Gå til innhold

Noen sykepleiere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen tips til bacheloren? Hvordan få en virkelig GOD oppgave. Fikk beskjed på veiledning at det var god flyt i oppgaven, og jeg har bedt læreren min om at jeg vil ha en B, og får da veiledning ut ifra det. Men noen små tips og triks på veien? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Det kommer jo veldig an på hva du skriver om da?

 

Ellers er det jo å fölge de oppgavetekniske retningslinjene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og unngå slike fyllord som "da"...hehe

 

Er det dårlig ullteppe? Hehe.. tror jeg har noen "da" innimellom :P

 

Skriver om hvordan hjelpe foreldre å mestre at barnet har fått diabetes type 1 - den første tiden på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Å bruke da som fyllord slik jeg gjorde, er jo ikke bra (da) hehehehe...

 

Vel, jeg tenker at om du fölger rÅdene du fÅr av veileder, samt ikke gir dem noe Å utsette pÅ sprÅk, avsnitt, litteraturutvalg osv. (rene oppgavetekniske ting), burde du väre good to go ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Jeg vil anbefale deg å skrive om noe du virkelig intresserer deg for, noe du brenner for og problematikk/tema du ønsker å jobbe med i framtiden. Husker jeg allerede i psykisk helsearbeid, skrev oppgave der som var en lightversjon av det jeg tenkte å skrive om i bacheloren:)

 

I tillegg; konkretiser og avgrens problemstillingen så mye som mulig! Og husk og kun svare på denne, ikke på alt annet, som også er viktig, men ikke relevant for oppgaven:)

 

Vi fikk beskjed om å skrive til en som var like mye utdannet som oss. Altså skulle vi ikke behøve å forklare ting som var "selvsagte" for en utdanna sykepleier.

 

Kjenner jeg er glad jeg ikke skal gå mer skole, i allefall i nærmeste framtid...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at den skal være sykepleierfaglig, og dermed ikke for naturvitenskapelig. Du må ikke fokusere for mye på diabetesen og den biten, bare forklare kort hva det er. Du må fokusere på dine sykepleieroppgaver, og for eksempel ha en teorietisk referanseramme som kommunikasjon og relasjonskompetanse som en råd tråd gjennom hele oppgaven.

og så må du selvfølgelig ha et godt metodekapittel som fremstiller søkeprosessen og et sammendrag av den forskningen du har valgt å inkludere. Inkluder både kvalitativ og kvantitativ forskning, helst mest kvalitativ for å få mest mulig sykepleieperspektiv.

 

Hilsen en som akkurat har levert hovedoppgave i videreutdanning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle høyskolene vektlegger høyst forskjellige ting, hva de synes er viktig. Snakk med veiledere. Der jeg gikk var det viktigste refleksjon over temaet innenfor den begrensningen du selv har satt det man bruker kilder og forskning.

Ellers signerer jeg #9 lenger opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...