han har vært velsignet med en kone som har gått igjennom flere svangerskap uten store plager, og siden jeg er en person som står på til jeg stuper, så blir han fort veldig "lay back"
Og jo dårligere jeg blir, jo dårligere blir han. Slik at han alltid er dårligere enn meg og jeg likevel er den "friskeste" og må stå på videre, slik at ungene ikke skal bli den lidende part...

Jeg vet humøret mitt går over når jeg er skikkelig oppegående igjen, men akkurat nå er jeg bare så lei hele mannen.

Leverer han gledelig på døren til noen...

Du, det er en MANN. De er forskjellige fra oss. De setter evig pris på enhver henvendelse som er rett frem, og det er ingen bedre måte å gjøre det bedre for deg selv på enn å si rett ut hva og hvordan du har det.

Det ekke falsk omsorg, det er rett og slett en artig kjønnsforskjell.