Gå til innhold

HATER den nye jobben min.. Hva nå??? Trenger råd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så kjekt å se at alle tror de er så mye bedre enn meg.. Flott holdning damer.. Takk til alle de som faktisk hadde noen trøstend eord, og ja oppsigelse blir levert i morgen.. lettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke kommentere sykemeldingsdelen av innlegget ditt, du virker fortvilet.

 

Synes det er rart at de har lov til å ansette deg i en jobb (småbrnsavdeling) for så bare å overføre deg til en annen acdeling uten å klarere det med deg.

 

Du får ta kontakt med tillitsvalgte i barnehagen og si at du gruer deg til å gå på jobb og at det ikke var denne jobben du takket ja til. Gråt og vis at du er fortvilet. Vær ærlig og si at du ikke tror at du holder ut lenge på denne avdelingen (men ikke tru med sykemelding etc!).

 

Hvis du ikke får noe gehør for ditt rop om hjelp så får du ta kontakt med fagforbundet og høre om du har noen rettigheter i forhold til den jobben du "tok" og den du "fikk". Kjemp for deg selv og ikke len deg tilbake og gi opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt jeg. Hvis du har en ok lege så forklarer du saken, da gir h*n deg sikkert en sykemelding. Det gjorde legen min i den forrige jobben jeg hadde. Grunnet misstrivsel. Hvis ikke så går det ann og gi en hvit løgn, vondt i nakken, armen osv. Da får du nok en sykemelding som varer ut oppsigelses tiden. :) Masse lykke til, og håper du får tilbake din gamle jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeez, for noen svar du får HI! Er ikke videre imponert over damene i denne saken. Hadde det vært dere som hadde blitt presset inn i en annen jobb enn det man har søkt på så hadde vel pipa fått en annen lyd!

Dette lukter fagforeningssak og anbefaler deg sterk om å ta kontakt med de. Dette er IKKE jobben du takket ja til. Det får jo konsekvenser for deg. Du har jo sagt opp den gamle jobben og får muligens litt svekket tillitt der etter dette fordi de vet at du leter etter bedre beite selv om du får komme tilbake nå. Nei, si fra at de ikke kan behandle ansatte slik!

You go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeez, for noen svar du får HI! Er ikke videre imponert over damene i denne saken. Hadde det vært dere som hadde blitt presset inn i en annen jobb enn det man har søkt på så hadde vel pipa fått en annen lyd! Dette lukter fagforeningssak og anbefaler deg sterk om å ta kontakt med de. Dette er IKKE jobben du takket ja til. Det får jo konsekvenser for deg. Du har jo sagt opp den gamle jobben og får muligens litt svekket tillitt der etter dette fordi de vet at du leter etter bedre beite selv om du får komme tilbake nå. Nei, si fra at de ikke kan behandle ansatte slik! You go girl!

 

Må bare le av noen av svarene her jeg.. Det er faktisk ikke sånn at man ansettes på en spesiell avdeling, man ansettes i barnehagen og blir så plassert på en avdeling.. Barnehagen står fritt til å flytte personale der det er behov/ønskelig.. Sånn er det mange steder, er man f.eks ansatt i kommunen som sykepleier - dvs at selv om ens arbeidssted er hjemmesykepleien så kan faktisk kommunen med loven i hånd flytte deg til sykehjem om de har større behov for deg/kompetansen man innehar der..

Fagforeningen kan gjøre nada i denne saken her, det arbeidsgiver har gjort er helt lovlig og de har i tillegg varslet på forhånd at det kom til å bli en annen avdeling... At Hi synes det er teit har ingen vekt i såtilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet to dager i ny jobb og HATER den. Søkte et vikariat på småbarnsavdeling, d sa de også på intervjuet. Derfor sa jeg ja til jobben og levde i god tro i 2mnd. 2,5 uke før jeg skal begynne ringer sjefen og sier at hun har plassert meg på 3-6års avd. dette ville jeg absolutt ikke!! Ringte å spurte om hun kunne plassere meg på 0-3 igjen, men d ville hun ikke...

Nå har jeg "pint", ja sånn føles d, meg igjenom to dager og jeg orker ikke mer!!! I morgen går jeg å får sykemelding.. Men skal jeg bare i opp eller vente å se om jeg hører noe fra de to jobbene jeg har søkt..?? Har også gode muligheter til å få jobb i den bhg jeg nettopp sluttet i om d skulle være krise, da de ennå ikke har funnet min erstatter og må lyse ut på nytt... Rådvill. Liker ikke løsningene i bhg og i tillegg er der iskaldt, slik at jeg har klart å bli syk allerede.. Uff.. noe dritt dette..

 

Men når hun ringte deg hadde du full mulighet å si nei til jobben på storavdelinga du ble flytta til vel? Ingen tvinger deg til å takke ja til en jobb du ikke vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord til dere som svarte i 7 tiden.. Og til deg ovenfor.. jeg er en av dem som har høyest arbeidsmoral av alle.. Og står på selv om jeg er trøtt og sliten..

Og til 20:12, ja de kan flytte deg, men ikke mot din vilje. De skulle spurt meg om jeg kunne tenkt meg å jobbe på stor avd, ikke bare flyttet meg og så ikke lyttet når jeg ba instendig om å få være med de minste barna.. Skal ringe den nye sjefen i morgen så hun får mulighet til å flytte meg over på småbarn.. Hvis ikke ser jeeg ikke noen annen ut vei enn å si opp. Er ikke bekymret for jobb skal jeg alltid få, har tross alt et fagbrev i bakhånd.. og bhg.er trenger alltid vikarer om det skulle være krise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 20:26: nei hun ga meg ikke mulighet til å si nei. Hun sa bare at hun hadde flyttet meg. Dette var en fredag. På madagen ringte jeg og ba om å få være med de små.. men hun sa nei for det ble visst så mange nye der.. Jeg sa jeg fikk prøve.. Men det går dessverre ikke. har hvertfall prøvd. Men kan ikke gå rundt å ha det vondt på jobb.. skal tross alt leve og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord til dere som svarte i 7 tiden.. Og til deg ovenfor.. jeg er en av dem som har høyest arbeidsmoral av alle.. Og står på selv om jeg er trøtt og sliten.. Og til 20:12, ja de kan flytte deg, men ikke mot din vilje. De skulle spurt meg om jeg kunne tenkt meg å jobbe på stor avd, ikke bare flyttet meg og så ikke lyttet når jeg ba instendig om å få være med de minste barna.. Skal ringe den nye sjefen i morgen så hun får mulighet til å flytte meg over på småbarn.. Hvis ikke ser jeeg ikke noen annen ut vei enn å si opp. Er ikke bekymret for jobb skal jeg alltid få, har tross alt et fagbrev i bakhånd.. og bhg.er trenger alltid vikarer om det skulle være krise..

 

Selvsagt kan de flytte deg mot din vilje... Det er jo hele poenget med måten man blir ansatt (dvs ansatt i barnehagen ikke spesifikk avdeling), det gir arbeidsgiver mulighet til å flytte rundt på personale der de trenger dem... Om man måtte ha personens godkjenning er jo en slik ansettelsesmåte lite verdt og man kunne likegodt skrevet at man KUN var ansatt på aktuelle avdeling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de vil og kan flytte meg mot min vilje, ja så vær så god.. Jeg har like mye rett til å si fra at det ikke er dette jeg vil.. uten et snev av dårlig samvittighet.. Har en såpass ettertraktet utdannelse at jeg ikke finner meg i hva som helst.. det viktigste for alle parter er jo at den ansatte er fornøyd. Må også legge til at man ikke bør skrive spesifikt i en stillings annonse at det er 0.3år når de allikevel flyttet meg.. Da går jeg heller tilbake til den gamle jobben der jeg faktisk for være med de små etter å ha jobbet noen år med de store, for sjefen der vet at det er det jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mistrivsel sykemeldingsgrunn altså?

 

Nei er nok ikke det slik sett, men har man en grei lege så gjør de det innimellom. Det gjorde i hvertfall legen min. Men hun skrev en annen grunn på sykemeldingen.

Hvis man ikke har en grei lege så går det ann å komme med en hvit løgn hvis man misstrives slik på jobben. Det er ikke sundt å gå slik i lengere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Og ja mistrivsel er sykemeldingsgrunn når man blir deprimert og syk av å gå på jobb..

 

Men det må da være grenser for HVOR syk og deprimert man rekker å bli på TO dager på jobb da :P da snakker man akutt depresjon da.

 

Og jeg håper du går og "får" deg en sykemelding, for man har ikke rett på sykepenger før man har vært i jobben i fire uker - så det blir lite økonomisk å hente for deg der hvertfall.

 

Hvor gammel er du egentlig? Du høres veldig sutrete og barnslig ut må jeg si. Det er tusenvis av oss som ikke stortrives på jobb, men som biter tenna sammen og gjør en innsats for lønna - man kan ikke gi opp ved det minste tegn på motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne gå til legen og få sykemelding, MEN du får jo ikke sykepenger før du har jobbet minst 4 uker.

 

Og sir du opp jobben din i tillegg blir du jo da evnt "sykemeldt uten jobb".

 

Kanskje du heller bør søke dæ ny jobb en anna plass? Du sir du har fagbrev i et yrke som e svært nødvendig, barne og ungdomsarbeider?

 

Lykke til iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din gamle sjef hadde jeg takket høflig nei til deg som vikar. Makan til surve. Er enig i at det er rart at du ikke kom inn på den avdelingen du trodde, men det er jo fullt lovlig å omdisponere personale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din gamle sjef hadde jeg takket høflig nei til deg som vikar. Makan til surve. Er enig i at det er rart at du ikke kom inn på den avdelingen du trodde, men det er jo fullt lovlig å omdisponere personale.

Flott å se at så mange her inne er "perfekte". Min gamle sjef hadde glatt takket ja da hun vet at jeg står på110% og har lite fravær og er flink med barna. Er b&u.arb. ja. Om disponer i vei, jeg finner meg ikke i å ikke få den jobben jeg ville ha, Da vil jeg heller være i en annen bhg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ansatt som vikar! Du er en midlertidig ansatt, og den siste det blir tatt hensyn til i en personalkabal. Bare sånn at du ikke tror at du har veldig mye makt til å presse gjennom omrokeringer.

 

Det er helt greit, men unektelig spesielt, at du ikke vil ha den jobben allikevel og at du ikke er villig til å gi det ei uke en gang, men vær da ihvertfall så voksen at du jobber ut oppsigelsestida. Om du har så høy arbeidsmoral som du skryter av, så gjør du selvfølgelig ikke sånne ting som å "sykemelde" deg fordi du ikke liker deg og blir kald på beina.

 

Husk også, at det er mye samarbeid på tvers av barnehager på ledernivå, og det ryktes fort om vikarer er vanskelige, mye syke, ikke til å stole på osv. Og man er aldri bedre enn sitt siste arbeidsforhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din gamle sjef hadde jeg takket høflig nei til deg som vikar. Makan til surve. Er enig i at det er rart at du ikke kom inn på den avdelingen du trodde, men det er jo fullt lovlig å omdisponere personale.

Flott å se at så mange her inne er "perfekte". Min gamle sjef hadde glatt takket ja da hun vet at jeg står på110% og har lite fravær og er flink med barna. Er b&u.arb. ja. Om disponer i vei, jeg finner meg ikke i å ikke få den jobben jeg ville ha, Da vil jeg heller være i en annen bhg.

Det er jo helt opp til deg hvor du skal jobbe - bare å søke det, kan jobbe hvor du vil når oppsigelsestiden din er over.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Greit at du slutter i en jobb du mistrives i, selv om to dager ikke sier noe om hvordan arbeidsdagene vil bli, men hvordan kom du på at du skal sykemelde deg?

 

"Syk i viljen" er ikke sykemeldingsgrunnlag, vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså jeg skjønner ikke helt? hva er vitsen å sykemelde seg? du vil jo ikke få sykepenge? du må ha jobbet minst 4 uker får å ha rett til sykepenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hos legen: Jeg mistrives sånn i jobben min. Jeg orker ikke gå tilbake, jeg trenger sykemelding.

Legen: Jeg forstår. Hvor lenge har du jobbet der?

Hi: To dager.

Legen: MMMUUUUUUAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...