Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

hår eller ikke hår på "høna" under fødsel?

• Logg inn for å svare
25 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 18:32

Lar derer det Vokse i 9 mnd, pent klippet eller ny barbert når det nærmer seg fødselen? ;)

Forumtråden fortsetter under...

#2 Gravid og overlykkelig

Gravid og overlykkelig

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 18:44

eg trur eg berre lar det vokse :P ser ingenting lenger pga både stooore pupper og voksande mage..

#3 MamaLadyBug

MamaLadyBug

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 719 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 03 februar 2012 - 18:46

Jeg barberte meg frem til termin begge gangene. Men den siste måneden var jeg meget forsiktig slik at jeg unngikk sår og rifter.

Hadde 2dagers under begge fødslene ;)

#4 Gravid og overlykkelig

Gravid og overlykkelig

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 83 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 18:50

tar det ikkje så nøye. Tippe jordmødrene har sett det som er å se :P trur det er lite som overasker dei når det gjelder underliv hehe

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 19:54

Jordmødre anbefaler å ikke være helt glatt, men de sier at det kan lugge litt hvis det har fått gro vilt når/hvis det må syes litt...

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 20:07

Barberer "under" og på sidene, pluss "stusser" stripa -som jeg har gjort i alle år...(er nå 8mnd gravid) Ikke noe problem, men lettest når jeg sitter på do med et håndspeil ;)

-Men om det skulle være "2 dagers" den dagen jeg føder, så er det ikke krise kjenner jeg...
"Fritt vilt" varianten syntes jeg personlig at bare er ekkelt, så mannen får hjelpe meg siste mnd hvis det ikke går lenger... ;)
  • Nette-mor med lykke i magen liker dette

#7 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2012 - 20:18

Så mye lettere å rengjøring seg når man er glatt eller har 2-dagers. Er dodusj på alle doene så enkelt å vaske seg ved hvert dobesøk uten søl. Så da har dere mitt svar :-)

#8 MrsMilla

MrsMilla

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 537 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 12:56

Fødeavdelingene ønsker at vi lar det være ifred der nede den siste mnd før fødsel grunnet komplikasjoner/infeksjoner.
Lett klipp/frisering blir vel noe annet, så lenge det ikke er veldig kort.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 13:22

Jeg har barbert meg nedentil hver eneste dag i 18 år. Slutter ikke bare fordi jeg skal føde;)

Og uansett, så er det sikkert ekkelt med hår når man blør så mye, samt at det sikkert er ubehagelig med hår når man må sy.
  • sandyBay1 liker dette

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 13:39

Jeg har 10 uker igjen og fikk på sv.kontrollen i går STRENG beskjed om å ikke barbere meg mer. Det har visst vært en voldsom oppgang i infeksjoner. Er det noe jeg ikke vil ha så er det det ihvertfall!!! Kommer fra nå av til å klippe det kort bare.. Høvelen får ligge!
  • Gravid og overlykkelig liker dette

#11 Myrsnipa-med1blå&2rosa

Myrsnipa-med1blå&2rosa

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 680 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 16:10

Jeg har barbert meg nedentil hver eneste dag i 18 år. Slutter ikke bare fordi jeg skal føde;)

Og uansett, så er det sikkert ekkelt med hår når man blør så mye, samt at det sikkert er ubehagelig med hår når man må sy.

Jeg tror jeg ville hørt på jordmødrene, de sier det ikke for at de synes at det er så fint med hårete "høner" men for ditt eget beste. Det er liksom de siste man ønsker etter en fødsel, en infeksjon nedentil...

#12 Gjest_Prinsesse x 2_*

Gjest_Prinsesse x 2_*
  • Gjest

Skrevet 04 februar 2012 - 16:20

Jeg barberte meg frem til fødsel sist. Hadde ikke orket tanken på vill vekst. Er jo noe med at man skal føle seg vel også mot slutten. Stripa var da en del bredere enn vanlig da, Hehe. kommer til å gjøre det samme denne gang:)

#13 Glajenta ♥

Glajenta ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 614 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 19:03

Sammen med innkallelse til ultralyd på Haukeland lå et skriv hvor de oppfordret til å ikke barbere seg nedentil de siste 4 ukene før fødsel (mener jeg det var) pga økt fare for infeksjon! Forrige gang begrenset det seg selv på slutten, så jo ingenting annet enn den enorme magen;-)
En på jorda, en i himmelen og håp i magen ♥

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 19:42

Jeg kommer til å barbere så lenge jeg får det til. Og får jeg det ikke til selv lengre, da får mannen trå til ;) Men skal nok høre på råd om ikke å gjøre det på slutten om jeg får dette fra de profesjonelle.

#15 Lullunutu

Lullunutu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 119 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 20:49

De siste ukene før fødsel skal man ikke barbere seg pga infeksjonsfaren, har født to ganger, latt være å barbere meg siste mnd før fødsel, sydde masse første gang, ikke noe problem med hårene. Helt ærlig talt så er det viktigste for meg under fødselen at jeg er nydusjet, klarer ikke å konsentrere meg om utseende når jeg kun skal tenke på å presse en baby ut ;-)

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 21:42

Ekkelt med masse blod i hårene da! Og blir det sectio er det kjipt m bandasje over masse hår....

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2012 - 21:53

Blir det plutselig sectio barberer de deg før snittet legges, det gjorde de på meg.
Jeg kommer til å stusse litt lett rundt denne gangen helt til fødsel, har aldri hørt fra en jordmor at man ikke skal gjøre det. Er ganske så mobil foreløpig, så det fikser jeg.
Mulig jeg spør jordmor på neste kontroll i uke 35.

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 450 789 Innlegg:

Skrevet 05 februar 2012 - 10:06

Da jeg skulle ha sønnen vår barberte jeg det slik at det kun var en stripe der nede... Og jammen er jeg glad til, for det var lenge til neste gang jeg ville nærme meg med en høvel der hehe... Måtte sy masse.. I hvertfall kan man ta kanten litt :) Kommer nok til å gjøre det neste gang også, med litt hensyn til egen velvære.

#19 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 05 februar 2012 - 17:08

Har aldri hatt glattbarbert høne, men tar bikinilinja og stusser jevnlig. Gjør det ennå, og helt sikkert fram til fødsel. Personlig følger jeg jordmors råd og foretrekker litt blod i musehårene fremfor en infeksjon....
  • Heira☆ og mamma3333 liker dette

#20 MrsMilla

MrsMilla

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 537 Innlegg:

Skrevet 05 februar 2012 - 23:41

Ekkelt med masse blod i hårene da! Og blir det sectio er det kjipt m bandasje over masse hår....

Om de kutter der det er hår, så vil kirurgen avgjøre om det er fornuftig med eller uten. Dette vurderer nok kirurgen best.

Annonse