Gå til innhold

Må man ha det berømte saueskinnet til baby i vogn og seng eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan babyen ikke ligge rett på lakenet liksom?

 

Jeg er gravid og sitter for øyeblikket å skriver liste over ting jeg Må ha:)

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke brukt saueskinn i senga, for babyen likte ikke det, så da ligger han rett på laken og madrass. Funker fint det. :) Og syns egentlig det er like greit, for føler at det ble for hårete, og det lukter jo ikke akk så godt syns jeg. :P Hadde ikke likt å ligge på det selv i senga, men det er jo smak og behag da.

 

 

 

Ville nok hatt det i vognen. Det gjør det lunere, eller mer kjølig. Men det er jo ikke noe du trenger nå med engang før fødsel, kan fint kjøpes etterhvert om du syns behovet er der. :)

 

Kjøpte ikke saueskinn her før han var 3mnd, ville ha det når det begynte å bli litt mer kjølig ute. (Fikk vårbarn, kjøpte det på sensommeren.)

Endret av Num.mer2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer skal ikke ha det for varmt når de skal sove, så du kan jo tenke deg hva et saueskinn vil gjøre inne på et oppvarmet soverom :o)

Men som Brno sier over, i vogna er det kjempekjekt ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saueskinn(de til baby) er kjølige når det er varmt og varme når det er kaldt. Det er hele poenget:) Jeg har brukt det både i seng og vogn, hele året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere!

 

Var jo nettopp det åsså jeg tenkte på Miryks.... Dette blir jo en Juni baby på Østlandet så da kan det jo bli veeeeeldig klamt å ligge på en sau kansje;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saueskinnet blir ikke for varmt på soverommet, noen som har sett en sau dåne på sommeren pga varmen ??? ;) poenget med saueskinn er at det regulerer varmen ( så sant du kjøper ekte skinn ) . Har brukt det på min første og kommer til å gjøre det nå på nr 2.

Saueskinn i vogna gjør susen så det blir lunt og godt, men du trenger ikke saueskinn, du kan kjøpe ull teppe, finnes masse fine tepper som er regna som en slags "overmadrass" ...

Trenger ikke kjøpe den mest langhåra fjellsauen som finnes :)

Kjøp en kortklipt :) eller klipp selv :)

For min del vil jeg ikke være uten sauen i vogna eller senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan babyen ikke ligge rett på lakenet liksom?

 

Jeg er gravid og sitter for øyeblikket å skriver liste over ting jeg Må ha:)

 

Hva mener dere?

 

Man gjor jo som man vil på dette, men anbefaler skinn i vogn. Husk dette kan fint kjøpes på ikea... bruker det ikke spesielt mye akkurat i juni, juli og august om ikke tempen faller, men alle andre månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan babyen ikke ligge rett på lakenet liksom?

 

Jeg er gravid og sitter for øyeblikket å skriver liste over ting jeg Må ha:)

 

Hva mener dere?

 

Man gjor jo som man vil på dette, men anbefaler skinn i vogn. Husk dette kan fint kjøpes på ikea... bruker det ikke spesielt mye akkurat i juni, juli og august om ikke tempen faller, men alle andre månedene.

 

Ville ikke kjøpt det fra IKEA. Kjøp på babybutikkene til kr299, de kan vaskes i maskin på ullprogram. Det kan IKKE skinnet til IKEA.

 

Ellers synes jeg det er for varmt i seng med skinn, har brukt det til dagseng med lett teppe over og et must i vogna om vinteren. Har tatt det ut av vogna om sommeren, det er tull at det er kaldt. Har selv erfaring med varme barn på skinn om sommeren og det er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger babyen på det jeg selv kunne lagt meg på. Er det midt på sommer'n kunne jeg altså ikke forestilt meg å legge meg på en sauskinnsfell! Midtvinters derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte i vogna fra utpå høsten. Har i perioder brukt det i senga hennes også. Hun hata dyne, så dt ble etterhvert et must for oss. Vi har ordentlig saueskinn, beregnet på barn og har vært fornøyde med det. Men jeg blir litt oppgitt over at alle skal fortelle meg at dette kan jeg bruke på mitt barn hele året. Jeg har en varmblodig jentr og den sommeren hun fyllte ett år så var det uaktuelt for henne å sove på skinnet. Hun ble så svett, sånn var det bare. I barnehagen pakket de alltid på for mye og jeg så at hun hadde ligget og svetter. En gang var det en som da belærte meg om at andre bruker saueskinn hele sommeren uten problemer. Men det hjelper vel ikke ungen min som ligger og svetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ser at det er en stund siden dette spørsmålet kom opp, men vil gjerne komme med et synspunkt til for andre lesere.

 

På et kurs på helsestasjonen under graviditeten fikk vi tips om å bruke skinn for å forebygge skjevheter i hodeformen hos barnet.Jeg synes det er et veldig viktig poeng som bør komme med her. Vi brukte et helt korthåret skinn i vogna og et med litt lengre hår i senga. Gutten vår har helt fin hodeform, uten flate partier eller skjevheter.

 

Det er riktig som Magica fra Tryll sier, at det virker svalt i varmen og varmer når det er kaldt. Jeg tror heller det er for mye klær og tepper som gjør at barnet evt blir for varmt.

 

Kan også tilføye at gutten vår, som nå er to år, elsker skinnet sitt. Det siste året har det ligget på gulvet i stua og han elsker og både sitte og ligge på det når han han skal se på barne-tv eller bare slappe av og kose seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...