Gå til innhold

Noen her som har hatt bekkenproblemer etter svangerskap som ikke gir seg og likevel valgt å få flere barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noe jeg lurer litt på. Har bare ett barn og ønsker så gjerne flere, at hun skal få søsken.

Jeg sliter med bekkenløsning etter første svangerskap, nå er det ikke type flere år siden jeg fødte, (7mnd) men er nesten redd for å få flere barn.. Jeg er ikke så dårlig som jeg var rett etter fødsel, men langt fra bra. Noen som har prøvd igjen selv om bekkenet ikke ble bra? Eller som opplevde at det tok veldig lang tid før bekkenet ble bra igjen etter siste gang? Og hvordan gikk dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi holder på å prøver no på en til.. lillegutt er 2 år 3 mnd. Og jeg har fortsatt ikke kommet meg ut i jobb og er plaget med bekken. Men føler tidspunktet for å få barn igjen bør være no vist vi skal få søsken til lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt store problem med bekkenet mitt etter fødsel, men er gravid igjen :) Har fått beskjed om at jeg sikkert aldri blir bra igjen og står i fare for å bli delvis uføretrygdet pga bekken. Har også fått beskjed om at jeg sikkert i tillegg fikk ødelagt bekkenet under fødselen, gikk ikke så bra kan du si..Har selfølgelig ikke fått det skriftlig, for det er jo farlig det..!

 

Denne gangen ble jeg sykemeldt fra uke 7, og blir bare verre og verre. I mitt første svangerskap gikk jeg for det messte på krykker, hadde jo bekkenløsning. Denne gangen har jeg "bare" bekkensmerter selv om det står løsning på sykemeldingen min. Forventet egentlig at jeg skulle ha blitt verre til nå, er halveis allerede. Blir sykemeldt ut svangerskapet og har heldigvis en flink lege selv om det er en eldre herremann ;) Jeg er veldig føre var i forhold til sist..

 

Fikk også en god del skader på underliv etter fødsel og har derfor bedt om ks denne gangen. Vet at bekkenplager i seg selv ikke er grunn nok til å få ks, men om jeg ikke hadde hatt skader på underlliv så hadde jeg alikevel bedt om ks pga skadene mine på bekkenet.

 

Må legge til at denne graviditeten er nøye planlagt pga bekkenet. Førsteman har no fyllt 3 år og er veldig selvstendig. For min del kunne jeg ikke bli gravid igjen før barnet kunne kle på seg selv, komme seg inn og ut av bil/seng selv osv. Og ikke minst forklare barnet at jeg ikke kan enkelte ting.

 

Vet av erfaring at jeg ikke må presse bekkenet for hardt, jeg skal jo trossalt ta meg av to barn etter denne fødselen.

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj dere er flinke... Jeg vet neimen ikke om jeg tør jeg om jeg skulle slite i flere år... Men samtidig så vet jeg jo at det trenger ikke å bli verre i neste svangerskap, selv om det noen ganger blir det. To jeg vet hadde bekkenløsning med første, men så to ok svangerskap etter det igjen... Så man vet jo aldri!

Men har du fått beskjed om at du skal slite for alltid med bekkenet? Det synes jeg var litt vel pessimistisk. Er det noe man se fysisk på bilder som er galt med bekkenet? Har jo hørt om damer som har sittet i rullestol i flere år men likevel blitt bra, da synes jeg det er litt voldsomt å si til deg etter tre år at du blir å slite for resten av livet. Ja, det er jo noe som en realistisk sett må kunne se for seg, det KAN bli slik. Men de aller aller fleste blir bra eller bedre med tiden, og tre år er faktisk ikke så lenge. Har truffet damer som har hatt det i fjorten år, på bassengtrening, og da kan det være man må innse at man vil slite resten av livet, men allerede etter tre år synes jeg var å gi opp litt tidlig.. Men det er nå min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig fikk jeg ødelagt bekkenet under fødselen siden jeg fortsatt har store problem og ikke minst smerter. Vet jeg består av en veldig liten ander av de som ikke blir bra igjen. ønsker ikke å skremme noen når det gjelder bekkenløsning. Det er sjelden det går så galt, men det var mye som gikk galt under min fødsel som har resultert i de plagene som jeg har i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftige bekkenplager fortsatt 2 1/2 etter fødsel av mitt første barn. Kom meg bra det første året, men oppstart i jobb gjorde meg veldig mye dårligere og jeg har ennå ikke klart å få en varig bedring. Ønske om et nytt barn er enormt stor men akkurat nå er det utenkelig, kanskje om noen år!? Tenkte kanskje vi som er i samme bås kunne utveksle litt erfaringer og tanker rundt temaet nytt barn i PM, men ikke lett når vi er signert som anonyme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke være anonym egentlig.. Vet ikke helt hvorfor jeg valgte å være anonym i denne tråden, jeg startet den.

Nå er det ikke så lenge siden min fødsel, snart 7 mnd, og jeg vet ikke hvor lenge jeg blir å slite, men det kommer nok til å vare en stund til for meg. Verste er at bekkenet egentlig ikke er så gale (tror jeg, bortsett fra at jeg kjenner det en del i symfysen), men det har satt seg så enormt med muskelsmerter i ryggen og rumpa (!) at jeg har problemer med å sitte og å sove på rygg. Utrolig slitsomt, og jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal bli kvitt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også bekkenplager med litt gangvansker etter denne fødselen. Snuppa er. 41/2 md nå. Kunne tenkt meg 2 år mellom denne og neste, så håper jeg snart blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bekkenløsning i begge mine tidligere svangerskap...Har slitt veldig med bekkenet etter sist fødsel, men 8 mnd etter fødselen gikk jeg til kiropraktor og det har hjulpet meg ganske mye!! Nå er jeg gravid med nummer tre, og det første jeg merket var veldig smerter i bekkenet...Men vet ikke hvor det vil ende denne gangen, for er bare litt over 9 uker på vei enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...